Tato bakalářská práce se zabývá problematikou volného času. Soustřeďuje se na srovnání volného času dvou generací, přičemž využívá poznatků a informací od odborníků. Teore-tická část je soustředěna na vymezení nejrůznějších pojmů, týkajících se právě volného času. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl proveden jak na skupině mladistvých, tak i na skupině starších, aby mohlo dojít již k zmiňovanému srovnání. Konkrétně se tato práce věnuje způsobům a formám činnosti mládeže v určitém psychologickém stádiu vývoje a využíváním volného času ovlivněného některými faktory. V oblasti volného času dochází každým dnem ke klíčovým změnám.
Anotace v angličtině
This bachelor work engages on problems of free time (leisure time). It concentrates on comparison of leisure time between two different generations, whereas it exploits the knowledge and information from specialists. Theoretical part concentrates on definition of different terms, related to leisure time. Practical part engages on research, which was done on the group of youth and also on the group of older people, so the comparison could´ve been done. Concretely this work gives an attention to methods and forms of activities of young people in some psychological stage of development and spending free time influen-ced by some factors. There are daily and important changes in the area of free time.
Klíčová slova
Volný čas, mládež, generace, rodina, výchova, prostředí, média, vrstevnická skupina.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, youth, generation, family, education, environment, media, peer group.
Rozsah průvodní práce
45 s., 7 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou volného času. Soustřeďuje se na srovnání volného času dvou generací, přičemž využívá poznatků a informací od odborníků. Teore-tická část je soustředěna na vymezení nejrůznějších pojmů, týkajících se právě volného času. Praktická část se zabývá výzkumem, který byl proveden jak na skupině mladistvých, tak i na skupině starších, aby mohlo dojít již k zmiňovanému srovnání. Konkrétně se tato práce věnuje způsobům a formám činnosti mládeže v určitém psychologickém stádiu vývoje a využíváním volného času ovlivněného některými faktory. V oblasti volného času dochází každým dnem ke klíčovým změnám.
Anotace v angličtině
This bachelor work engages on problems of free time (leisure time). It concentrates on comparison of leisure time between two different generations, whereas it exploits the knowledge and information from specialists. Theoretical part concentrates on definition of different terms, related to leisure time. Practical part engages on research, which was done on the group of youth and also on the group of older people, so the comparison could´ve been done. Concretely this work gives an attention to methods and forms of activities of young people in some psychological stage of development and spending free time influen-ced by some factors. There are daily and important changes in the area of free time.
Klíčová slova
Volný čas, mládež, generace, rodina, výchova, prostředí, média, vrstevnická skupina.
Klíčová slova v angličtině
Leisure time, youth, generation, family, education, environment, media, peer group.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti volného času mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace a shrnutí výsledků výzkumu.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J. a kol., Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-423-6.
BRINDZA, J., Děti a ich voĺný čas. Bratislava: Smena, 1983. ISBN 316-37-018-6.
PŘADKA, M., Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
MATOUŠEK, O. a kol., Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
LEBEER, J. a kol., Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-103-4.
Seznam doporučené literatury
PÁVKOVÁ, J. a kol., Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2002. ISBN 978-80-7367-423-6.
BRINDZA, J., Děti a ich voĺný čas. Bratislava: Smena, 1983. ISBN 316-37-018-6.
PŘADKA, M., Kapitoly z dějin pedagogiky volného času. Brno: Masarykova univerzita, 2002. ISBN 80-210-2033-4.
MATOUŠEK, O. a kol., Sociální práce v praxi. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
LEBEER, J. a kol., Programy pro rozvoj myšlení dětí s odchylkami vývoje. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-103-4.