Bakalářká práce téma Hry a hračky v životě dítěte s autismem se zabývá pojetím her a hraček při diagnóze autismus a zároveň je zde srovnání s pojetím u dětí zdravých. Práce také zahrnuje charakteristiku autismu a možnosti jeho léčby.
Součástí této bakalářské práce je i praktická část, která ukazuje, že i děti s autismem jsou schopny si smysluplně hrát a mohou pomocí hry rozvíjet své fyzické a mentální schopnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor´s work on the theme Games and toys in the life of the autistic child occupies by playing games with suffering children from autism. There is a comparison with healthy children.
This work includes the characteristic of the autism and the possibilities of its treatment.
The part of this bachelor´s work is a practical section. The main goal of this section is to demostrate that the autistic children are able to play games meaningful and can develop their manual and psychical capability by playing.
Klíčová slova
Autismus, komunikace, představivost, hračka
Klíčová slova v angličtině
Autism, communication, imagination, game, toy
Rozsah průvodní práce
92 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářká práce téma Hry a hračky v životě dítěte s autismem se zabývá pojetím her a hraček při diagnóze autismus a zároveň je zde srovnání s pojetím u dětí zdravých. Práce také zahrnuje charakteristiku autismu a možnosti jeho léčby.
Součástí této bakalářské práce je i praktická část, která ukazuje, že i děti s autismem jsou schopny si smysluplně hrát a mohou pomocí hry rozvíjet své fyzické a mentální schopnosti.
Anotace v angličtině
The bachelor´s work on the theme Games and toys in the life of the autistic child occupies by playing games with suffering children from autism. There is a comparison with healthy children.
This work includes the characteristic of the autism and the possibilities of its treatment.
The part of this bachelor´s work is a practical section. The main goal of this section is to demostrate that the autistic children are able to play games meaningful and can develop their manual and psychical capability by playing.
Klíčová slova
Autismus, komunikace, představivost, hračka
Klíčová slova v angličtině
Autism, communication, imagination, game, toy
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
CLERQ, De H. Mami, je to člověk nebo zvíře? Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-235-5.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.
JELÍNKOVÁ, M., NETUŠIL, R. Autismus I. Problémy s komunikací dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství ČR, 1999.
JELÍNKOVÁ, M. Autismus II. Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství ČR, 2000.
JELÍNKOVÁ, M. Autismus III. Problémy s představivostí u dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství ČR, 2000.
Seznam doporučené literatury
CLERQ, De H. Mami, je to člověk nebo zvíře? Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-235-5.
HRDLIČKA, M., KOMÁREK, V. Dětský autismus. Praha: Portál, 2004. ISBN 80-7178-813-9.
JELÍNKOVÁ, M., NETUŠIL, R. Autismus I. Problémy s komunikací dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství ČR, 1999.
JELÍNKOVÁ, M. Autismus II. Problémy v sociálních vztazích dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství ČR, 2000.
JELÍNKOVÁ, M. Autismus III. Problémy s představivostí u dětí s autismem. Praha: Institut pedagogicko psychologického poradenství ČR, 2000.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Na str. 48 hovoříte o dotazovacím archu, pozorovacím archu, ve vyhodnocení (kap 12) používáte pojem pozorovací protokol. Jedná se o jedno a totéž ve všech případech? Upřesněte. Pohovořte také o výsledcích dětí na základě jednotlivých kritérií a otázek uvedených na str. 48 a 49. - (Mgr. H. Řeháčková)