Cílem diplomové práce je vytvořit projekt na zvýšení turistické atraktivity města Olomouce. V teoretické části jsou definovány pojmy týkající se cestovního ruchu a marketingu cestovního ruchu. V analytické části je vyhodnocena situační analýza města Olomouce, SWOT analýza a analýza konkurenčního prostředí. V projektové části je na základě vý-sledků z analytické části vypracován návrh projektu, který by měl vést ke zvýšení turistické atraktivity města Olomouce. Podstatou toho projektu je kulturně-společenská akce, která doprovází letní etapu Květinové výstavy Flora Olomouc.
Anotace v angličtině
The thesis aims to create a project to increase the tourist attractions of the city of Olomouc. In the theoretical part are defined terms relating to tourism and tourism marketing. The analytical part is evaluated by the city of Olomouc situational analysis, SWOT analysis and competitive analysis. The project is part of the pro-analytical results from the developed project proposal, which should lead to an increase in tourist attractions of the city of Olo-mouc. The essence of this project is the cultural and social events to accompany the summer stage of the flower show Flora Olomouc.
Klíčová slova
cestovní ruch, marketing, destinace, SWOT analýza, Olomouc, projekt
Cílem diplomové práce je vytvořit projekt na zvýšení turistické atraktivity města Olomouce. V teoretické části jsou definovány pojmy týkající se cestovního ruchu a marketingu cestovního ruchu. V analytické části je vyhodnocena situační analýza města Olomouce, SWOT analýza a analýza konkurenčního prostředí. V projektové části je na základě vý-sledků z analytické části vypracován návrh projektu, který by měl vést ke zvýšení turistické atraktivity města Olomouce. Podstatou toho projektu je kulturně-společenská akce, která doprovází letní etapu Květinové výstavy Flora Olomouc.
Anotace v angličtině
The thesis aims to create a project to increase the tourist attractions of the city of Olomouc. In the theoretical part are defined terms relating to tourism and tourism marketing. The analytical part is evaluated by the city of Olomouc situational analysis, SWOT analysis and competitive analysis. The project is part of the pro-analytical results from the developed project proposal, which should lead to an increase in tourist attractions of the city of Olo-mouc. The essence of this project is the cultural and social events to accompany the summer stage of the flower show Flora Olomouc.
Klíčová slova
cestovní ruch, marketing, destinace, SWOT analýza, Olomouc, projekt
Na základě literární rešerše charakterizujte marketing v oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav cestovního ruchu v Olomouci.
Vytvořte projekt na zvýšení turistické atraktivity Olomouce.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Na základě literární rešerše charakterizujte marketing v oblasti cestovního ruchu.
II. Praktická část
Popište a analyzujte současný stav cestovního ruchu v Olomouci.
Vytvořte projekt na zvýšení turistické atraktivity Olomouce.
Projekt podrobte nákladové a rizikové analýze.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X
[2] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X
[3] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšíř. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1
[4] MALÁ, V. a kol. Základy cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 98 s. ISBN 80-245-0439-1
[5] VYSTOUPIL, J. a kol. Základy cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 119 s. ISBN 80-210-4167-6
Seznam doporučené literatury
[1] FORET, M., FORETOVÁ, V. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X
[2] PAYNE, A. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 247 s. ISBN 80-7169-276-X
[3] HORÁKOVÁ, H. Strategický marketing. 2. rozšíř. vyd. Praha: Grada Publishing, 2003. 200 s. ISBN 80-247-0447-1
[4] MALÁ, V. a kol. Základy cestovního ruchu. 1. vyd. Praha: Oeconomica, 2002. 98 s. ISBN 80-245-0439-1
[5] VYSTOUPIL, J. a kol. Základy cestovního ruchu. 1. vyd. Brno: Masarykova univerzita, 2006. 119 s. ISBN 80-210-4167-6
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Dohnalová - Nápady jsou vaše osobní (noční flóra)?
Pilík - Turistická atraktivita a jednorázová akce? Příprava projektu je v porovnání s jinými většími projekty mnohem delší - proč? Vytvoření většího balíku akcí?