V mé závěrečné bakalářské práci se zabývám pohledy sester na hospitalizaci dětí do před-školního věku spolu s rodiči. Práce se skládá ze dvou částí.
V teoretické části popisuji jednotlivá vývojová obdobími do 6let věku dítěte. Dále se zabý-vám vlivem hospitalizace na psychiku dítěte, hospitalismem, deprivací a separací dítěte od rodiny, komunikací mezi sestrou a dětským pacientem a v neposlední řadě také herní terapií v nemocnicích.
V praktické části provádím analýzu dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány sestrám na dětských odděleních v nemocničním zařízení Zlínského a Jihomoravského kraje. Cílem výzkumu bylo zjistit názory sester na hospitalizaci dítěte s doprovodem, vliv hospitalizace na psychiku dítěte, zjistit jaké jsou podmínky pro doprovod ve vybraných zařízeních a také zhodnotit efektivnost komunikace sester s dětmi a jejich názor na herní terapii. Výsledky výzkumu jsou znázorněny graficky a doplněny komentářem.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with the view of nurses to hospitalization. It is aimed on pre-school age children and parents - as their accompaniment. This thesis consists of two main parties.
In the theoretic part it is described a particular evolutional period up to child‘s age of six years. Come in, I follow up by the influence of hospitalization from the perspective of children and their psyche, hospitalismum, deprivation and separation from family, commu-nication between nurse and young patient. Last, but not least, I go in for the gaming therapy in hospitals.
In the practical part I realize an analyze of a questionnaires. These had been passed out to nurses who work at department of paediatrics in hospital in the Zlin Region and the South Moravia Region. The purpose of this research was to find out their opinion on hospitaliza-tion of children with an accompaniment, affect of hospitalization to patients‘ psychological state of mind, to get the picture about parents‘ accommodation and other conditions. Fur-ther, I evaluate the efficiency of communication between nurses and children and their views on the gaming therapy. Results of this research are practically illustrated and sup-plemented by my comments.
V mé závěrečné bakalářské práci se zabývám pohledy sester na hospitalizaci dětí do před-školního věku spolu s rodiči. Práce se skládá ze dvou částí.
V teoretické části popisuji jednotlivá vývojová obdobími do 6let věku dítěte. Dále se zabý-vám vlivem hospitalizace na psychiku dítěte, hospitalismem, deprivací a separací dítěte od rodiny, komunikací mezi sestrou a dětským pacientem a v neposlední řadě také herní terapií v nemocnicích.
V praktické části provádím analýzu dotazníkového šetření. Dotazníky byly rozdány sestrám na dětských odděleních v nemocničním zařízení Zlínského a Jihomoravského kraje. Cílem výzkumu bylo zjistit názory sester na hospitalizaci dítěte s doprovodem, vliv hospitalizace na psychiku dítěte, zjistit jaké jsou podmínky pro doprovod ve vybraných zařízeních a také zhodnotit efektivnost komunikace sester s dětmi a jejich názor na herní terapii. Výsledky výzkumu jsou znázorněny graficky a doplněny komentářem.
Anotace v angličtině
In my bachelor thesis I deal with the view of nurses to hospitalization. It is aimed on pre-school age children and parents - as their accompaniment. This thesis consists of two main parties.
In the theoretic part it is described a particular evolutional period up to child‘s age of six years. Come in, I follow up by the influence of hospitalization from the perspective of children and their psyche, hospitalismum, deprivation and separation from family, commu-nication between nurse and young patient. Last, but not least, I go in for the gaming therapy in hospitals.
In the practical part I realize an analyze of a questionnaires. These had been passed out to nurses who work at department of paediatrics in hospital in the Zlin Region and the South Moravia Region. The purpose of this research was to find out their opinion on hospitaliza-tion of children with an accompaniment, affect of hospitalization to patients‘ psychological state of mind, to get the picture about parents‘ accommodation and other conditions. Fur-ther, I evaluate the efficiency of communication between nurses and children and their views on the gaming therapy. Results of this research are practically illustrated and sup-plemented by my comments.
1. Zpracování teoretické části
Rozdělit a popsat jednotlivá vývojová období u dětí do šesti let.
Popsat vliv hospitalizace na psychiku dítěte, hospitalismus, deprivaci a separaci.
Seznámit se zásadami komunikace s dětským pacientem.
Popsat herní terapií v nemocnicích.
2. Zpracování praktické části
Stanovení cílů práce.
Pomocí dotazníkového šetření zjistit názory sester na hospitalizaci dítěte s doprovodem a vliv hospitalizace na psychiku dítěte z pohledu sester.
Zaměřit se na podmínky pro doprovod hospitalizovaného dítěte ve vybraných zařízeních.
Zhodnotit efektivnost komunikace sester s dětmi a jejich názor na herní terapii v nemocničním zařízení.
Pomocí rozhovoru, zjistit pohled rodičů na hospitalizaci dětí spolu s doprovodem ve vybraných zařízeních.
Analyzovat data získaná výzkumem.
Interpretace výsledků.
Realizace herní terapie ve vybraném zařízení.
Zásady pro vypracování
1. Zpracování teoretické části
Rozdělit a popsat jednotlivá vývojová období u dětí do šesti let.
Popsat vliv hospitalizace na psychiku dítěte, hospitalismus, deprivaci a separaci.
Seznámit se zásadami komunikace s dětským pacientem.
Popsat herní terapií v nemocnicích.
2. Zpracování praktické části
Stanovení cílů práce.
Pomocí dotazníkového šetření zjistit názory sester na hospitalizaci dítěte s doprovodem a vliv hospitalizace na psychiku dítěte z pohledu sester.
Zaměřit se na podmínky pro doprovod hospitalizovaného dítěte ve vybraných zařízeních.
Zhodnotit efektivnost komunikace sester s dětmi a jejich názor na herní terapii v nemocničním zařízení.
Pomocí rozhovoru, zjistit pohled rodičů na hospitalizaci dětí spolu s doprovodem ve vybraných zařízeních.
Analyzovat data získaná výzkumem.
Interpretace výsledků.
Realizace herní terapie ve vybraném zařízení.
Seznam doporučené literatury
1. KLÍMA, J. a kol. Pediatrie. 1.vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. 320s. ISBN 80-86432-38-6.
2. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. akt. vyd. Praha: Grada publishing, 2006. 368s. ISBN 80-247-1284-9.
3. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. vyd. Jinočany: H&H, 2001. 147s. ISBN 80-86022-92-7.
4. ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D., a kol. Dětská klinická psychologie. 4.přeprac. vyd. Praha: Grada publishing, 2006. 603s. ISBN 80-247-1049-8.
5. VALENTA, M. a kol. Herní specialista. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. 167 s. ISBN 80-244-0345-5.
6. VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada publishing, 2006. 144s. ISBN 80-247-1262-8.
Seznam doporučené literatury
1. KLÍMA, J. a kol. Pediatrie. 1.vyd. Praha: Eurolex Bohemia, 2003. 320s. ISBN 80-86432-38-6.
2. LANGMEIER, J., KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. 2. akt. vyd. Praha: Grada publishing, 2006. 368s. ISBN 80-247-1284-9.
3. MATĚJČEK, Z. Psychologie nemocných a zdravotně postižených dětí. 3. vyd. Jinočany: H&H, 2001. 147s. ISBN 80-86022-92-7.
4. ŘÍČAN, P., KREJČÍŘOVÁ, D., a kol. Dětská klinická psychologie. 4.přeprac. vyd. Praha: Grada publishing, 2006. 603s. ISBN 80-247-1049-8.
5. VALENTA, M. a kol. Herní specialista. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2001. 167 s. ISBN 80-244-0345-5.
6. VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada publishing, 2006. 144s. ISBN 80-247-1262-8.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Zjišťovala jste proč na dětském oddělení ve Zlínské nemocnici nepracuje herní specialista? (Mgr. Topičová)
Nebylo to účelem šetření ale zajímala jsem se o toto a zjistila jsem, že v dopoledních hodinách pracuje na oddělení učitelka ZŠ, která má svým způsobem herního specialistu kompenzovat. Do budoucna se však uvažuje o přijetí herního specialisty.