V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na shrnutí všech v současné době dostupných informací o autismu. Co to vlastně autismus je, na základě čeho může vzniknout, jaké druhy autistického postižení byly do současné doby diagnostikovány. Věnovala jsem se konkrétním oblastem postižení, se zaměřením na věk postiženého nebo na projevy postižení. Dále jsem se zaměřila na hru, na výuku a na speciální pomůcky pro děti s autismem. Praktická část je založena na kasuistikách dětí postižených autismem.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my bachelor thesis, I focused on a summary of all currently available information dealing with autism. What autism exactly is, on what basis it can arise, what types of autistic disability were diagnosed until now. I concentrated on the specific areas of disability, with the focus on the age of the affected person or the autistic manifestations. I also turned my attention to the game, the teaching process and special teaching aids for autistic children. The research is based on the case reports of children affected by autism.
Klíčová slova
Autismus, diagnostika, triáda postižení, výchova a vzdělávání, TEACCH program, strukturované prostředí, komunikační systém VOKS, kasuistika.
Klíčová slova v angličtině
Autism, diagnosis, triad involvement, education and training, TEACCH program, structured environment, communication system VOKS, casuistry.
Rozsah průvodní práce
48 s., 9 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části své bakalářské práce jsem se zaměřila na shrnutí všech v současné době dostupných informací o autismu. Co to vlastně autismus je, na základě čeho může vzniknout, jaké druhy autistického postižení byly do současné doby diagnostikovány. Věnovala jsem se konkrétním oblastem postižení, se zaměřením na věk postiženého nebo na projevy postižení. Dále jsem se zaměřila na hru, na výuku a na speciální pomůcky pro děti s autismem. Praktická část je založena na kasuistikách dětí postižených autismem.
Anotace v angličtině
In the theoretical part of my bachelor thesis, I focused on a summary of all currently available information dealing with autism. What autism exactly is, on what basis it can arise, what types of autistic disability were diagnosed until now. I concentrated on the specific areas of disability, with the focus on the age of the affected person or the autistic manifestations. I also turned my attention to the game, the teaching process and special teaching aids for autistic children. The research is based on the case reports of children affected by autism.
Klíčová slova
Autismus, diagnostika, triáda postižení, výchova a vzdělávání, TEACCH program, strukturované prostředí, komunikační systém VOKS, kasuistika.
Klíčová slova v angličtině
Autism, diagnosis, triad involvement, education and training, TEACCH program, structured environment, communication system VOKS, casuistry.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální práce a speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociální práce a speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GILLBERG, Ch., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-856-2
JELÍNKOVÁ, M. Autismus - Problémy s představivostí u dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000
JELÍNKOVÁ, M. Autismus II - Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000
PEETERS, T. Autismus. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X
Seznam doporučené literatury
GILLBERG, Ch., PEETERS, T. Autismus - zdravotní a výchovné aspekty. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-856-2
JELÍNKOVÁ, M. Autismus - Problémy s představivostí u dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000
JELÍNKOVÁ, M. Autismus II - Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko-psychologického poradenství ČR, 2000
PEETERS, T. Autismus. Praha: Scientia, 1998. ISBN 80-7183-114-X
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Název vaší práce příliš nekoresponduje se širokým zaměřením výzkumné části. Co bylo vaším původním záměrem? (Andrysová)
Jmenujte a popište didaktické pomůcky specifické pro děti s autismem. (Hladík)
Z jakého důvodu se ve výzkumu věnujete didaktickým pomůckám, když v teorii hovoříte, že neexistují (str. 34 - 1. odstavec)? (Hrbáčková)
Jakou roli hrají ve Vaší práci didaktické pomůcky M. Montessori, o nichž pojednáváte v závěru své práce? (Marášková)