Cílem diplomové práce je vytvořit projekt, který zvýší turistickou atraktivitu Znojemského regionu a jeho návštěvnost. V teoretické části jsou vymezeny pojmy nezbytné k uvedení do problematiky cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V analytické části je charakterizován Znojemský region jako turistická destinace a jeho nabídka v cestovním ruchu. Dále je zde popsán profil návštěvníka Jihomoravského kraje. Na základě vytvořené SWOT analýzy v cestovním ruchu jsou stanoveny konkurenční výhody Znojemska, které jsou pak předmětem analýzy konkurenceschopnosti Znojemského regionu. V projektové části je navržen vznik incomingové agentury ve Znojemském regionu. Jsou vytvořeny návrhy produktových balíčků cestovního ruchu, které povedou k větší atraktivitě Znojemska z pohledu plánování využití volného času.
Annotation in English
The objective of this master thesis is to create the project that will increase the tourist attractivity of the region of Znojmo and its attendance. In the theoretical part of the thesis the concepts essential to opening the problem of tourist industry and marketing in tourist industry are set. In the analytical part Znojmo region as a tourist region and its offer in tourist industry is characterized. Then the profile of a visitor of South Moravian region is described. On the basis of created SWOT analysis the competitive advantages of Znojmo region are set. These advantages are the subject of the competitiveness of the Znojmo region analysis. In the project the creation of the incoming agency in Znojmo region is designed. Then the projects of product packages for the tourist industry are created. They will lead to greater attractivity of Znojmo region from the point of view of the planning of a free time usage.
tourist industry, the region of Znojmo, product package, incoming agency
Length of the covering note
104 s., 6 s. obr. příloh
Language
CZ
Annotation
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt, který zvýší turistickou atraktivitu Znojemského regionu a jeho návštěvnost. V teoretické části jsou vymezeny pojmy nezbytné k uvedení do problematiky cestovního ruchu a marketingu v cestovním ruchu. V analytické části je charakterizován Znojemský region jako turistická destinace a jeho nabídka v cestovním ruchu. Dále je zde popsán profil návštěvníka Jihomoravského kraje. Na základě vytvořené SWOT analýzy v cestovním ruchu jsou stanoveny konkurenční výhody Znojemska, které jsou pak předmětem analýzy konkurenceschopnosti Znojemského regionu. V projektové části je navržen vznik incomingové agentury ve Znojemském regionu. Jsou vytvořeny návrhy produktových balíčků cestovního ruchu, které povedou k větší atraktivitě Znojemska z pohledu plánování využití volného času.
Annotation in English
The objective of this master thesis is to create the project that will increase the tourist attractivity of the region of Znojmo and its attendance. In the theoretical part of the thesis the concepts essential to opening the problem of tourist industry and marketing in tourist industry are set. In the analytical part Znojmo region as a tourist region and its offer in tourist industry is characterized. Then the profile of a visitor of South Moravian region is described. On the basis of created SWOT analysis the competitive advantages of Znojmo region are set. These advantages are the subject of the competitiveness of the Znojmo region analysis. In the project the creation of the incoming agency in Znojmo region is designed. Then the projects of product packages for the tourist industry are created. They will lead to greater attractivity of Znojmo region from the point of view of the planning of a free time usage.
tourist industry, the region of Znojmo, product package, incoming agency
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte specifika marketingu v cestovním ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav v oblasti cestovního ruchu na Znojemsku.
Na základě provedené analýzy vytvořte projekt zvýšení turistické atraktivity Znojemského regionu.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Research Plan
Úvod
I. Teoretická část
Na základě kritické literární rešerše charakterizujte specifika marketingu v cestovním ruchu.
II. Praktická část
Analyzujte současný stav v oblasti cestovního ruchu na Znojemsku.
Na základě provedené analýzy vytvořte projekt zvýšení turistické atraktivity Znojemského regionu.
Projekt podrobte nákladové, časové a rizikové analýze.
Závěr
Recommended resources
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] FORET, M., TURČÍNKOVÁ, J. Cestovní ruch. 1. vyd. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2005. 108 s. ISBN 80-7157-838-X.
[3] KIRÁL'OVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
[4] PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
[5] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
Recommended resources
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 180 s. ISBN 80-247-0207-X.
[2] FORET, M., TURČÍNKOVÁ, J. Cestovní ruch. 1. vyd. Brno: Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně, 2005. 108 s. ISBN 80-7157-838-X.
[3] KIRÁL'OVÁ, A. Marketing destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Ekopress, 2003. 173 s. ISBN 80-86119-56-4.
[4] PALATKOVÁ, M. Marketingová strategie destinace cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2006. 341 s. ISBN 80-247-1014-5.
[5] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
illustrations
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Lipták - Uvažovali jste i o ekologických aspektech projektu? Identifikovali jste firmy potřebné k realizaci projektu?
Pilík - Příjmy a náklady na provoz agentury? Počáteční financování agentury?
Dohnalová - Motivace podnikatelů ke sdružení a metoda ke stanovení balíčku a jeho ceny?