- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Inovace učebního oboru Zámečník a možnosti uplatnění jeho absolventů na trhu práce
Hlavní téma v angličtině
Innovations in locksmith apprentice education and training as an advanced opportunity for the graduates to find themselves successful in the labour market
Název dle studenta
Inovace učebního oboru Zámečník a možnosti uplatnění jeho absolventů na trhu práce
Bakalářská práce ‚, Inovace učebního oboru zámečnické práce a možnosti uplatnění absolventů na trhu práce‘‘ se zabývá vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále je v předkládané práci zahrnuta historie a koncepce speciálního školství a charakteristika výchovných a vzdělávacích problémů. Práce uvádí klasické metody vzdělávání těchto dětí a ukazuje možnosti využití nových metod ve výuce tohoto oboru. Praktická část je věnována problematice uplatnění absolventů tohoto učebního oboru na trhu práce v jejímž rámci bylo provedeno průzkumné šetření s cílem zjistit kolik bývalých absolventů učebního oboru zámečnické práce a údržba našlo uplatnění na trhu práce.
Anotace v angličtině
Bachelor's dissertation ‚qInnovation of locksmith's apprenticeship and possibilities for absolvent on the labor market.‘‘ deals with the education of the children with special education requirements. You can also find there history, conception of special education system and characteristic of educational and instructional problems. There are classical methods of education those children and also shows possibilities of using new methods for teaching that apprenticeship. Practical part is dedicated to problems of the locksmith’s absolvent on the labor market - the main result is based on the research into how many absolvent of the locksmith’s apprenticeship found the new job on the labor market.
Klíčová slova
odborná učiliště, učební obory, klasické metody výuky, nové metody výuky, vzdělávací problémy, výchovné problémy, mentální retardace, trh práce.
Klíčová slova v angličtině
training college, apprenticeship, classical methods of education, new methods of education, educational problems, instructional problems, mental retardation, labor market
Rozsah průvodní práce
58 s., 7 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce ‚, Inovace učebního oboru zámečnické práce a možnosti uplatnění absolventů na trhu práce‘‘ se zabývá vzděláváním dětí se speciálními vzdělávacími potřebami. Dále je v předkládané práci zahrnuta historie a koncepce speciálního školství a charakteristika výchovných a vzdělávacích problémů. Práce uvádí klasické metody vzdělávání těchto dětí a ukazuje možnosti využití nových metod ve výuce tohoto oboru. Praktická část je věnována problematice uplatnění absolventů tohoto učebního oboru na trhu práce v jejímž rámci bylo provedeno průzkumné šetření s cílem zjistit kolik bývalých absolventů učebního oboru zámečnické práce a údržba našlo uplatnění na trhu práce.
Anotace v angličtině
Bachelor's dissertation ‚qInnovation of locksmith's apprenticeship and possibilities for absolvent on the labor market.‘‘ deals with the education of the children with special education requirements. You can also find there history, conception of special education system and characteristic of educational and instructional problems. There are classical methods of education those children and also shows possibilities of using new methods for teaching that apprenticeship. Practical part is dedicated to problems of the locksmith’s absolvent on the labor market - the main result is based on the research into how many absolvent of the locksmith’s apprenticeship found the new job on the labor market.
Klíčová slova
odborná učiliště, učební obory, klasické metody výuky, nové metody výuky, vzdělávací problémy, výchovné problémy, mentální retardace, trh práce.
Klíčová slova v angličtině
training college, apprenticeship, classical methods of education, new methods of education, educational problems, instructional problems, mental retardation, labor market
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti uplatnění absolventů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti speciální pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu v oblasti uplatnění absolventů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M. 2005 Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v české republice. 1. vyd. Brno: MSD, 2005. 420 s. ISBN 80-86633-37-3
MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy učení. 3. vyd Jinočany: HaH, 1995. ISBN
80-85787-X
SLOVÁK, M. Nárys speciální pedagogiky. 6. vyd. Praha: SPN, 1986. 232 s.
VAŠŤATKOVÁ, J, VYHNÁLKOVÁ, P. Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální sféry. 1. vyd. Olomouc: HANEX, 2008. 61 s. ISBN 978-80-7409-014-1
Seznam doporučené literatury
BARTOŇOVÁ, M. 2005 Současné trendy v edukaci dětí a žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v české republice. 1. vyd. Brno: MSD, 2005. 420 s. ISBN 80-86633-37-3
MATĚJČEK, Z. Dyslexie - specifické poruchy učení. 3. vyd Jinočany: HaH, 1995. ISBN
80-85787-X
SLOVÁK, M. Nárys speciální pedagogiky. 6. vyd. Praha: SPN, 1986. 232 s.
VAŠŤATKOVÁ, J, VYHNÁLKOVÁ, P. Moderní trendy ve speciální pedagogice s přesahem do sociální sféry. 1. vyd. Olomouc: HANEX, 2008. 61 s. ISBN 978-80-7409-014-1
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. V rámci vlastní pedagogické praxe -s jakým typem poruch učení se nejčastěji setkáváte na škole, kde působíte jako učitel? - (PhDr. Pavel Opatrný)
2. Na str. 24 uvádíte, že děti si pamatují až 80% toho co přijímají - odkud jste čerpal tyto informace? - (PhDr. Pavel Opatrný)
3. Co by podle Vás pomohlo žákům zmíněného oboru k lepšímu uplatnění na trhu práce? - (PhDr. Pavel Opatrný)