Práce obsahuje pohled teoretiků na vývoj filmového jazyka. Zkoumá filmovou montáž, její historický vliv na současnou střihovou skladbu. Cílem je upřesnit klíčová teoretická pravidla střihové skladby a její formy důležité pro rozvoj filmové řeči. Navíc, tato práce se snaží nastínit hlavní rozdíly mezi klasickou kinematografickou technologií a digitální technologií. Konečnou fází jsou užitečné názory současných filmových tvůrců a jejich pohled na střihovou skladbu v roce 2010.
Anotace v angličtině
Work includes theorists view the development of film language. Film explores the installation, its historical influence on modern editing. The goal is to clarify key theoretical Editing rules and forms important for the development of film language. Furthermore, this thesis aims to outline the main differences between classical cinematic technologies and digital technologies. Final stage are useful views of the current film-makers and their views on the composition of shots in 2010.
Klíčová slova
Střih, Skladba, Montáž, Filmový záběr, Film, Umění, Autor, Pravidla, Pohyb, Obraz, Zvuk, Digitální kinematografie, Teorie, Náhled.
Klíčová slova v angličtině
Edition, Composition, Assembly, Film clip, Film, Art, Author, Rules, Motion, Picture, Audio, Digital cinematography, Theory, Prev.
Rozsah průvodní práce
53 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Práce obsahuje pohled teoretiků na vývoj filmového jazyka. Zkoumá filmovou montáž, její historický vliv na současnou střihovou skladbu. Cílem je upřesnit klíčová teoretická pravidla střihové skladby a její formy důležité pro rozvoj filmové řeči. Navíc, tato práce se snaží nastínit hlavní rozdíly mezi klasickou kinematografickou technologií a digitální technologií. Konečnou fází jsou užitečné názory současných filmových tvůrců a jejich pohled na střihovou skladbu v roce 2010.
Anotace v angličtině
Work includes theorists view the development of film language. Film explores the installation, its historical influence on modern editing. The goal is to clarify key theoretical Editing rules and forms important for the development of film language. Furthermore, this thesis aims to outline the main differences between classical cinematic technologies and digital technologies. Final stage are useful views of the current film-makers and their views on the composition of shots in 2010.
Klíčová slova
Střih, Skladba, Montáž, Filmový záběr, Film, Umění, Autor, Pravidla, Pohyb, Obraz, Zvuk, Digitální kinematografie, Teorie, Náhled.
Klíčová slova v angličtině
Edition, Composition, Assembly, Film clip, Film, Art, Author, Rules, Motion, Picture, Audio, Digital cinematography, Theory, Prev.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část práce:
Rozsah práce: 25 - 35 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a
obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu
i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě.
Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě
ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního
hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část práce:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV
(nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA, NFA a Licenční smlouva
k audiovizuálnímu dílu.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část práce:
Rozsah práce: 25 - 35 normostran textu bez započítání obsahu, rejstříku a
obrazových příloh. Formální podoba 1 ks v pevné vazbě s popisem na hřbetu
i horní desce spolu s CD-ROM. Dále 2 ks práce, které mohou být v kroužkové vazbě.
Práci je třeba rovněž odeslat do knihovny UTB Zlín v elektronické podobě
ve formátu pdf.
Pokyny k vypracování: prostudujte a analyzujte dostupné materiály z profesního
hlediska a formulujte závěry a získané vědomosti.
2. Praktická část práce:
Audiovizuální výstup předložte na 3 ks DVD ve formátu DVD-video a 1 ks MiniDV
(nosiče řádně popište).
Součástí celé práce budou vyplněné formuláře pro OSA, NFA a Licenční smlouva
k audiovizuálnímu dílu.
Seznam doporučené literatury
KUČERA, J. Střihová skladba ve filmu a televizi. Praha 2002, ISBN 80-7331-8962.
PLAZEWSKI, J. Filmová řeč. Warszawa, Poland, 1967, 403-22-875.
ČADA, O. Digitální video. Praha, Grafika Publishing, ISBN 80-903152-16
Seznam doporučené literatury
KUČERA, J. Střihová skladba ve filmu a televizi. Praha 2002, ISBN 80-7331-8962.
PLAZEWSKI, J. Filmová řeč. Warszawa, Poland, 1967, 403-22-875.
ČADA, O. Digitální video. Praha, Grafika Publishing, ISBN 80-903152-16
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Student obhájil diplomovou práci zodpovězením oponentských otázek.