Cílem této práce je zjistit úroveň znalostí anglického jazyka u předškolních dětí, které se tomuto jazyku před nástupem do školy učily. V teoretické části jsou charakterizovány děti předškolní věkové skupiny z pohledu vývojové psychologie a vývoje řečových schopností. Pozornost je věnována tématu bilingvismu, vhodného věku pro začátek výuky, tématu vý-uky anglického jazyka u dětí této věkové kategorie a zapojení hry do výuky. Je popsána činnost vybraných jazykových kurzů pro předškolní děti a rozlišeny formy výuky. Praktic-kou část tvoří výzkum, jehož hlavním úkolem je prostřednictvím případových studií dětí zjistit úroveň jazykových schopností dětí, které navštěvují kurzy výuky anglického jazyka. Sekundárním cílem je zjistit adaptaci dětí na výuku pouze v cizím jazyce a také to, jak děti výuku vnímají, zda je pro ně zábavná a chtějí v ní pokračovat.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find the level of english of pre-primary children, which were attending english classes before the school start. In the Theoretical part, there are characteristic of pre-primary children from the wiew of Ontogenetic Psychology. I deal with themes like bilingvism, recomended age for starting to learn second language, teaching english classes of small children and forms of teaching. The Practical part is composed of qualitative research and the main task is to find out the level of underestanding english and speaking english by pre-primary children, which were attending english classes. Second tasks were to find, how children could adapt on teaching english led only in english and how they like attending english classes.
Klíčová slova
předškolní děti, jazykové schopnosti, bilingvismus, výuka, řeč, hra, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Pre-primary children, language competention, teaching, speaking capability, play, English language, bilingvism
Rozsah průvodní práce
60 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je zjistit úroveň znalostí anglického jazyka u předškolních dětí, které se tomuto jazyku před nástupem do školy učily. V teoretické části jsou charakterizovány děti předškolní věkové skupiny z pohledu vývojové psychologie a vývoje řečových schopností. Pozornost je věnována tématu bilingvismu, vhodného věku pro začátek výuky, tématu vý-uky anglického jazyka u dětí této věkové kategorie a zapojení hry do výuky. Je popsána činnost vybraných jazykových kurzů pro předškolní děti a rozlišeny formy výuky. Praktic-kou část tvoří výzkum, jehož hlavním úkolem je prostřednictvím případových studií dětí zjistit úroveň jazykových schopností dětí, které navštěvují kurzy výuky anglického jazyka. Sekundárním cílem je zjistit adaptaci dětí na výuku pouze v cizím jazyce a také to, jak děti výuku vnímají, zda je pro ně zábavná a chtějí v ní pokračovat.
Anotace v angličtině
The aim of this work is to find the level of english of pre-primary children, which were attending english classes before the school start. In the Theoretical part, there are characteristic of pre-primary children from the wiew of Ontogenetic Psychology. I deal with themes like bilingvism, recomended age for starting to learn second language, teaching english classes of small children and forms of teaching. The Practical part is composed of qualitative research and the main task is to find out the level of underestanding english and speaking english by pre-primary children, which were attending english classes. Second tasks were to find, how children could adapt on teaching english led only in english and how they like attending english classes.
Klíčová slova
předškolní děti, jazykové schopnosti, bilingvismus, výuka, řeč, hra, anglický jazyk
Klíčová slova v angličtině
Pre-primary children, language competention, teaching, speaking capability, play, English language, bilingvism
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky, lingvistiky, logopedie, psychologie atd.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu - případové studie dětí.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti předškolní pedagogiky, lingvistiky, logopedie, psychologie atd.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu - případové studie dětí.
Zpracování a vyhodnocení výzkumu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BRIERLEY, J. 7 prvních let života rozhoduje. Praha: Portál, 1996. 112s. ISBN 80-7178-109-6.
KURIC, J. Ontogenetická psychologie. Brno: CERM, s. r. o., 2001. 179 s. ISBN 80-214-1844-3.
KUTÁLKOVÁ, D. Průvodce vývojem dětské řeči. Praha: Galén, 2009. 228 s. ISBN 978-80-7262-598-7.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000. 143 s. ISBN 80-7178-494-X.
MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: Vydavatelství ÚP, 2003. 42 s. ISBN 80-244-0749-3.
Seznam doporučené literatury
BRIERLEY, J. 7 prvních let života rozhoduje. Praha: Portál, 1996. 112s. ISBN 80-7178-109-6.
KURIC, J. Ontogenetická psychologie. Brno: CERM, s. r. o., 2001. 179 s. ISBN 80-214-1844-3.
KUTÁLKOVÁ, D. Průvodce vývojem dětské řeči. Praha: Galén, 2009. 228 s. ISBN 978-80-7262-598-7.
MATĚJČEK, Z. Co, kdy a jak ve výchově dětí. Praha: Portál, 2000. 143 s. ISBN 80-7178-494-X.
MUSILOVÁ, M. Případová studie jako součást pedagogické praxe. Olomouc: Vydavatelství ÚP, 2003. 42 s. ISBN 80-244-0749-3.