Práce pojednává o využití volného času k sebepoznání potažmo k seberozvíjení a to pomocí zážitkové pedagogiky, konkrétně prostřednictvím zážitkových kurzů. Základem je stručné seznámení se současným stavem trávení volného času a souvisejícími problémy. Přiblížení podstaty zážitkové pedagogiky, jejích cílů, prostředků, forem, které vedou k rozvoji osobnosti člověka. Dále práce poskytuje rozlišení mezi kurzy a zážitkovými akcemi, které současný trh nabízí. Cílem teoretické části je ukázat, jak vlivné a dlouhodobé může být působení zážitkových kurzů na osobnost člověka a v rámci praktické části se snažím zjistit, do jaké míry může konkrétní kurz ovlivnit jedince vzhledem k jeho osobnostnímu inventáři.
Anotace v angličtině
Work deals with the leisure time to self-knowledge and hence to Self-development through experiential learning, specifically through experiential training. The basis is a brief intro-duction to the current state of leisure and related problems. Nature of experiential learning approach, its objectives, resources, forms that lead to the development of human personal-ity. Further, the work provides a distinction between courses that the current market offers. The theoretical part is to show how powerful and long-term effects may be experiential courses in personality and in the practical part is trying to find out to what extent it may affect an individual's specific training in relation to the personality inventory.
Klíčová slova
Výchova ve volném čase, zážitková pedagogika, zážitkový kurz, sebepoznání a seberozvíjení, osobnostní inventář.
Práce pojednává o využití volného času k sebepoznání potažmo k seberozvíjení a to pomocí zážitkové pedagogiky, konkrétně prostřednictvím zážitkových kurzů. Základem je stručné seznámení se současným stavem trávení volného času a souvisejícími problémy. Přiblížení podstaty zážitkové pedagogiky, jejích cílů, prostředků, forem, které vedou k rozvoji osobnosti člověka. Dále práce poskytuje rozlišení mezi kurzy a zážitkovými akcemi, které současný trh nabízí. Cílem teoretické části je ukázat, jak vlivné a dlouhodobé může být působení zážitkových kurzů na osobnost člověka a v rámci praktické části se snažím zjistit, do jaké míry může konkrétní kurz ovlivnit jedince vzhledem k jeho osobnostnímu inventáři.
Anotace v angličtině
Work deals with the leisure time to self-knowledge and hence to Self-development through experiential learning, specifically through experiential training. The basis is a brief intro-duction to the current state of leisure and related problems. Nature of experiential learning approach, its objectives, resources, forms that lead to the development of human personal-ity. Further, the work provides a distinction between courses that the current market offers. The theoretical part is to show how powerful and long-term effects may be experiential courses in personality and in the practical part is trying to find out to what extent it may affect an individual's specific training in relation to the personality inventory.
Klíčová slova
Výchova ve volném čase, zážitková pedagogika, zážitkový kurz, sebepoznání a seberozvíjení, osobnostní inventář.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, pedagogiky volného času, výchovy dobrodružstvím (prožitkem).
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v rámci účasti na konkrétním zážitkovém kurzu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti zážitkové pedagogiky, pedagogiky volného času, výchovy dobrodružstvím (prožitkem).
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v rámci účasti na konkrétním zážitkovém kurzu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., JIRÁSEK, I. Výchova v přírodě. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 1996. ISBN 80-7078-381-8
KUBAN, J. Tendence k vyhledávání prožitku a její diagnostika. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-643-2
KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-541-7
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6
SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., JIRÁSEK, I. Výchova v přírodě. Ostrava: VŠB - Technická univerzita Ostrava, 1996. ISBN 80-7078-381-8
KUBAN, J. Tendence k vyhledávání prožitku a její diagnostika. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-643-2
KUNEŠ, D. Sebepoznání. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-541-7
PÁVKOVÁ, J. et al. Pedagogika volného času. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-423-6
SÝKORA, J. Zážitkové kurzy jako nástroj pedagoga volného času. Hradec Králové: Gaudeamus, 2006. ISBN 80-7041-380-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Můžete hlouběji zdůvodnit, co Vás vedlo k rozhodnutí vynechat škálu "Neuroticismus" v NEO osobnostním inventáři? (Hladík)
Rozveďte možnosti dalšího zkoumaní a doporučení pro instruktory zážitkových akcí. (Hrbáčková)