Rozdíly v životním stylu věřící a nevěřící mládeže na středních školách se snaží zjistit, jestli existují rozdíly mezi věřícími a nevěřícími maturanty
v jejich názorech, postojích a hodnotách týkající se volného času, drog, eutanazie, homosexuality, interrupce, umělého oplodnění a antikoncepce. Dále se zabývá pohledem věřícího a nevěřícího adolescenta na rodinu, její založení, vznik manželství a jeho rozvod. Také zjišťuje význam velikonoc a vánoc pro věřící a nevěřící mladé lidi.
Teoretická část práce je věnována charakteristice adolescence, poté pojmu životní styl
(i s jeho možnými faktory, které jej ovlivňují) a také seznámení s římskokatolickou církví.
Praktická část popisuje samotný průzkum a jeho použitou metodu - dotazník. Dále jsou zde uvedeny základní otázky průzkumu, charakteristika zkoumaného vzorku respondentů, zpracované výsledky a jejich interpretace.
Anotace v angličtině
The differences in lifestyle of the secondary school young people who believe and do not believe in God is the name of the Bachelor work which wonders if the are some differences between believers and not believers. It examines the differences in their opinions about how they spend their leisure time, about dugs, euthanasia, homosexuality, interruption, artificial insemination and contraception. Except that it deals with an adolescent´s point of view on the family, the inception of the family, the marriage and the divorce. It also looks for the meaning of Easter and Christmas for the believers and not believers among the youth.
The theoretic part describes the characteristic of the adolescence, life style (including some factors which may affect the lifestyle), and also presents The Roman Catholic Church. The practical part describes the investigation itself and the method guestionare which was used. Otherwise it contains the basic questions of the research, the characteristic of the sample of respondents, the results and their interpretation.
adolescence, lifestyle, leisure time, drugs, family, church of Rome, Bible, faith.
Rozsah průvodní práce
83 s. , 3 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Rozdíly v životním stylu věřící a nevěřící mládeže na středních školách se snaží zjistit, jestli existují rozdíly mezi věřícími a nevěřícími maturanty
v jejich názorech, postojích a hodnotách týkající se volného času, drog, eutanazie, homosexuality, interrupce, umělého oplodnění a antikoncepce. Dále se zabývá pohledem věřícího a nevěřícího adolescenta na rodinu, její založení, vznik manželství a jeho rozvod. Také zjišťuje význam velikonoc a vánoc pro věřící a nevěřící mladé lidi.
Teoretická část práce je věnována charakteristice adolescence, poté pojmu životní styl
(i s jeho možnými faktory, které jej ovlivňují) a také seznámení s římskokatolickou církví.
Praktická část popisuje samotný průzkum a jeho použitou metodu - dotazník. Dále jsou zde uvedeny základní otázky průzkumu, charakteristika zkoumaného vzorku respondentů, zpracované výsledky a jejich interpretace.
Anotace v angličtině
The differences in lifestyle of the secondary school young people who believe and do not believe in God is the name of the Bachelor work which wonders if the are some differences between believers and not believers. It examines the differences in their opinions about how they spend their leisure time, about dugs, euthanasia, homosexuality, interruption, artificial insemination and contraception. Except that it deals with an adolescent´s point of view on the family, the inception of the family, the marriage and the divorce. It also looks for the meaning of Easter and Christmas for the believers and not believers among the youth.
The theoretic part describes the characteristic of the adolescence, life style (including some factors which may affect the lifestyle), and also presents The Roman Catholic Church. The practical part describes the investigation itself and the method guestionare which was used. Otherwise it contains the basic questions of the research, the characteristic of the sample of respondents, the results and their interpretation.
adolescence, lifestyle, leisure time, drugs, family, church of Rome, Bible, faith.
Zásady pro vypracování
V teoretické části mé práce nejprve objasním pojmy "životní styl." Dále rozlišení "věřícího" a "nevěřícího" člověka. Následně se budu zabývat charakteristikou a změnami, které mají spojitost s obdodbím adolescence.
Praktická část bude zaměřena na zjišťování konkrétních atributů souvisejících se životním stylem věřících a nevěřících mladých lidí.
Sběr dat proběhne formou dotazníku.
Cílem práce bude zjistit, zda existuje rozdíl v životním stylu mezi věrící a nevěřící mládeží na středních školách.
Zásady pro vypracování
V teoretické části mé práce nejprve objasním pojmy "životní styl." Dále rozlišení "věřícího" a "nevěřícího" člověka. Následně se budu zabývat charakteristikou a změnami, které mají spojitost s obdodbím adolescence.
Praktická část bude zaměřena na zjišťování konkrétních atributů souvisejících se životním stylem věřících a nevěřících mladých lidí.
Sběr dat proběhne formou dotazníku.
Cílem práce bude zjistit, zda existuje rozdíl v životním stylu mezi věrící a nevěřící mládeží na středních školách.
Seznam doporučené literatury
Macek, P. Adolescence: Portál, 2003.
Smékal, V. Pozvání do psyhologie osobnosti:Portál, 2002.
Říčan, P.Psychologie náboženství a spirituality: Portál, 2002.
Stríženec Michal: Súčasná psychológia náboženstva: Iris, 2006.
Křivohlavý, J. Psychologie smysluplnosti existence: Portál, 2004.
Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie: Portál, 2004.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie: Portál, 2000.
Vojtíšek, Z. Encyklopedie náboženských směrův ČR: Portál,2005.
Seznam doporučené literatury
Macek, P. Adolescence: Portál, 2003.
Smékal, V. Pozvání do psyhologie osobnosti:Portál, 2002.
Říčan, P.Psychologie náboženství a spirituality: Portál, 2002.
Stríženec Michal: Súčasná psychológia náboženstva: Iris, 2006.
Křivohlavý, J. Psychologie smysluplnosti existence: Portál, 2004.
Křivohlavý, J. Pozitivní psychologie: Portál, 2004.
Vágnerová, M. Vývojová psychologie: Portál, 2000.
Vojtíšek, Z. Encyklopedie náboženských směrův ČR: Portál,2005.