Bakalářská práce se věnuje problematice trávení volného času dětí a mládeže, historii volného času, druhům pozitivních volnočasových aktivit a upozorňuje na vznik sociálně patologických jevů při nevhodné volnočasové činnosti. Praktická část zaznamenává výzkumné šetření k řešenému tématu realizované na žácích 8. a 9. tříd.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the problems of spending leisure time as regards children and young people. It also deals with the history of leisure time, kinds of positive leisure time activities, and it warns of emerging socially-pathological phenomena when spending leisure time inappropriately. In the practical part there are shown the results of the research carried out in the 8th and 9th classes.
Klíčová slova
volný čas, volnočasová činnost, zájmová činnost, sociálně patologické jevy, děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activity, hobbies, socially-pathological phenomena, children and young people
Rozsah průvodní práce
80 s., 4 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se věnuje problematice trávení volného času dětí a mládeže, historii volného času, druhům pozitivních volnočasových aktivit a upozorňuje na vznik sociálně patologických jevů při nevhodné volnočasové činnosti. Praktická část zaznamenává výzkumné šetření k řešenému tématu realizované na žácích 8. a 9. tříd.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis is focused on the problems of spending leisure time as regards children and young people. It also deals with the history of leisure time, kinds of positive leisure time activities, and it warns of emerging socially-pathological phenomena when spending leisure time inappropriately. In the practical part there are shown the results of the research carried out in the 8th and 9th classes.
Klíčová slova
volný čas, volnočasová činnost, zájmová činnost, sociálně patologické jevy, děti a mládež
Klíčová slova v angličtině
leisure time, leisure time activity, hobbies, socially-pathological phenomena, children and young people
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, zájmových činností, sociálně patologických jevů a jejich prevence před nimi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu za pomoci nestandardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogiky volného času, zájmových činností, sociálně patologických jevů a jejich prevence před nimi.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu za pomoci nestandardizovaného dotazníku.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. s. 240. ISBN 978-80-7367-473-1
KREJČÍŘOVÁ, O. et al. Prevence sociálně patologických jevů jako významný fenomén poradenské činnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. s. 74. ISBN 978-80-244-1628-1
NEŠPOR, K., CSÉMY, L. Alkohol, drogy a vaše děti, jak problémům přecházet, jak je včas rozpoznat a jak je zvládat. Praha: BESIP, 1997. s. 128.
PŘADKA, M. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 2002. s. 96. ISBN 80-210-2033-4
SPOUSTA, V. et al. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita, 1996. s. 84. ISBN 80-210-1275-7
Seznam doporučené literatury
HÁJEK, B., HOFBAUER, B., PÁVKOVÁ, J. Pedagogické ovlivňování volného času. Praha: Portál, 2008. s. 240. ISBN 978-80-7367-473-1
KREJČÍŘOVÁ, O. et al. Prevence sociálně patologických jevů jako významný fenomén poradenské činnosti. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. s. 74. ISBN 978-80-244-1628-1
NEŠPOR, K., CSÉMY, L. Alkohol, drogy a vaše děti, jak problémům přecházet, jak je včas rozpoznat a jak je zvládat. Praha: BESIP, 1997. s. 128.
PŘADKA, M. Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 2002. s. 96. ISBN 80-210-2033-4
SPOUSTA, V. et al. Metody a formy výchovy ve volném čase. Brno: Masarykova univerzita, 1996. s. 84. ISBN 80-210-1275-7