Tato závěrečná práce se zabývá prevencí středoškolské mládeže a pomocí ní bylo úkolem vysledovat, jakou formu prevence středoškolská mládež považuje za neúčinnější. Teoretická část vysvětluje definici prevence z odborného hlediska, dále pojem prevence primární, také formy primární prevence, její účinné faktory, cílové skupiny primární prevence, prostředky primární prevence, ale také úzce vyjádřenou prevenci sekundární.
Praktická část zkoumá kvantitativní metodou prostřednictvím dotazníkového šetření vlivy jednotlivých faktorů primární prevence na středoškolskou mládež a její účinky. Také zkoumá podíl věku a pohlaví dotazovaných v kontextu s potencionálními praktikovanými faktory primární prevence.
Anotace v angličtině
This thesis is called to analyze secondary school youth drugs prevention and to search which kind of prevention is being considered as the most effective by secondary school young people. Theoretical part explains prevention defenition from professional point of view, it explains also primary prevention, methods of primary prevention, its effective factors, target groups of primary prevention, means of primary prevention, as well as briefly explained secondary prevention.
Practical part studies influence and effects of one by one primary prevention factors to secondary school youth with employment of quantitative method by means of questionnairy investigation. Practical part investigates as well age and sex shares of questioned persons in context with potential practised primary prevention factors.
Klíčová slova
prevence, cíle a prostředky primární prevence, účinné faktory primární prevence, cílové skupiny primární prevence
Klíčová slova v angličtině
prevention, goals and means of primary prevention, effective factors of primary prevention, target groups of primary prevent
Rozsah průvodní práce
88 str.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato závěrečná práce se zabývá prevencí středoškolské mládeže a pomocí ní bylo úkolem vysledovat, jakou formu prevence středoškolská mládež považuje za neúčinnější. Teoretická část vysvětluje definici prevence z odborného hlediska, dále pojem prevence primární, také formy primární prevence, její účinné faktory, cílové skupiny primární prevence, prostředky primární prevence, ale také úzce vyjádřenou prevenci sekundární.
Praktická část zkoumá kvantitativní metodou prostřednictvím dotazníkového šetření vlivy jednotlivých faktorů primární prevence na středoškolskou mládež a její účinky. Také zkoumá podíl věku a pohlaví dotazovaných v kontextu s potencionálními praktikovanými faktory primární prevence.
Anotace v angličtině
This thesis is called to analyze secondary school youth drugs prevention and to search which kind of prevention is being considered as the most effective by secondary school young people. Theoretical part explains prevention defenition from professional point of view, it explains also primary prevention, methods of primary prevention, its effective factors, target groups of primary prevention, means of primary prevention, as well as briefly explained secondary prevention.
Practical part studies influence and effects of one by one primary prevention factors to secondary school youth with employment of quantitative method by means of questionnairy investigation. Practical part investigates as well age and sex shares of questioned persons in context with potential practised primary prevention factors.
Klíčová slova
prevence, cíle a prostředky primární prevence, účinné faktory primární prevence, cílové skupiny primární prevence
Klíčová slova v angličtině
prevention, goals and means of primary prevention, effective factors of primary prevention, target groups of primary prevent
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti primární drogové prevence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti primární drogové prevence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu metodou dotazování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat a jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GÖHLERT, CH., FR., KÜHN, F. Od návyku k závislosti (Toxikomanie; Drogy: účinky a terapie). Praha: Euromedia Group - Ikar, 2001. ISBN 80-7202-950-9.
HAJNÝ, M. O rodičích, dětech a drogách. Praha: Grada Publishing, 2001.
ISBN 80-247-0135-9.
KALINA, K. a kolektiv. Drogy a drogové závislosti 1. (Mezioborový přístup). Úřad vlády, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
NEŠPOR, K. Středoškoláci o drogách, alkoholu, kouření a lepších věcech. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-086-3.
RIESEL, P. Lesk a bída drog (Praktická příručka pro mládež, rodiče a pedagogy. Olomouc: Votobia, 1998. ISBN 80-7198-332-2.
Seznam doporučené literatury
GÖHLERT, CH., FR., KÜHN, F. Od návyku k závislosti (Toxikomanie; Drogy: účinky a terapie). Praha: Euromedia Group - Ikar, 2001. ISBN 80-7202-950-9.
HAJNÝ, M. O rodičích, dětech a drogách. Praha: Grada Publishing, 2001.
ISBN 80-247-0135-9.
KALINA, K. a kolektiv. Drogy a drogové závislosti 1. (Mezioborový přístup). Úřad vlády, 2003. ISBN 80-86734-05-6.
NEŠPOR, K. Středoškoláci o drogách, alkoholu, kouření a lepších věcech. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-086-3.
RIESEL, P. Lesk a bída drog (Praktická příručka pro mládež, rodiče a pedagogy. Olomouc: Votobia, 1998. ISBN 80-7198-332-2.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Popište možnosti řešení dané problematiky v koncepci odboru školství ZK. (Andrysová)
Navrhněte postup výzkumu a jeho stručnou metodiku v průřezu typůSŠ v městě Zlín. (Hrbáčková)
Jak by se ve vašem výzkumu daly ověřovat (testovat) vztahy mezi jevy? (Hladík)
Plynou z výzkumu nějaká doporučení pro praxi? (Hladík)