Informace o kvalifikační práci Diskurz vnímání dětského těla ve fotografii 2. Praktická část: a) reprezentativní publikace: Inscenovaný dokument b) volný výstavní soubor: Porcelain
Vo diplomovej práci sa zameriavam na súčasnú, často rozoberanú, hranicu umenia a pornografie s hlavným zameraním na detskú nahotu. Nahota dieťaťa, je vo svojej bezbrannosti, tou najefektívnejšou zbraňou ako šokovať v umení alebo médiach. Fotografie, ktorej šokujúci obsah, pochádza z hlavy diváka, je zvesená z galerii a na silu odstranená z knižnic. Zda sa, že v tomto medialne nasýtenom svete, obrazy hovoria hlasnejšie ako slová? Kde sú teda hranice medzi detským aktom a detskou pornografiou? Dávajú muži do zobrazenia viac sexuality ako ženy? Tolerujeme skôr diela ženských autoriek kvôli polohe matka ? žena?
Pokúsim sa zamerať na jednotlivých autorov, ktorých práca stojí na hranici medzi prijatím a odmietnutím v spoločnosti.
Anotace v angličtině
In my diplomatic work I?m trying to focus on current, often discussed, beyond art and pornography with pointing on child nudity. Child pornography, in its vulnerability, innocents is the most common weapon how to shock in the art or media. Photos, with shocking content is coming from the thoughts and head of the viewer, is always taken off the galleries and forcing way removed from the library also. It seems, that in this media saturated world, images speak louder than words?Where are the boundaries between child act and child pornography? Do male gives more sexuality than a female? Do we preferably accept a work of female?s artist just because of the relationship mother- women? I will try to present some of the individual artists, which ones work is hanging between accepting and rejecting in society?
Klíčová slova
fotografia, akt, pornografia, dieťa, detstvo, telesnosť, hranica
Vo diplomovej práci sa zameriavam na súčasnú, často rozoberanú, hranicu umenia a pornografie s hlavným zameraním na detskú nahotu. Nahota dieťaťa, je vo svojej bezbrannosti, tou najefektívnejšou zbraňou ako šokovať v umení alebo médiach. Fotografie, ktorej šokujúci obsah, pochádza z hlavy diváka, je zvesená z galerii a na silu odstranená z knižnic. Zda sa, že v tomto medialne nasýtenom svete, obrazy hovoria hlasnejšie ako slová? Kde sú teda hranice medzi detským aktom a detskou pornografiou? Dávajú muži do zobrazenia viac sexuality ako ženy? Tolerujeme skôr diela ženských autoriek kvôli polohe matka ? žena?
Pokúsim sa zamerať na jednotlivých autorov, ktorých práca stojí na hranici medzi prijatím a odmietnutím v spoločnosti.
Anotace v angličtině
In my diplomatic work I?m trying to focus on current, often discussed, beyond art and pornography with pointing on child nudity. Child pornography, in its vulnerability, innocents is the most common weapon how to shock in the art or media. Photos, with shocking content is coming from the thoughts and head of the viewer, is always taken off the galleries and forcing way removed from the library also. It seems, that in this media saturated world, images speak louder than words?Where are the boundaries between child act and child pornography? Do male gives more sexuality than a female? Do we preferably accept a work of female?s artist just because of the relationship mother- women? I will try to present some of the individual artists, which ones work is hanging between accepting and rejecting in society?
Klíčová slova
fotografia, akt, pornografia, dieťa, detstvo, telesnosť, hranica
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části Diplomové práce po dobu 15 min. včetně obrazové prezentace. Přednáškou se nerozumí přečtení obsahu práce.
2. Praktická část:
a) reprezentativní publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, vázaná publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený; současně se odevzdává 10 ks zdrojových originálních fotografií ve formátu 30x40 cm nebo odvozeném
b) volný výstavní soubor: min. 15 fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované
c) interaktivní prezentační CD (3 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce, v prezentačním programu Power Point nebo Flash a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
rozsah práce: minimálně 35 stran textu + předepsané přílohy.
Součástí obhajoby práce je přednáška na téma teoretické části Diplomové práce po dobu 15 min. včetně obrazové prezentace. Přednáškou se nerozumí přečtení obsahu práce.
2. Praktická část:
a) reprezentativní publikace na zvolené téma: cca 20 fotografií, vázaná publikace včetně grafické úpravy titulní strany, řešení jednotlivých stran či kapitol, doporučený formát min. A4 nebo formát odvozený; současně se odevzdává 10 ks zdrojových originálních fotografií ve formátu 30x40 cm nebo odvozeném
b) volný výstavní soubor: min. 15 fotografií uceleného výstavního souboru, vlastního projektu, výstavní formát, archivní kvalita fotografií, adjustované
c) interaktivní prezentační CD (3 ks): obsahuje všechny teoretické i praktické části diplomové práce, v prezentačním programu Power Point nebo Flash a dále všechny fotografické práce v uvedených technických parametrech.
Seznam doporučené literatury
Doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Seznam doporučené literatury
Doporučené zdroje:
veškerá dostupná odborná literatura a webové stránky vztahující se k tématu po konzultaci s vedoucím práce.
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
ilustrace, portréty
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Svoji teoretickou práci představila prostřednictvím přednášky, časový limit v zásadě dodržela. Z výkladu je zjevné, že diplomantka důkladně studovala, byť s některými nedostatky a nepřesnostmi uvedenými v posudcích vedoucí a oponentky práce.
Na kladené otázky: "Prečo do diplomovej práce s názvom Diskurz vnímaní těla ve fotografii diplomantka zaradila maliarov, sochárov?" a "Akým kľúčom vyberala jednotlivých fotografov a akú spojitosť majú so súčasnými fotografmi, ktorých oveľa podrobnejšie spomína v neskorších kapitolách. V prípade Andyho Warhola sa mi žiada dovysvetlenie súvislosti so zobraovaním tela dieťaťa." odpovídala s přehledem, s opatrnou formulací odpovědí. Některé výtky však neobjasnila zcela přesvědčivě.
Praktické části své práce uvedla obhajobou, na dotazy odpovídala věcně, vystupování předstíraně sebevědomé avšak seriózní, mírně rozpačité. Oblečení ke státní zkoušce zvoleno ne zcela vhodné.