V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmy a informacemi podstatnými pro studium reklamní tvorby za komunistického režimu. Jedná se o pojmy jako propagace, socialistická propagace a podobně.
V praktické části je nejdříve popsáno několik faktů a událostí, které zásadně ovlivnily reklamní tvorbu před desítkami let včetně rozsáhlých poznatků od někdejších tvůrců reklamy.
Velký prostor v praktické části zaujímá analýza tří reklamních spotů. Nechybí ani dotazníkové šetření.
Cílem nebližší poznání socialistické propagace a odpověď na mnohé otázky a hypotézy.
Na závěr nebude chybět zhodnocení dotazníkového šetření, hodnocení analýzy.
Annotation in English
The theoretical part deals with concepts and information essential for the study of ad-making during the communist regime. These are concepts such as advertising, promotion and more socialist.
The practical part is first described a few facts and events that have fundamentally influen-ced the creation of ad decades ago, including extensive knowledge of the former creators of advertising.
Large space in the practical part takes the analysis of three commercials. There is also a questionnaire.
The aim of closest promotion and realization of socialist answer to many questions and hypotheses.
At the conclusion will not miss an assessment questionnaire, the evaluation analysis.
Keywords
propagace, socialistická propagace, reklama, televize, Reklamní podnik Merkur, řízené hospodářství
V teoretické části bakalářské práce se zabývám pojmy a informacemi podstatnými pro studium reklamní tvorby za komunistického režimu. Jedná se o pojmy jako propagace, socialistická propagace a podobně.
V praktické části je nejdříve popsáno několik faktů a událostí, které zásadně ovlivnily reklamní tvorbu před desítkami let včetně rozsáhlých poznatků od někdejších tvůrců reklamy.
Velký prostor v praktické části zaujímá analýza tří reklamních spotů. Nechybí ani dotazníkové šetření.
Cílem nebližší poznání socialistické propagace a odpověď na mnohé otázky a hypotézy.
Na závěr nebude chybět zhodnocení dotazníkového šetření, hodnocení analýzy.
Annotation in English
The theoretical part deals with concepts and information essential for the study of ad-making during the communist regime. These are concepts such as advertising, promotion and more socialist.
The practical part is first described a few facts and events that have fundamentally influen-ced the creation of ad decades ago, including extensive knowledge of the former creators of advertising.
Large space in the practical part takes the analysis of three commercials. There is also a questionnaire.
The aim of closest promotion and realization of socialist answer to many questions and hypotheses.
At the conclusion will not miss an assessment questionnaire, the evaluation analysis.
Keywords
propagace, socialistická propagace, reklama, televize, Reklamní podnik Merkur, řízené hospodářství
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o propagaci pro přesné definování slova propagace, pro studium veškerých forem propagace a pro náhled do historie propagace. Dále vyhledejte knihy pojednávající o historii televize na našem území, o reklamě a také o historických poměrech v ČSR po roce 1948.
2. Zpracujte analýzu několika reklamních spotů vysíláných v Československé televizi v minulosti. Získejte pro dostatečnou informovanost postřehy a připomínky tehdejších reklamních tvůrců. Srovnejte zmíněné reklamní spoty s dnešními.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry včetně přirovnání k současné reklamní tvorbě.
Research Plan
1. Proveďte rešerši literatury pojednávající o propagaci pro přesné definování slova propagace, pro studium veškerých forem propagace a pro náhled do historie propagace. Dále vyhledejte knihy pojednávající o historii televize na našem území, o reklamě a také o historických poměrech v ČSR po roce 1948.
2. Zpracujte analýzu několika reklamních spotů vysíláných v Československé televizi v minulosti. Získejte pro dostatečnou informovanost postřehy a připomínky tehdejších reklamních tvůrců. Srovnejte zmíněné reklamní spoty s dnešními.
3. Zhodnoťte výsledky analýzy a vyvoďte závěry včetně přirovnání k současné reklamní tvorbě.
Recommended resources
REJMÁNEK, Evžen. Co je psychologie trhu. Praha : Merkur, 1968. 143 s.
OGILVY, David. O reklamě. 4. vyd. Praha : Management press, 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
PAVLů, Dušan, et al. Slovník propagace. Praha : Merkur, 1983. 246 s.
POSTLER, Milan. Média v reklamě : Televize, rozhlas, tisk. Praha : Vysoká škola ekonomická,Fakulta mezinárodních vztahů, 2003. 104 s. ISBN 80-245-0629-7.
Recommended resources
REJMÁNEK, Evžen. Co je psychologie trhu. Praha : Merkur, 1968. 143 s.
OGILVY, David. O reklamě. 4. vyd. Praha : Management press, 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
PAVLů, Dušan, et al. Slovník propagace. Praha : Merkur, 1983. 246 s.
POSTLER, Milan. Média v reklamě : Televize, rozhlas, tisk. Praha : Vysoká škola ekonomická,Fakulta mezinárodních vztahů, 2003. 104 s. ISBN 80-245-0629-7.
Enclosed appendices
CD ROM s reklamními spoty, které byly v BP rozebrány