V této práci jsem se zabýval tvorbou učební pomůcku v digitální podobě pro předmět ''Teorie automatického řízení II‘‘ tak, aby byla dobře dostupná a využitelná pro studenty i pro vyučující.
V práci jsou popsány základy pro tvorbu HTML stránek, některé softwarové nástroje pro jednodušší tvorbu webových stránek, a transport souborů na webový server.
Dále je popsána tvorba pomůcek pro přednášky předmětu jako prezentací v prostředí MS Power Point.
Rozsah učební látky předmětu se týká kapitoly ''Analýza‘‘ a vzniklá multimediální podpora výuky bude přičleněna k ostatním kapitolám tak, aby byl vytvořen celek pro látku předmětu.
Anotace v angličtině
In this work, I deal with production of instructional tools in digital form for subject '' Feed-back control theory II", so that it was well accessible and usable for students and teachers.
In this work there is a description of basis for HTML pages‘ production, some software tools for simpler web pages‘ production, and transport of data files on web server.
Further there are described production tools for subject lectures as presentation in MS Power point.
The range of subject’s curriculum concerns to chapter '' Analysis" and arised multimedia support of education will be enclosed to other chapters so that it creates the whole subject’s curriculum.
Klíčová slova
teorie automatického řízení, internet, webové stránky, HTML, PowerPoint, prezentace, učení, pomůcka, učební text
Klíčová slova v angličtině
feed-back control theory, internet, web pages, HTML, PowerPoint, presentation, teaching, aid, teaching script
Rozsah průvodní práce
41
Jazyk
CZ
Anotace
V této práci jsem se zabýval tvorbou učební pomůcku v digitální podobě pro předmět ''Teorie automatického řízení II‘‘ tak, aby byla dobře dostupná a využitelná pro studenty i pro vyučující.
V práci jsou popsány základy pro tvorbu HTML stránek, některé softwarové nástroje pro jednodušší tvorbu webových stránek, a transport souborů na webový server.
Dále je popsána tvorba pomůcek pro přednášky předmětu jako prezentací v prostředí MS Power Point.
Rozsah učební látky předmětu se týká kapitoly ''Analýza‘‘ a vzniklá multimediální podpora výuky bude přičleněna k ostatním kapitolám tak, aby byl vytvořen celek pro látku předmětu.
Anotace v angličtině
In this work, I deal with production of instructional tools in digital form for subject '' Feed-back control theory II", so that it was well accessible and usable for students and teachers.
In this work there is a description of basis for HTML pages‘ production, some software tools for simpler web pages‘ production, and transport of data files on web server.
Further there are described production tools for subject lectures as presentation in MS Power point.
The range of subject’s curriculum concerns to chapter '' Analysis" and arised multimedia support of education will be enclosed to other chapters so that it creates the whole subject’s curriculum.
Klíčová slova
teorie automatického řízení, internet, webové stránky, HTML, PowerPoint, prezentace, učení, pomůcka, učební text
Klíčová slova v angličtině
feed-back control theory, internet, web pages, HTML, PowerPoint, presentation, teaching, aid, teaching script
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s obsahovou náplní předmětu "Teorie automatického řízení II", který je zařazen do třetího ročníku strukturovaného bakalářského studia.
2. Po dohodě s vedoucím Bakalářské práce navrhněte formu zpracování studijních podkladů tak, aby byly dobře dostupné studentům a aby byly použitelné při vlastní výuce - zhodnoťte výhody a nevýhody.
3. Zpracujte existující elektronické podklady z oblasti analýzy diskrétních regulačních obvodů do textového souboru jako podklad pro vytvoření html textu.
4. Vytvořte prostředí pro realizaci html textu na www stránkách IRPI a převeďte do něj připravené podklady.
5. Na základě dohody s vedoucím práce zpracujte návrh prostředí pro presentaci v PowerPoitu.
6. Zpracujte prezentace zadaných kapitol v prostředí Power Point.
Zásady pro vypracování
1. Seznamte se s obsahovou náplní předmětu "Teorie automatického řízení II", který je zařazen do třetího ročníku strukturovaného bakalářského studia.
2. Po dohodě s vedoucím Bakalářské práce navrhněte formu zpracování studijních podkladů tak, aby byly dobře dostupné studentům a aby byly použitelné při vlastní výuce - zhodnoťte výhody a nevýhody.
3. Zpracujte existující elektronické podklady z oblasti analýzy diskrétních regulačních obvodů do textového souboru jako podklad pro vytvoření html textu.
4. Vytvořte prostředí pro realizaci html textu na www stránkách IRPI a převeďte do něj připravené podklady.
5. Na základě dohody s vedoucím práce zpracujte návrh prostředí pro presentaci v PowerPoitu.
6. Zpracujte prezentace zadaných kapitol v prostředí Power Point.
Seznam doporučené literatury
1. VAŠEK, V.: Teorie automatického řízení II. Skriptum FT VUT v Brně, Zlín 1990
2. VÍTEČKOVÁ, M.: Seřízení regulátorů metodou inverze dynamiky. VŠB -TU Ostrava, Fakulta strojní, Ostrava, 1998
3. ŠULC, B., VÍTEČKOVÁ, M.: Teorie a praxe návrhu regulačních obvodů. Vydavatelství ČVUT, Praha, 2004
4. VÍTEČKOVÁ, M.: Syntéza lineárních regulačních obvodů. Metoda inverze dynamiky. Doplňkový učební text FS VŠB-TU, Ostrava 1993
5. WAGNEROVÁ, R., MINÁŘ, M. aj. 2000: Syntéza regulačních obvodů. Ostrava: VŠB-TUO, KATŘ, 2000. Dostupné na URL: http://www.fs.vsb.cz/fakulta/kat/352/uc_texty/Synteza/index.htm
6. WAGNEROVÁ, R., MINÁŘ, K. aj. 2000: Prezentační a výukový modul pro oblast analýzy a regulačních obvodů v prostředí INTRANETU. Ostrava: VŠB-TUO, KATŘ, 2000. 71 s. Dostupné na URL: http://www.fs.vsb.cz/fakulta/kat/352/uc_texty/Analyza/index.htm
7. KAČMÁŘ, D., FARANA, R. 1996: Tvorba HTML Dokumentu. Interní učební text. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TUO, KATŘ, 1996. 44 s.Dostupný na URL: http://www.fs.vsb.cz/books/prirHTML/Welcome.htm
8. ŠTECHA, J.: Číslicové automatické řízení. ČVUT Praha, 1990
9. HANUŠ, B., OLEHLA, M., MODRLÁK, O.:Číslicová regulace technologických procesů. VUT v Brně, VUTIUM, 2000
10. FARANA, R. 1999: Sylaby a cvičení k tvorbě Active Server Pages. Ostrava: VŠB-TUO, 1999. Dostupný na URL: http://www.fs.vsb.cz/books/ASPTest/Welcome.htm
Seznam doporučené literatury
1. VAŠEK, V.: Teorie automatického řízení II. Skriptum FT VUT v Brně, Zlín 1990
2. VÍTEČKOVÁ, M.: Seřízení regulátorů metodou inverze dynamiky. VŠB -TU Ostrava, Fakulta strojní, Ostrava, 1998
3. ŠULC, B., VÍTEČKOVÁ, M.: Teorie a praxe návrhu regulačních obvodů. Vydavatelství ČVUT, Praha, 2004
4. VÍTEČKOVÁ, M.: Syntéza lineárních regulačních obvodů. Metoda inverze dynamiky. Doplňkový učební text FS VŠB-TU, Ostrava 1993
5. WAGNEROVÁ, R., MINÁŘ, M. aj. 2000: Syntéza regulačních obvodů. Ostrava: VŠB-TUO, KATŘ, 2000. Dostupné na URL: http://www.fs.vsb.cz/fakulta/kat/352/uc_texty/Synteza/index.htm
6. WAGNEROVÁ, R., MINÁŘ, K. aj. 2000: Prezentační a výukový modul pro oblast analýzy a regulačních obvodů v prostředí INTRANETU. Ostrava: VŠB-TUO, KATŘ, 2000. 71 s. Dostupné na URL: http://www.fs.vsb.cz/fakulta/kat/352/uc_texty/Analyza/index.htm
7. KAČMÁŘ, D., FARANA, R. 1996: Tvorba HTML Dokumentu. Interní učební text. 1. vyd. Ostrava: VŠB-TUO, KATŘ, 1996. 44 s.Dostupný na URL: http://www.fs.vsb.cz/books/prirHTML/Welcome.htm
8. ŠTECHA, J.: Číslicové automatické řízení. ČVUT Praha, 1990
9. HANUŠ, B., OLEHLA, M., MODRLÁK, O.:Číslicová regulace technologických procesů. VUT v Brně, VUTIUM, 2000
10. FARANA, R. 1999: Sylaby a cvičení k tvorbě Active Server Pages. Ostrava: VŠB-TUO, 1999. Dostupný na URL: http://www.fs.vsb.cz/books/ASPTest/Welcome.htm
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ano
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Diplomant prezentoval před komisí pro Státní závěrečné zkoušky cíle, postup řešení, výsledky a závěry své bakalářské práce. Členové komise pro SZZ vznesli následující dotazy:
1. Jaká část textu je převzata a jaká byla psána znovu? (doc. Farana)
2. Proč se neodkazujete na použitou literaturu? (doc. Farana)
3. V jakém formátu jsou uloženy obrázky? (Ing. Pokorný)
4. Pro jakou veličinu se jako značení používá písmeno "v"?
Diplomant pohotově odpověděl na všechny položené dotazy.