Anotace
Tématem bakalářské práce je význam reklamy v dnešní moderní společnosti, její funkce a manipulativní vlivy na člověka a její možné důsledky. V této práci jsou popsány její jednotlivé druhy, triky a styly, které reklama využívá ve snaze co možná nejvíce ovlivnit nejširší vrstvy spotřebitelů. Zabývám se zde jednotlivými druhy reklamních médií, která reklama využívá a jaký mají vliv mediálního šíření na člověka. V bakalářské práci je podtrhnut význam etiky a reklamního kodexu. Jsou zde uvedeny právní aspekty, které musí tvůrci reklamy dodržovat. Samostatné kapitoly praktické části tvoří popis konkrétních osob, které ovlivnila reklama.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor work is the significance of advertisement in today´s modern society, its functions and manipulative influence on men and its possible effects. In this work I am describing its single kinds, tricks and styles which advertisements use in order to influence largely the broadest strata of consumers. I am dealing here with single kinds of commercial media, which advertisement uses, and what influence of media spread they have on people. The significance of ethics and advertising code is pointed out. Legal aspects which must be fulfilled by advertisement makers are mentioned here. The separate chapters of the practical part contain descriptions of particular persons who were influenced by advertisement.
Anotace
Tématem bakalářské práce je význam reklamy v dnešní moderní společnosti, její funkce a manipulativní vlivy na člověka a její možné důsledky. V této práci jsou popsány její jednotlivé druhy, triky a styly, které reklama využívá ve snaze co možná nejvíce ovlivnit nejširší vrstvy spotřebitelů. Zabývám se zde jednotlivými druhy reklamních médií, která reklama využívá a jaký mají vliv mediálního šíření na člověka. V bakalářské práci je podtrhnut význam etiky a reklamního kodexu. Jsou zde uvedeny právní aspekty, které musí tvůrci reklamy dodržovat. Samostatné kapitoly praktické části tvoří popis konkrétních osob, které ovlivnila reklama.
Anotace v angličtině
The topic of my bachelor work is the significance of advertisement in today´s modern society, its functions and manipulative influence on men and its possible effects. In this work I am describing its single kinds, tricks and styles which advertisements use in order to influence largely the broadest strata of consumers. I am dealing here with single kinds of commercial media, which advertisement uses, and what influence of media spread they have on people. The significance of ethics and advertising code is pointed out. Legal aspects which must be fulfilled by advertisement makers are mentioned here. The separate chapters of the practical part contain descriptions of particular persons who were influenced by advertisement.
Obvyklé zásady psaní vědecké práce, heuristika, analýza, syntéza, komparace, kvalitativní a kvantitativní metody,
Zásady pro vypracování
Obvyklé zásady psaní vědecké práce, heuristika, analýza, syntéza, komparace, kvalitativní a kvantitativní metody,
Seznam doporučené literatury
1. Zákon č. 40/ 1995 Sb.
2. Zákon č.468/1991 Sb..
3. Vysekalová, j a kol. Psychologie reklamy.1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
4. Vysekalová J., Mikeš, J. Reklama- jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha:Grada Publishing a.s. 2003. 122 s. ISBN 80-247-0557-5.
5. Erik du, P. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
6. Toman, M. Intuitivní reklama.1. vyd. Praha: Management Press, s.r.o., 2006. 250 s. ISBN 80-7261-139-9.
7. Toman, M. Intuitivní marketing. 2. vyd. Praha: management Press, s.r.o.,2007. 137 s. ISBN 978-80-7261-165-2.
8. Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, a.s 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
9. Béreš, M. Jak manipulovat s lidmi. 1. vyd. Brno: Computer press, a.s. 2007. 128 s. ISBN 978-80-251-1840-5
10. Sak, P. Saková, K. Mládež na křižovatce. 1. vyd. Praha: Svoboda servis. 2004. 240.s ISBN 80-86320-33-2.
11. Foret, M. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press. 2008. 451.s ISBN 80-251-1041-9.
12. Časopisy: Britské listy, Profit, Týden, Mladá fronta dnes, Znojemský regio
13. Internetové zdroje: www.aka.cz, www. blisty. cz, www. spotřebitel. cz, www. portal. cz/psyho, www. statnisprava. cz,
Seznam doporučené literatury
1. Zákon č. 40/ 1995 Sb.
2. Zákon č.468/1991 Sb..
3. Vysekalová, j a kol. Psychologie reklamy.1. vyd. Praha: Grada Publishing a.s. 2007. 296 s. ISBN 978-80-247-2196-5.
4. Vysekalová J., Mikeš, J. Reklama- jak dělat reklamu. 1. vyd. Praha:Grada Publishing a.s. 2003. 122 s. ISBN 80-247-0557-5.
5. Erik du, P. Jak zákazník vnímá reklamu. 1. vyd. Brno: Computer Press, a.s., 2007. 215 s. ISBN 978-80-251-1456-8.
6. Toman, M. Intuitivní reklama.1. vyd. Praha: Management Press, s.r.o., 2006. 250 s. ISBN 80-7261-139-9.
7. Toman, M. Intuitivní marketing. 2. vyd. Praha: management Press, s.r.o.,2007. 137 s. ISBN 978-80-7261-165-2.
8. Ogilvy, D. Ogilvy o reklamě. 4. vyd. Praha: Management Press, a.s 2007. 223 s. ISBN 978-80-7261-154-6.
9. Béreš, M. Jak manipulovat s lidmi. 1. vyd. Brno: Computer press, a.s. 2007. 128 s. ISBN 978-80-251-1840-5
10. Sak, P. Saková, K. Mládež na křižovatce. 1. vyd. Praha: Svoboda servis. 2004. 240.s ISBN 80-86320-33-2.
11. Foret, M. Marketingová komunikace. 2. vyd. Brno: Computer Press. 2008. 451.s ISBN 80-251-1041-9.
12. Časopisy: Britské listy, Profit, Týden, Mladá fronta dnes, Znojemský regio
13. Internetové zdroje: www.aka.cz, www. blisty. cz, www. spotřebitel. cz, www. portal. cz/psyho, www. statnisprava. cz,