Bakalářská práce je zaměřená na předškolní věk dítěte, zabývá se problematikou přechodu dítěte z rodiny do mateřské školy. Cílem práce je popsat potíže vznikající u dětí v období adaptace na mateřskou školu. Prostřednictvím kazuistik upozorňuje na souvislost těchto potíží s předchozí výchovou v rodině.
Anotace v angličtině
The bacholory work focuses at child's preschool age and studies the problems during transi-tion from family to nursery. The purpose of this work is to describe child's difficulties which appear in process of adaptation to nursery. Through the medium of casuistry calls attention at conjunction of this troubles with previous education in family.
Bakalářská práce je zaměřená na předškolní věk dítěte, zabývá se problematikou přechodu dítěte z rodiny do mateřské školy. Cílem práce je popsat potíže vznikající u dětí v období adaptace na mateřskou školu. Prostřednictvím kazuistik upozorňuje na souvislost těchto potíží s předchozí výchovou v rodině.
Anotace v angličtině
The bacholory work focuses at child's preschool age and studies the problems during transi-tion from family to nursery. The purpose of this work is to describe child's difficulties which appear in process of adaptation to nursery. Through the medium of casuistry calls attention at conjunction of this troubles with previous education in family.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti adaptace dítěte na mateřskou školu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření v oblasti průběhu adaptace dětí na nové prostředí.
Analýza a interpretace zjištěných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti adaptace dítěte na mateřskou školu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumného šetření v oblasti průběhu adaptace dětí na nové prostředí.
Analýza a interpretace zjištěných dat.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
LANGMAIER, J.;KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2003
ŠVAŘÍČEK, R.;ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
NIESEL, R.; GRIEBEL, W. Poprvé v mateřské škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-989-5.
Seznam doporučené literatury
LANGMAIER, J.;KREJČÍŘOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: Portál, 2003
ŠVAŘÍČEK, R.;ŠEĎOVÁ, K. a kol. Kvalitativní výzkum v pedagogických vědách. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-313-0.
KOŤÁTKOVÁ, S. Dítě a mateřská škola. Praha: Grada, 2008. ISBN 978-80-247-1568-1.
NIESEL, R.; GRIEBEL, W. Poprvé v mateřské škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-989-5.