Bakalářská práce, jak již samotný název prozrazuje, má za úkol zmapovat komplexní péči o děti s infaustní prognózou. V teoretické části seznamuje čtenáře s odbornou terminologií a systémem péče v ČR. V praktické části jsou pro názornost zpracovány dvě kazuistiky, které poskytují náhled do reálné situace dvou dětí s infaustní prognózou. Pro zjištění pohledu na situaci laiky a odborníky bylo provedeno dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
As it´s title reveal, the taks of this bachelor thesis is to map the complex care of children with infaust prognosis. The theoretical part introduces the reader with technical terminology and the system of care in the Czech Republic. In the practical parts are proces-sed to illustrate two case reports that provide insight into the real situation of two children with infaustní prognosis. To determine the view of the situation by laymen and experts were carried out questionnaire survey.
Infaust prognosis , paediatrics, death, dying, ethics, complex care in the CR, casuistry, euthanasia.
Rozsah průvodní práce
97 s., 46 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce, jak již samotný název prozrazuje, má za úkol zmapovat komplexní péči o děti s infaustní prognózou. V teoretické části seznamuje čtenáře s odbornou terminologií a systémem péče v ČR. V praktické části jsou pro názornost zpracovány dvě kazuistiky, které poskytují náhled do reálné situace dvou dětí s infaustní prognózou. Pro zjištění pohledu na situaci laiky a odborníky bylo provedeno dotazníkové šetření.
Anotace v angličtině
As it´s title reveal, the taks of this bachelor thesis is to map the complex care of children with infaust prognosis. The theoretical part introduces the reader with technical terminology and the system of care in the Czech Republic. In the practical parts are proces-sed to illustrate two case reports that provide insight into the real situation of two children with infaustní prognosis. To determine the view of the situation by laymen and experts were carried out questionnaire survey.
Infaust prognosis , paediatrics, death, dying, ethics, complex care in the CR, casuistry, euthanasia.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá některými oblastmi problematiky dětí s infaustní
prognózou. Teoretická část je věnována definicím a odborné terminologii, je
seznámením s tématem a informuje o komplexní péči o tyto děti v ČR.
Praktická část je rozdělena do dvou částí. Prvá část obsahuje autorem
provedené dotazníkové šetření, snažící se zjistit analýzou získaných dat,
jaký pohled na problematiku zaujímají odborníci v porovnání s laickou
veřejností. Jsou sledovány určité aspekty, jako například věk, víra, pohlaví
apod. Jsou charakterizovány obě sledované skupiny respondentů (laici,
profesionálové), je provedena jejich komparace a jsou sledovány některé
závislosti mezi zjištěnými daty.
V části druhé je zpracováno několik stručných kazuistik pro dokreslení
situace a je interpretována reálná kvalita života těchto dětí v kontextu
mých poznatků ve výzkumu.
Protože téma umírajícího dítěte není často v našich periodicích diskutováno,
mám v úmyslu alespoň některé ze zjištěných závislostí publikovat.
Zásady pro vypracování
Bakalářská práce se zabývá některými oblastmi problematiky dětí s infaustní
prognózou. Teoretická část je věnována definicím a odborné terminologii, je
seznámením s tématem a informuje o komplexní péči o tyto děti v ČR.
Praktická část je rozdělena do dvou částí. Prvá část obsahuje autorem
provedené dotazníkové šetření, snažící se zjistit analýzou získaných dat,
jaký pohled na problematiku zaujímají odborníci v porovnání s laickou
veřejností. Jsou sledovány určité aspekty, jako například věk, víra, pohlaví
apod. Jsou charakterizovány obě sledované skupiny respondentů (laici,
profesionálové), je provedena jejich komparace a jsou sledovány některé
závislosti mezi zjištěnými daty.
V části druhé je zpracováno několik stručných kazuistik pro dokreslení
situace a je interpretována reálná kvalita života těchto dětí v kontextu
mých poznatků ve výzkumu.
Protože téma umírajícího dítěte není často v našich periodicích diskutováno,
mám v úmyslu alespoň některé ze zjištěných závislostí publikovat.
Seznam doporučené literatury
ŘÍČAN, P, KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-7169-512-2.
HAŠKOVCOVÁ, H. Thanatologie. Praha : Galén, 2007. 245 s. ISBN 978-80-7262-471-3.
VORLÍČEK, J, ADAM, Z, POSPÍŠILOVÁ, Y. Paliativní medicína. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0279-7.
O´CONOR, M, ARANDA, S. Paliativní péče pro setry všech oborů. Praha : Grada Publishing a.s., 2005. ISBN 80-247-1295-4.
TUČKOVÁ, J. Ošetřovatelské postupy v péči o kriticky nemocné děti. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. ISBN 80-7013-253-1.
BLUMENTHAL - BARBY, K. Kapitoly z thanatologie. Praha 1 : Avicenum, 1987. ISBN 80-852206-06-4.
ROKYTA, R. Bolest a jak s ní zacházet. Praha : Grada Publishing a. s., 2009. ISBN 978-80-247-3012-7.
Seznam doporučené literatury
ŘÍČAN, P, KREJČÍŘOVÁ, D. Dětská klinická psychologie. Praha : Grada, 2006. ISBN 80-7169-512-2.
HAŠKOVCOVÁ, H. Thanatologie. Praha : Galén, 2007. 245 s. ISBN 978-80-7262-471-3.
VORLÍČEK, J, ADAM, Z, POSPÍŠILOVÁ, Y. Paliativní medicína. Praha : Grada, 2004. ISBN 80-247-0279-7.
O´CONOR, M, ARANDA, S. Paliativní péče pro setry všech oborů. Praha : Grada Publishing a.s., 2005. ISBN 80-247-1295-4.
TUČKOVÁ, J. Ošetřovatelské postupy v péči o kriticky nemocné děti. Brno : Institut pro další vzdělávání pracovníků ve zdravotnictví, 1997. ISBN 80-7013-253-1.
BLUMENTHAL - BARBY, K. Kapitoly z thanatologie. Praha 1 : Avicenum, 1987. ISBN 80-852206-06-4.
ROKYTA, R. Bolest a jak s ní zacházet. Praha : Grada Publishing a. s., 2009. ISBN 978-80-247-3012-7.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Smrt a legislativa: ve kterém našem zákoně je definována smrt a jak? (MUDr. Novotný)
Tento pojem není nikde v zákoně definován.
Jak lze jednoznačně prokázat smrt? MUDr. Novotný)
Z lékařské hlediska se smrt prokazuje angiografií a scintigrafií mozku.
Jakým způsobem budete předávat do praxe Edukační kartu? (Mgr. Gajzlerová)
Kartu už jsem předal, do zařízení ve kterých probíhalo šetření.
Jaký vliv mají svépomocné skupiny na osoby, které prošly náročnou životní situací? (Mgr. Gajzlerová)
Jsou to osoby které se sdružují sami. Např. skupina alkoholiků a tlouštíků. Ve skupině si navzájem vyměňují zkušenosti apod.