V této práci se zabývám sociálně patologickými jevy ve Zlínském kraji. Teoretická část je zaměřena především na popis a prevenci nejčastějších sociálně patologických jevů, se kte-rými se můžeme setkat na našich školách. Na teoretickou část navazuje část praktická, kte-rou tvoří můj výzkum. Hlavním cílem mého výzkumu je zjistit míru sociálně patologických jevů na školách Zlínského kraje.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I deal with social-pathological effects in Zlín region. Theoretical part is mainly aimed at characterization and prevention the most social-pathological effects we can meet at our schools. Practical part is a continuation of theoretical part which is made of my research. The primary purpose of my research is to find out a measure of social-pathological effects at schools in Zlín region.
V této práci se zabývám sociálně patologickými jevy ve Zlínském kraji. Teoretická část je zaměřena především na popis a prevenci nejčastějších sociálně patologických jevů, se kte-rými se můžeme setkat na našich školách. Na teoretickou část navazuje část praktická, kte-rou tvoří můj výzkum. Hlavním cílem mého výzkumu je zjistit míru sociálně patologických jevů na školách Zlínského kraje.
Anotace v angličtině
In this bachelor thesis I deal with social-pathological effects in Zlín region. Theoretical part is mainly aimed at characterization and prevention the most social-pathological effects we can meet at our schools. Practical part is a continuation of theoretical part which is made of my research. The primary purpose of my research is to find out a measure of social-pathological effects at schools in Zlín region.
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociálně patologických.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu evidence sociálně patologických jevů ve Zlínském kraji.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti sociálně patologických.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu evidence sociálně patologických jevů ve Zlínském kraji.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
CSÉMY,L., KRCH,F. Životní styl a zdraví českých školáků. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2005. ISBN 80-85121-94-8.
MARHOULOVÁ,J., NEŠPOR,K. Alkoholici, feťáci a gambleři. Praha: Empatie, 1995. ISBN 80-901618-9-8.
NEŠPOR,K., CZERNY,L. Jak předcházet problémům s návykovými látkami na základních a středních školách. Praha: Sportpropag, 1996.
NEŠPOR,K. Kouření, pití, drogy. Děvčata a kluci spolu mluví o závislostech. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-023-5.
ŘÍČAN,P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
Seznam doporučené literatury
CSÉMY,L., KRCH,F. Životní styl a zdraví českých školáků. Praha: Psychiatrické centrum Praha, 2005. ISBN 80-85121-94-8.
MARHOULOVÁ,J., NEŠPOR,K. Alkoholici, feťáci a gambleři. Praha: Empatie, 1995. ISBN 80-901618-9-8.
NEŠPOR,K., CZERNY,L. Jak předcházet problémům s návykovými látkami na základních a středních školách. Praha: Sportpropag, 1996.
NEŠPOR,K. Kouření, pití, drogy. Děvčata a kluci spolu mluví o závislostech. Praha: Portál, 1994. ISBN 80-7178-023-5.
ŘÍČAN,P. Agresivita a šikana mezi dětmi. Praha: Portál, 1995. ISBN 80-7178-049-9.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Uveďte, které konfliktní situace v rodině nebo ve škole jsou příčinou záškoláctví dětí a mládeže? (Andrysová)
Jsou vulgarismy patologickým jevem? Zdůvodněte a uveďte konkrétní příklady. (Musil)
Shrňte zajímavá zjištění z empirického průzkumu. (Hladík)
Rozveďte Vaši interpretaci o četnostech vulgarismů (str. 71), znamená to, že by měl být tento jev z důvodu nízké společenské nebezpočetnosti přehlížen nebo tolerován? (Hrbáčková)
Vysvětlete pojem kyberšikana. (Hrbáčková)