Cílem práce je představit waldorfskou pedagogiku a její možné uplatnění ve Zlínském kraji. Především v praktické části se autorka věnuje projektu na založení waldorfské mateřské školy, analýze vzniku podobných zařízení v ČR a možnostem ve Zlíně a okolí. Bakalářská práce je z velké části popisem projektu na založení waldorfské mateřské školy a jeho průběžné realizace.
Anotace v angličtině
This work is aimed at waldorf pedagogy and its possible utilisation in region of Zlin. The part of practice contains a project of waldorf kindergarten foundation including analysis of foundation of similar schools in the Czech Republic and analysis of potentialities in Zlin and its surroundings. This bachelor work is mainly a description of a project of waldorf kindergarten foundation with notes of progressive realization.
Klíčová slova
Waldorfská pedagogika, předškolní pedagogika, mateřské centrum, mateřská škola, spolupráce s rodiči
Klíčová slova v angličtině
Waldorf pedagogy, pre-school pedagogy, maternity centre, kindergarten, cooperation with parents
Rozsah průvodní práce
56
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem práce je představit waldorfskou pedagogiku a její možné uplatnění ve Zlínském kraji. Především v praktické části se autorka věnuje projektu na založení waldorfské mateřské školy, analýze vzniku podobných zařízení v ČR a možnostem ve Zlíně a okolí. Bakalářská práce je z velké části popisem projektu na založení waldorfské mateřské školy a jeho průběžné realizace.
Anotace v angličtině
This work is aimed at waldorf pedagogy and its possible utilisation in region of Zlin. The part of practice contains a project of waldorf kindergarten foundation including analysis of foundation of similar schools in the Czech Republic and analysis of potentialities in Zlin and its surroundings. This bachelor work is mainly a description of a project of waldorf kindergarten foundation with notes of progressive realization.
Klíčová slova
Waldorfská pedagogika, předškolní pedagogika, mateřské centrum, mateřská škola, spolupráce s rodiči
Klíčová slova v angličtině
Waldorf pedagogy, pre-school pedagogy, maternity centre, kindergarten, cooperation with parents
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části na základě četby odborné literatury
Zpracování základních témat teoretické části
Tvorba metodiky pro kvalitativní i kvantitativní výzkum
Aplikace výsledků výzkumu
Uvedení praktické části do praxe
Doporučení pro další praxi
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části na základě četby odborné literatury
Zpracování základních témat teoretické části
Tvorba metodiky pro kvalitativní i kvantitativní výzkum
Aplikace výsledků výzkumu
Uvedení praktické části do praxe
Doporučení pro další praxi
Seznam doporučené literatury
BOM, P., HUBER, M. Průvodce péčí o děti od 1 do 4 let. Hranice: Fabula, 2005.
GLÖCKLER, M. Chodit, mluvit, myslet: O vývoji malého dítěte od početí a v prvních letech života. Brno: Malvern, 2007.
GRUNELIUSOVÁ, E. Výchova v raném dětském věku: Školky s waldorfskou pedagogikou. Přerov: Baltazar, 1992.
SMOLKOVÁ, T. Dítě v úctě přijmout: Vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha: Maitrea, 2007.
SMOLKOVÁ, T. Na cestě od lilie k růži: Skutečná pedagogika začíná tam, kde se učitel učí přinejmenším tolik jako dítě. Praha: Maitrea, 2008.
Seznam doporučené literatury
BOM, P., HUBER, M. Průvodce péčí o děti od 1 do 4 let. Hranice: Fabula, 2005.
GLÖCKLER, M. Chodit, mluvit, myslet: O vývoji malého dítěte od početí a v prvních letech života. Brno: Malvern, 2007.
GRUNELIUSOVÁ, E. Výchova v raném dětském věku: Školky s waldorfskou pedagogikou. Přerov: Baltazar, 1992.
SMOLKOVÁ, T. Dítě v úctě přijmout: Vzdělávací program waldorfské mateřské školy. Praha: Maitrea, 2007.
SMOLKOVÁ, T. Na cestě od lilie k růži: Skutečná pedagogika začíná tam, kde se učitel učí přinejmenším tolik jako dítě. Praha: Maitrea, 2008.