V teoretické části mé bakalářské práce pojednávám o dilematech dětských domovů (pro-blematice ústavní péče, dítěte žijícího v dětském domově a vychovatele), o didaktické me-todě ve formě projektu a ekologické výchově k pozitivnímu vztahu k přírodě. V praktické části mé bakalářské práce se odrážím od projektu nazvaného Popularizace zdravého život-ního prostředí a ekologie v regionu Vizovic. Tento projekt byl zpracováván dětmi z dětského domova ve Vizovicích a mnou, jako jejich vedoucím. Během práce na tomto projektu jsem si položila otázku, jak jsou tyto děti vychovávány ke kladnému vztahu k přírodě. Pro svůj výzkum jsem využila metodu rozhovoru s třemi okruhy respondentů. Cílem mé praktické části bylo odpovědět na zmíněnou otázku, zda děti dosáhly pozitivního vztahu k přírodě.
Anotace v angličtině
In a theoretical part of my bachelor thesis I am concerned with a dilemma of children´s homes (problems of institutional care, a child living in a children´s home and a pedago-gue), a pedagogical method in a form of a project and an ecological education to a positive attitude to the enviroment. In a practical part my bachelor thesis contrasts with a project called: A popularization of the healthy environment and the ecology in a region of Vizovi-ce. This project was processing by the children from A children´s home of Vizovice and by me as their leader. During work on this project I have asked myself how these children are educated to a positive attitude to the enviroment. In my research I used a method of an in-terview with three groups of respondents. The aim of my practical part was to find a reply to the mentioned question about the education to a positive attitude to the environment.
Klíčová slova
dětský domov, dítě v dětském domově, vychovatel, projektová metoda, ekologie, životní prostředí, příroda
Klíčová slova v angličtině
Chidren´s home, a child living in a children´s home, pedagogue, a pedagogical method in a form of a project, ecology, enviroment, nature
Rozsah průvodní práce
48 s. , 36 s. příloh,
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části mé bakalářské práce pojednávám o dilematech dětských domovů (pro-blematice ústavní péče, dítěte žijícího v dětském domově a vychovatele), o didaktické me-todě ve formě projektu a ekologické výchově k pozitivnímu vztahu k přírodě. V praktické části mé bakalářské práce se odrážím od projektu nazvaného Popularizace zdravého život-ního prostředí a ekologie v regionu Vizovic. Tento projekt byl zpracováván dětmi z dětského domova ve Vizovicích a mnou, jako jejich vedoucím. Během práce na tomto projektu jsem si položila otázku, jak jsou tyto děti vychovávány ke kladnému vztahu k přírodě. Pro svůj výzkum jsem využila metodu rozhovoru s třemi okruhy respondentů. Cílem mé praktické části bylo odpovědět na zmíněnou otázku, zda děti dosáhly pozitivního vztahu k přírodě.
Anotace v angličtině
In a theoretical part of my bachelor thesis I am concerned with a dilemma of children´s homes (problems of institutional care, a child living in a children´s home and a pedago-gue), a pedagogical method in a form of a project and an ecological education to a positive attitude to the enviroment. In a practical part my bachelor thesis contrasts with a project called: A popularization of the healthy environment and the ecology in a region of Vizovi-ce. This project was processing by the children from A children´s home of Vizovice and by me as their leader. During work on this project I have asked myself how these children are educated to a positive attitude to the enviroment. In my research I used a method of an in-terview with three groups of respondents. The aim of my practical part was to find a reply to the mentioned question about the education to a positive attitude to the environment.
Klíčová slova
dětský domov, dítě v dětském domově, vychovatel, projektová metoda, ekologie, životní prostředí, příroda
Klíčová slova v angličtině
Chidren´s home, a child living in a children´s home, pedagogue, a pedagogical method in a form of a project, ecology, enviroment, nature
Zásady pro vypracování
Vyhledání teoretické, odborně orientované literatury a její zpracování.
Stanovení cílů práce a výzkumného problému.
Provedení výzkumu pomocí metody rozhovoru v Dětském domově Vizovice.
Popis a hodnocení práce vychovatele při práci s dětmi v projektu: Popularizace zdravého životního prostředí a ekologie v regionu Vizovic.
Zásady pro vypracování
Vyhledání teoretické, odborně orientované literatury a její zpracování.
Stanovení cílů práce a výzkumného problému.
Provedení výzkumu pomocí metody rozhovoru v Dětském domově Vizovice.
Popis a hodnocení práce vychovatele při práci s dětmi v projektu: Popularizace zdravého životního prostředí a ekologie v regionu Vizovic.
Seznam doporučené literatury
TOMKOVÁ,A., KAŠOVÁ,J., DVOŘÁKOVÁ,M. Učíme v projektech. Praha : Portál,2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
HORKÁ,H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21.století. Brno : Masarykova univerzita v Brně,2005. ISBN 80-210-3750-4.
KUBÁTOVÁ,D., KROUFEK,R. Člověk, zdraví a životní prostředí. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta,2006.ISBN 80-7044-80-827-X.
KUČEROVÁ,S. Člověk - Hodnoty - Výchova. Prešov : ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
BOŤOVÁ, A. a kol. Náhradní rodinná péče a transformace systému péče o ohrožené děti v České republice. Brno : Triada-Poradenské centrum,2008. ISBN 978-80-254-3353-9.
Seznam doporučené literatury
TOMKOVÁ,A., KAŠOVÁ,J., DVOŘÁKOVÁ,M. Učíme v projektech. Praha : Portál,2009. ISBN 978-80-7367-527-1.
HORKÁ,H. Ekologická dimenze výchovy a vzdělávání ve škole 21.století. Brno : Masarykova univerzita v Brně,2005. ISBN 80-210-3750-4.
KUBÁTOVÁ,D., KROUFEK,R. Člověk, zdraví a životní prostředí. Ústí nad Labem : Univerzita J.E.Purkyně v Ústí nad Labem, Pedagogická fakulta,2006.ISBN 80-7044-80-827-X.
KUČEROVÁ,S. Člověk - Hodnoty - Výchova. Prešov : ManaCon, 1996. ISBN 80-85668-34-3.
BOŤOVÁ, A. a kol. Náhradní rodinná péče a transformace systému péče o ohrožené děti v České republice. Brno : Triada-Poradenské centrum,2008. ISBN 978-80-254-3353-9.