Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na zvýšení turistické atraktivity v Podhostýnském mikroregionu. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce předkládá hlavní poznatky týkající se teorie regionálního rozvoje, blíže specifikuje regiony, předpoklady jejich rozvoje a regionální politiku. Rovněž vymezuje cestovní ruch jako obor budoucnosti a blíže specifikuje marketing atraktivit. V analýze se práce zaměřuje na celkovou situační analýzu mikroregionu, přičemž akcent klade na oblast cestovního ruchu. Přirozeným vyústěním této části je zpracovaná SWOT analýza. Projektová část se poté zaměřuje na strategické vize a cíle v oblasti cestovního ruchu, kde jsou nastíněny možné projekty na zvýšení turistické atraktivity. Poslední kapitola diplomové práce je zaměřena na konkrétní projekt zvýšení turistické atraktivity. Obsahuje nejen časovou a nákladovou analýzu, hodnocení přínosů a rizik, ale rovněž i grafické znázornění navrhovaného projektu.
Anotace v angličtině
The subject of this graduation thesis is on increase of touristic attractiveness of Pod-hostýnský microregion. It is split into two parts, theoretical and practical. Theoretical part outlines the main points of theory of regional development, specifies regions, possibilities for their developments and regional politics. It defines tourism as the field for the future and specifies its marketing attractiveness. Analysis then dissects the microregion with strong emphasis on tourism. The natural result of this is the SWOT analysis. The project part then points out the strategic visions and targets, describes any possible projects that would aid increasing touristic attractiveness. The last chapter of the graduation thesis fo-cuses on specific project in support of touristic attractiveness. It contains timeline and cost analysis, assesses asset and risk, but also graphical portrayal of the project.
Předkládaná diplomová práce se zaměřuje na zvýšení turistické atraktivity v Podhostýnském mikroregionu. Práce je rozdělena do dvou částí, teoretické a praktické. Teoretická část práce předkládá hlavní poznatky týkající se teorie regionálního rozvoje, blíže specifikuje regiony, předpoklady jejich rozvoje a regionální politiku. Rovněž vymezuje cestovní ruch jako obor budoucnosti a blíže specifikuje marketing atraktivit. V analýze se práce zaměřuje na celkovou situační analýzu mikroregionu, přičemž akcent klade na oblast cestovního ruchu. Přirozeným vyústěním této části je zpracovaná SWOT analýza. Projektová část se poté zaměřuje na strategické vize a cíle v oblasti cestovního ruchu, kde jsou nastíněny možné projekty na zvýšení turistické atraktivity. Poslední kapitola diplomové práce je zaměřena na konkrétní projekt zvýšení turistické atraktivity. Obsahuje nejen časovou a nákladovou analýzu, hodnocení přínosů a rizik, ale rovněž i grafické znázornění navrhovaného projektu.
Anotace v angličtině
The subject of this graduation thesis is on increase of touristic attractiveness of Pod-hostýnský microregion. It is split into two parts, theoretical and practical. Theoretical part outlines the main points of theory of regional development, specifies regions, possibilities for their developments and regional politics. It defines tourism as the field for the future and specifies its marketing attractiveness. Analysis then dissects the microregion with strong emphasis on tourism. The natural result of this is the SWOT analysis. The project part then points out the strategic visions and targets, describes any possible projects that would aid increasing touristic attractiveness. The last chapter of the graduation thesis fo-cuses on specific project in support of touristic attractiveness. It contains timeline and cost analysis, assesses asset and risk, but also graphical portrayal of the project.
Proveďte rešerši literárních zdrojů obsahově zaměřených na problematiku regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte současný stav Podhostýnského mikroregionu s akcentem na cestovní ruch, analyticky zhodnoťte rozvojové a problémové okruhy Podhostýnského mikroregionu a zpracujte SWOT analýzu.
Zpracujte projekt zvýšení turistické atraktivity Podhostýnského mikroregionu.
Vyhodnoťte náklady na realizaci projektu z časového hlediska, včetně očekávaných přínosů a rizik.
Závěr
Zásady pro vypracování
Úvod
I. Teoretická část
Proveďte rešerši literárních zdrojů obsahově zaměřených na problematiku regionálního rozvoje a cestovního ruchu.
II. Praktická část
Charakterizujte současný stav Podhostýnského mikroregionu s akcentem na cestovní ruch, analyticky zhodnoťte rozvojové a problémové okruhy Podhostýnského mikroregionu a zpracujte SWOT analýzu.
Zpracujte projekt zvýšení turistické atraktivity Podhostýnského mikroregionu.
Vyhodnoťte náklady na realizaci projektu z časového hlediska, včetně očekávaných přínosů a rizik.
Závěr
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽEK, Jiří, UHLÍŘ, David. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
[2] FORET, Miroslav, FORETOVÁ, Věra. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[3] PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
[4] WOKOUN, René, et al. Regionální rozvoj: východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
[5] ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 212 s. ISBN 978-80-7041-070-7.
Seznam doporučené literatury
[1] BLAŽEK, Jiří, UHLÍŘ, David. Teorie regionálního rozvoje: nástin, kritika, klasifikace. 1. vyd. Praha: Karolinum, 2002. 211 s. ISBN 80-246-0384-5.
[2] FORET, Miroslav, FORETOVÁ, Věra. Jak rozvíjet místní cestovní ruch. 1. vyd. Praha: Grada, 2001. 178 s. ISBN 80-247-0207-X.
[3] PAYNE, Adrian. Marketing služeb. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 1996. 248 s. ISBN 80-7169-276-X.
[4] WOKOUN, René, et al. Regionální rozvoj: východiska regionálního rozvoje, regionální politika, teorie, strategie a programování. Praha: Linde, 2008. 475 s. ISBN 978-80-7201-699-0.
[5] ZELENKA, Josef. Marketing cestovního ruchu. 1. vyd. Hradec Králové: Gaudeamus, 2007. 212 s. ISBN 978-80-7041-070-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Pilík - Jaký je rozvrh investic ze soukromého a státního sektoru v oblasti výstavby sportovních center? Jakým způsobem budou zajištěny dotace?
Kučera - Jakým způsobem budete komunikovat s okolím?
Pilík - Jaké další motivační faktory podpoří očekávanou návštěvnost?
Dobeš - Jaké jsou ubytovací zařízení v oblasti a jejich vytíženost?
Pilík - Za jakým cílem zde tráví turisté volný čas?