Bakalářská práce pojednává o možnostech uplatnění sociálního pedagoga ve vězeňství a o Vězeňském systému České republiky jako celku. Je zaměřená na činnosti sociálního pedagoga, prožívání a změnu v chování osobnosti pachatele trestného činu a také formy vzdělávání, které jsou pro výkon této práce potřebné. Práce je doplněna o výzkum, jehož cílem je komplexní popis práce pedagogických pracovníků ve vězeňství.
Anotace v angličtině
The thesis deals with how to use social educator in the prison system and prison system in the Czech Republic as a whole. It is aimed at social work educator, experiencing and change in the behavior of the perpetrator of the crime and forms of education, which are for this work required. Work is complemented by research aimed at a comprehensive description of the work of teaching staff in the prison system.
Klíčová slova
Klíčová slova: sociální pedagog, pachatel trestného činu, vězeňství, vzdělávání zaměstnan-ců, pedagogický pracovník
Klíčová slova v angličtině
Keywords: social pedagogue, offender, prison, education staff, teaching staff
Rozsah průvodní práce
64
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce pojednává o možnostech uplatnění sociálního pedagoga ve vězeňství a o Vězeňském systému České republiky jako celku. Je zaměřená na činnosti sociálního pedagoga, prožívání a změnu v chování osobnosti pachatele trestného činu a také formy vzdělávání, které jsou pro výkon této práce potřebné. Práce je doplněna o výzkum, jehož cílem je komplexní popis práce pedagogických pracovníků ve vězeňství.
Anotace v angličtině
The thesis deals with how to use social educator in the prison system and prison system in the Czech Republic as a whole. It is aimed at social work educator, experiencing and change in the behavior of the perpetrator of the crime and forms of education, which are for this work required. Work is complemented by research aimed at a comprehensive description of the work of teaching staff in the prison system.
Klíčová slova
Klíčová slova: sociální pedagog, pachatel trestného činu, vězeňství, vzdělávání zaměstnan-ců, pedagogický pracovník
Klíčová slova v angličtině
Keywords: social pedagogue, offender, prison, education staff, teaching staff
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení kvalitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Zásady pro vypracování
Analýza literárních pramenů a zpracování teoretických východisek
Příprava výzkumu, výběr a charakteristika výzkumného souboru
Provedení kvalitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu
Přijetí odpovídajících závěrů
Doporučení pro praxi
Seznam doporučené literatury
CZAPÓW, C., JEDLEWSKI, S. Resocializační pedagogika. Praha: SPN, 1981.
HRADEČNÁ, M., a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: UK, 1995. ISBN 80-85866-15-3.
JŮZL, M., OLEJNÍČEK, A. Penologie a penitenciární pedagogika. Brno: IMS, 2004.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MAŘÁDEK, V. Lexikon klíčových pojmů z penologie. Opava: Pavla Vavrleho, 2000. ISBN 80-238-6731-8.
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
Seznam doporučené literatury
CZAPÓW, C., JEDLEWSKI, S. Resocializační pedagogika. Praha: SPN, 1981.
HRADEČNÁ, M., a kol. Vybrané problémy sociální pedagogiky. Praha: UK, 1995. ISBN 80-85866-15-3.
JŮZL, M., OLEJNÍČEK, A. Penologie a penitenciární pedagogika. Brno: IMS, 2004.
KRAUS, B. Základy sociální pedagogiky. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-383-3.
MAŘÁDEK, V. Lexikon klíčových pojmů z penologie. Opava: Pavla Vavrleho, 2000. ISBN 80-238-6731-8.
MATOUŠEK, O. a kol. Základy sociální práce. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-473-7.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
mapy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Jak si vysvětlujete neochotu asistentů ředitelů věznic a jejich kolegů při realizovaném výzkumu? - (doc. J. Novotná)