Bakalářská práce se zabývá informovaností o sociálních dávkách v rodinách s dětmi s posti-žením. Rozdělena je na dvě základní části, teoretickou a praktickou.
Teoretická část obsahuje základní témata, která jsou účelně zvolená pro výzkum. Vysvětluje a ve stručném přehledu umožňuje přehled sociálních dávek, čímž dokresluje zvolenou pro-blematiku.
Praktická část pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru a jeho následnou analýzou umožňuje přiblížit jaká je informovanost v rodinách s dětmi s postižením.
Annotation in English
The Bachelor work is concerned with information of social benefits in families with handi-capped children.
The work divides on two basic parts - theoretical and practical.
The theoretical part contains basic themes - family, family with hadicapped child, social service work, social benefits, social services which are effective selected for the research. It makes clear and gives the summary of social benefits in brief summary and etches in select problems.
The practical part enables it to appraximation the informedness in families with handicapped children by method of half-structured interview and its folowing analysis of qualitative in-formations.
Keywords
Rodina, dítě s postižením, sociální dávky, sociální péče
Keywords in English
Family, handicapped child, social benefits, social service work.
Length of the covering note
40 s.,12 s. příloh
Language
CZ
Annotation
Bakalářská práce se zabývá informovaností o sociálních dávkách v rodinách s dětmi s posti-žením. Rozdělena je na dvě základní části, teoretickou a praktickou.
Teoretická část obsahuje základní témata, která jsou účelně zvolená pro výzkum. Vysvětluje a ve stručném přehledu umožňuje přehled sociálních dávek, čímž dokresluje zvolenou pro-blematiku.
Praktická část pomocí výzkumné metody polostrukturovaného rozhovoru a jeho následnou analýzou umožňuje přiblížit jaká je informovanost v rodinách s dětmi s postižením.
Annotation in English
The Bachelor work is concerned with information of social benefits in families with handi-capped children.
The work divides on two basic parts - theoretical and practical.
The theoretical part contains basic themes - family, family with hadicapped child, social service work, social benefits, social services which are effective selected for the research. It makes clear and gives the summary of social benefits in brief summary and etches in select problems.
The practical part enables it to appraximation the informedness in families with handicapped children by method of half-structured interview and its folowing analysis of qualitative in-formations.
Keywords
Rodina, dítě s postižením, sociální dávky, sociální péče
Keywords in English
Family, handicapped child, social benefits, social service work.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti: rodina, postižené děti, sociální péče, sociální dávky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu o informovanosti rodičů dětí s handicapem o sociálních dávkách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Research Plan
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti: rodina, postižené děti, sociální péče, sociální dávky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu o informovanosti rodičů dětí s handicapem o sociálních dávkách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Recommended resources
BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-144-7.
BŘESKÁ, N. a kol. Státní sociální podpora s komentářem a příklady. Jihlava: ANAG, 2007. ISBN 978-80-7263-467-5.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANG, G., BERBERICH, CH. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
Recommended resources
BARTOŇOVÁ, M., BAZALOVÁ, B., PIPEKOVÁ, J. Psychopedie. Brno: Paido, 2007. ISBN 978-80-7315-144-7.
BŘESKÁ, N. a kol. Státní sociální podpora s komentářem a příklady. Jihlava: ANAG, 2007. ISBN 978-80-7263-467-5.
CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu. Praha: Grada, 2007. ISBN 978-80-247-1369-4.
LANG, G., BERBERICH, CH. Každé dítě potřebuje speciální přístup. Praha: Portál, 1998. ISBN 80-7178-144-4.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
-
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Na která poradenská pracoviště se mohou rodiče handicapovaných dětí obracet? Přibližte zaměření a činnost Speciálně pedagogických center. (Hrbáčková)
Ve své práci zmiňujete rodinu jako základ státu (s. 13). Platí podle Vás toto tvrzení i v současné době, kdy každé druhé manželství končí rozvodem? (Hladík)