Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku školní kázně a svobody ve výchově dětí a mládeže. Teoretická část na základě studia odborné literatury popisuje současné pohledy na školní kázeň, příčiny a řešení školní nekázně, druhy a užití kázeňských prostředků a svobodu ve výchově a vzdělávání. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního vý-zkumu, provedeného formou dotazníkového šetření mezi učiteli základních škol, zjišťující míru kázně a nekázně na současných základních školách, a analýzy dokumentu - školního řádu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of school discipline and the freedom to educate children and youth. The theoretical part of the study of literature describes current views on school discipline, causes and solutions to school lack of discipline, types and uses of disciplinary measures and freedom in education. The practical part includes the results of quantitative research, conducted by questionnaire among teachers in primary schools, detection rates of discipline and lack of discipline on the current elementary schools, and document analysis - school rules.
Klíčová slova
kázeň, sebekázeň, školní kázeň, nekázeň, normy, svoboda ve výchově, učitel, žák, rodiče, škola, autorita
Klíčová slova v angličtině
discipline, self-discipline, school discipline, lack of discipline, standards, freedom of education, teachers, pupils, parents, school autority
Rozsah průvodní práce
57 s., 13 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zaměřuje na problematiku školní kázně a svobody ve výchově dětí a mládeže. Teoretická část na základě studia odborné literatury popisuje současné pohledy na školní kázeň, příčiny a řešení školní nekázně, druhy a užití kázeňských prostředků a svobodu ve výchově a vzdělávání. Praktická část obsahuje výsledky kvantitativního vý-zkumu, provedeného formou dotazníkového šetření mezi učiteli základních škol, zjišťující míru kázně a nekázně na současných základních školách, a analýzy dokumentu - školního řádu.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on the issue of school discipline and the freedom to educate children and youth. The theoretical part of the study of literature describes current views on school discipline, causes and solutions to school lack of discipline, types and uses of disciplinary measures and freedom in education. The practical part includes the results of quantitative research, conducted by questionnaire among teachers in primary schools, detection rates of discipline and lack of discipline on the current elementary schools, and document analysis - school rules.
Klíčová slova
kázeň, sebekázeň, školní kázeň, nekázeň, normy, svoboda ve výchově, učitel, žák, rodiče, škola, autorita
Klíčová slova v angličtině
discipline, self-discipline, school discipline, lack of discipline, standards, freedom of education, teachers, pupils, parents, school autority
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí a mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitavního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti výchovy dětí a mládeže.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitavního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-14-3.
BENDL, S. Ukázněná třída aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-624-4.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém, nebo po zlém?. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-270-6.
Seznam doporučené literatury
BENDL, S. Jak předcházet nekázni aneb kázeňské prostředky. Praha: ISV, 2004. ISBN 80-86642-14-3.
BENDL, S. Ukázněná třída aneb Kázeňské minimum pro učitele. Praha: Triton, 2005. ISBN 80-7254-624-4.
MATĚJČEK, Z. Po dobrém, nebo po zlém?. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-270-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Ktoré disciplinárne opatrenia podľa Vášho názoru by ste odporučili zmeniť v kázeňskom režime školy? - (PhDr. Š. Kročková)
2. Ktoré prístupy učiteľov sú podľa Vás najviac prekážajúce pri výchove k disciplíne? - (PhDr. Š. Kročková)
3. Sdělte, jaká další stěžejní témata, kromě Vámi zpracované problematiky nekázně, řadíme problémová chování žáka. - (PhDr. Š. Kročková)