Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou morálního vývoje dítěte předškolního věku. Tato práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části vymezuji základní pojmy a teorie týkající se dané problematiky. Teoretická část je zaměřena na způsoby utváření morálních hodnot a charakterových vlastností dítěte, také na jeho osobní zralost, socializaci a myšlení. Práce je také zaměřena na význam rodiny a výchovy při utváření osobnosti dítěte. V praktické části jsem si zvolila kvantitativní druh výzkumu a výzkum jsem prováděla prostřednictvím dotazníkové výzkumné metody, abych zjistila, jaké postoje k dané problematice zaujímají rodiče předškolních dětí.
Anotace v angličtině
In my thesis I focus on the moral development of preschool age. This work consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part I describe the basic concepts and theories related to the issue. The theoretical part focuses on ways of shaping moral values and character features of the child, as well as his personal maturity, socialization, and thinking. Work is also focused on the importance of family and education in shaping a child's personality. In the practical part I have chosen the quantitative research and the research was conducted through questionnaire research methods to find out what views on the matter have parents of preschool children.
moral development, child, preschool age, values, norms of behavior, family, education, autority, socialization
Rozsah průvodní práce
57 s., 2 s. príloh
Jazyk
CZ
Anotace
Ve své bakalářské práci se zabývám problematikou morálního vývoje dítěte předškolního věku. Tato práce je složena z teoretické a praktické části. V teoretické části vymezuji základní pojmy a teorie týkající se dané problematiky. Teoretická část je zaměřena na způsoby utváření morálních hodnot a charakterových vlastností dítěte, také na jeho osobní zralost, socializaci a myšlení. Práce je také zaměřena na význam rodiny a výchovy při utváření osobnosti dítěte. V praktické části jsem si zvolila kvantitativní druh výzkumu a výzkum jsem prováděla prostřednictvím dotazníkové výzkumné metody, abych zjistila, jaké postoje k dané problematice zaujímají rodiče předškolních dětí.
Anotace v angličtině
In my thesis I focus on the moral development of preschool age. This work consists of theoretical and practical parts. In the theoretical part I describe the basic concepts and theories related to the issue. The theoretical part focuses on ways of shaping moral values and character features of the child, as well as his personal maturity, socialization, and thinking. Work is also focused on the importance of family and education in shaping a child's personality. In the practical part I have chosen the quantitative research and the research was conducted through questionnaire research methods to find out what views on the matter have parents of preschool children.
moral development, child, preschool age, values, norms of behavior, family, education, autority, socialization
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogicko-psychologické: morální vývoj, dítě, předškolní věk, mateřská škola, rodina, výchova, normy chování, autorita.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti pedagogicko-psychologické: morální vývoj, dítě, předškolní věk, mateřská škola, rodina, výchova, normy chování, autorita.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha. Portál, 2005. ISBN 80-7178-303-X
HILL, G. Moderní psychologie - hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 80-7178-641-1
HOSKOVCOVÁ, S. Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha, Grada 2006. ISBN 80-247-1424-8
KŘEJČÍŘOVÁ, D., LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. Praha. Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9
PIAGET, INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte. Praha. Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8
Seznam doporučené literatury
HARTL, P., HARTLOVÁ, H. Psychologický slovník. Praha. Portál, 2005. ISBN 80-7178-303-X
HILL, G. Moderní psychologie - hlavní oblasti současného studia lidské psychiky. Praha. Portál, 2004. ISBN 80-7178-641-1
HOSKOVCOVÁ, S. Psychická odolnost předškolního dítěte. Praha, Grada 2006. ISBN 80-247-1424-8
KŘEJČÍŘOVÁ, D., LANGMEIER, J. Vývojová psychologie. Praha. Grada, 2006. ISBN 80-247-1284-9
PIAGET, INHELDEROVÁ. Psychologie dítěte. Praha. Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-263-8