Tématem bakalářské práce je vliv rodiny a výchovy na chování dítěte. Teoretická část se zaměřuje na rodinu, rodinné prostředí a domov, výchovu, odměny a tresty ve výchově. Praktická část obsahuje vlastní výzkum. Jde o kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Cílem je zjištění informací týkajících se rodinného prostředí, výchovy dítěte a výchovných prostředků.
Anotace v angličtině
The topic of this work is the influence of family and education at the child's behavior. The theoretical part focuses on family, home and family environment, education, rewards and punishments in education. The practical part contains its own research. It is a quantitative research by questionnaire. The aim is to find information on the family environment, child care and re-breeding resources
Tématem bakalářské práce je vliv rodiny a výchovy na chování dítěte. Teoretická část se zaměřuje na rodinu, rodinné prostředí a domov, výchovu, odměny a tresty ve výchově. Praktická část obsahuje vlastní výzkum. Jde o kvantitativní výzkum formou dotazníkového šetření. Cílem je zjištění informací týkajících se rodinného prostředí, výchovy dítěte a výchovných prostředků.
Anotace v angličtině
The topic of this work is the influence of family and education at the child's behavior. The theoretical part focuses on family, home and family environment, education, rewards and punishments in education. The practical part contains its own research. It is a quantitative research by questionnaire. The aim is to find information on the family environment, child care and re-breeding resources
Zpracování teoretických východisek na základě analýzy literárních pramenů.
Vymezení pojmů týkajících se rodiny a výchovy dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí závěrů a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretických východisek na základě analýzy literárních pramenů.
Vymezení pojmů týkajících se rodiny a výchovy dětí.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí závěrů a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 08-011-86.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
ROGGE, Jan-Uwe. Výchova dětí krok za krokem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-249-2.
Seznam doporučené literatury
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
MATĚJČEK, Z. Rodiče a děti. Praha: Avicenum, 1986. ISBN 08-011-86.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Dětství a dospívání. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0956-8.
PRŮCHA, J. Přehled pedagogiky. Praha: Portál, s.r.o., 2009. ISBN 978-80-7367-567-7.
ROGGE, Jan-Uwe. Výchova dětí krok za krokem. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-249-2.