Tématem této bakalářské práce je sociálně pedagogická souvislost s fenoménem
zvaným Harry Potter. Dílo o Harry Potterovi patří v dnešní době k jednomu
z nejvyhledávanějších, svědčí o tom počty prodaných kusů knih a dlouhé fronty před
kiny na každé nové filmové ztvárnění příběhu o kouzelnickém učni. Nabízí se otázka,
zda tento fenomén přivede dnešní děti zpět k častějšímu čtení knih, zda v dětech
probudí představivost a pomůže jim skrytě k lepší vzdělanosti díky této pravidelné
četbě. Ve své bakalářské práci se zaměřím také na charakteristiky jednotlivých postav,
na děj příběhu.
Anotace v angličtině
The theme of this work is related to socio-educational phenomenon called Harry Potter.
Work on Harry Potter is today one of the most, show that the number of units sold
books and long queues at cinemas before each new movie rendition of the story of the
magical apprentice. The question arises whether this phenomenon will bring today?s
kids back to reading books more often, whether in the imagination of children and help
them secretly to a better education thanks to the regular reading. In my dissertation
work with a focus on describing the figures who plot of the story.
Klíčová slova
Klíčová slova: Harry Potter, televize, internet,dětské čtenářství, kladná postava, záporná
postava
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Harry Potter, TV, internet,children?s reading, positive character, villain
Rozsah průvodní práce
53 s., 2 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tématem této bakalářské práce je sociálně pedagogická souvislost s fenoménem
zvaným Harry Potter. Dílo o Harry Potterovi patří v dnešní době k jednomu
z nejvyhledávanějších, svědčí o tom počty prodaných kusů knih a dlouhé fronty před
kiny na každé nové filmové ztvárnění příběhu o kouzelnickém učni. Nabízí se otázka,
zda tento fenomén přivede dnešní děti zpět k častějšímu čtení knih, zda v dětech
probudí představivost a pomůže jim skrytě k lepší vzdělanosti díky této pravidelné
četbě. Ve své bakalářské práci se zaměřím také na charakteristiky jednotlivých postav,
na děj příběhu.
Anotace v angličtině
The theme of this work is related to socio-educational phenomenon called Harry Potter.
Work on Harry Potter is today one of the most, show that the number of units sold
books and long queues at cinemas before each new movie rendition of the story of the
magical apprentice. The question arises whether this phenomenon will bring today?s
kids back to reading books more often, whether in the imagination of children and help
them secretly to a better education thanks to the regular reading. In my dissertation
work with a focus on describing the figures who plot of the story.
Klíčová slova
Klíčová slova: Harry Potter, televize, internet,dětské čtenářství, kladná postava, záporná
postava
Klíčová slova v angličtině
Keywords: Harry Potter, TV, internet,children?s reading, positive character, villain
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" ( IMS 2009 ). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto pravidel a po konzultaci s vedoucím se chci ve své bakalářské práci věnovat hlavně sociálně pedagogickým souvislostem s tímto fenoménem. V teoretické části se chci zaměřit hlavně na obsah knih, charakteristiku hlavních postav a jejich hodnoty. Zda se určité postavy v průběhu děje mění, jaké uznávají hlavní hrdinové hodnoty a jestli se jejich hodnoty také mění. V praktické části bych se ráda zaměřila na dotazování ve skupině čtenářů například na oblíbenost knih, oblíbenost jednotlivých postav a podobně.
Zásady pro vypracování
Zadané a zvolené téma bude zpracováno podle pokynů obsažených v materiálu IMS " Metodika psaní odborného textu a výzkum v sociálních vědách" ( IMS 2009 ). Případně podle dalších materiálů, z nichž některé jsou obsaženy v literatuře připojené k tomuto studijnímu textu. Zejména bude dbáno na dodržování zásad publikační etiky a pravidel společenskovědního výzkumu. Průběžné výsledky práce budou pravidelně konzultovány s vedoucím bakalářské práce.
S vědomím těchto pravidel a po konzultaci s vedoucím se chci ve své bakalářské práci věnovat hlavně sociálně pedagogickým souvislostem s tímto fenoménem. V teoretické části se chci zaměřit hlavně na obsah knih, charakteristiku hlavních postav a jejich hodnoty. Zda se určité postavy v průběhu děje mění, jaké uznávají hlavní hrdinové hodnoty a jestli se jejich hodnoty také mění. V praktické části bych se ráda zaměřila na dotazování ve skupině čtenářů například na oblíbenost knih, oblíbenost jednotlivých postav a podobně.
Seznam doporučené literatury
Sedm dílů knih o Harrym Potterovi
Neoficiální průvodce Harry Potterem, Ellie Downová Fragment 2005
Sen jménem Harry Potter: životní příběh J.K. Rowlingové, Sean Smith Knižní klub 2002
Metoda dotazníku pro pedagogy, Kohoutek Rudolf Brno 1998
Srovnávací pedagogika, Průcha Jan Portál 2006
Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů, Průcha Jan Portál 1999
Srovnávací pedagogika: vývoj a proměny v globálním kontextu, Walterová Eliška Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2006
Další literatura bude doplňována v průběhu studia tématu.
Seznam doporučené literatury
Sedm dílů knih o Harrym Potterovi
Neoficiální průvodce Harry Potterem, Ellie Downová Fragment 2005
Sen jménem Harry Potter: životní příběh J.K. Rowlingové, Sean Smith Knižní klub 2002
Metoda dotazníku pro pedagogy, Kohoutek Rudolf Brno 1998
Srovnávací pedagogika, Průcha Jan Portál 2006
Vzdělávání a školství ve světě: základy mezinárodní komparace vzdělávacích systémů, Průcha Jan Portál 1999
Srovnávací pedagogika: vývoj a proměny v globálním kontextu, Walterová Eliška Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta 2006
Další literatura bude doplňována v průběhu studia tématu.