V práci jsem se snažil o přiblížení a vysvětlení pojmu elektronický obchod, jeho základní členění, vývoj a největší přínosy. Velký prostor je dále věnován popisu klíčových oblastí pro pochopení rozsáhlé problematiky elektronického obchodování, analýze podmínek pro zavádění elektronického obchodu a nejvýznamnějším příležitostem a rizikům. V práci jsou rovněž nastíněny perspektivy elektronického obchodu a největší překážky bránící jeho rozvoji. V praktické části práce je zpracován projekt elektronického obchodování s návrhem internetového obchodu ve firmě TESCOMA.
Annotation in English
In the thesis I tried to outline and explain the idea of electronic commerce, its basic classification, development and biggest benefits. A large space is further dedicated to the description of regions fundamental for understanding the extensive issue of electronic commerce, analysis of conditions for introducing electronic commerce and the most important opportunities and risks. In the thesis I also outlined perspectives of electronic commerce and biggest obstacles preventing its development. In the practical part I elaborated the project of electronic commerce, with a proposal of Internet business in TESCOMA company.
V práci jsem se snažil o přiblížení a vysvětlení pojmu elektronický obchod, jeho základní členění, vývoj a největší přínosy. Velký prostor je dále věnován popisu klíčových oblastí pro pochopení rozsáhlé problematiky elektronického obchodování, analýze podmínek pro zavádění elektronického obchodu a nejvýznamnějším příležitostem a rizikům. V práci jsou rovněž nastíněny perspektivy elektronického obchodu a největší překážky bránící jeho rozvoji. V praktické části práce je zpracován projekt elektronického obchodování s návrhem internetového obchodu ve firmě TESCOMA.
Annotation in English
In the thesis I tried to outline and explain the idea of electronic commerce, its basic classification, development and biggest benefits. A large space is further dedicated to the description of regions fundamental for understanding the extensive issue of electronic commerce, analysis of conditions for introducing electronic commerce and the most important opportunities and risks. In the thesis I also outlined perspectives of electronic commerce and biggest obstacles preventing its development. In the practical part I elaborated the project of electronic commerce, with a proposal of Internet business in TESCOMA company.
Zpracujte a kriticky zhodnoťte informační prameny v oblasti elektronického podnikání.
Charakterizujte současný objednávkový systém a využití IS/IT ve firmě. Analyzujte požadavky a podmínky zavedení internetového obchodu ve společnosti TESCOMA, s. r. o.
Vypracujte hypotézu charakterizující problematiku vybudování internetového obchodu ve společnosti TESCOMA, s. r. o.
Proveďte mapující průzkum mezi provozovateli internetových obchodů. Na základě vyhodnocených výsledků určete kauzalitu mezi teoretickými východisky a praktickými poznatky. Potvrďte, vyvraťte nebo modifikujte formulovanou hypotézu.
Vypracujte projekt internetového obchodu a navrhněte postup implementace projektu s návazností na obchodní, logistické a marketingové oddělení.
Podrobte projekt nákladové a rizikové analýze.
Research Plan
Zpracujte a kriticky zhodnoťte informační prameny v oblasti elektronického podnikání.
Charakterizujte současný objednávkový systém a využití IS/IT ve firmě. Analyzujte požadavky a podmínky zavedení internetového obchodu ve společnosti TESCOMA, s. r. o.
Vypracujte hypotézu charakterizující problematiku vybudování internetového obchodu ve společnosti TESCOMA, s. r. o.
Proveďte mapující průzkum mezi provozovateli internetových obchodů. Na základě vyhodnocených výsledků určete kauzalitu mezi teoretickými východisky a praktickými poznatky. Potvrďte, vyvraťte nebo modifikujte formulovanou hypotézu.
Vypracujte projekt internetového obchodu a navrhněte postup implementace projektu s návazností na obchodní, logistické a marketingové oddělení.
Podrobte projekt nákladové a rizikové analýze.
Recommended resources
[1] BENEŠ, D. Cesta k efektivnímu internetovému obchodu. Computerworld, 10, 2000, č. 51.
[2] BILAVČÍK, P. B2B portál. E-biz, 1, 2000, č. 2.
[3] DIEPOLT, J. Využití Internetu ve firmách vyžaduje analýzu bezpečnostních rizik. Business World, 2000, č. 5.
[4] DOČKAL, J. PKI. Informační bezpečnost, Katalog 2000/2001, Praha, 2000.
[5] DONÁT, J. Neviditelná tvář elektronického obchodu aneb tři fáze vývoje EDI. Business World, 2000, č. 4.
[6] DRUCKER, P. Postkapitalistická společnost. Management Press, Praha 1993.
[7] HAMMER, M., CHAMPY, J. Reengineering - Radikální proměna firmy. Management Press, Praha, 1995.
[8] HRAZDILA, Z. Virtuální nákup, reálná doprava - kurýrní služby a jejich nabídka (nejen) pro internetový obchod. E-biz, 1, 2000, č. 1.
[9] JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha, skripta VŠE 1995.
[10] KNOBLOCHOVÁ, C., ENGELHARDT, P., FAŤUN, M. E-tržiště mění výrazně tvář byznysu. Computerworld, 11, 2001, č. 2.
[11] LAURENT, S. Tvorba internetových aplikací v XML. Computer Press, Brno, 1999.
[12] LOEBL, Z., VUČKA, J. Digitální podpisy v obchodním styku. Business World, 2000, č. 4.
[13] NÄTHER, CH., GRIPP, J. Jak udělat z návštěvníků zákazníky. Computerworld, 11, 2001, č.2.
[14] PETR, J. Elektronický obchod a EDI. UNIS publishing, Brno 1996.
[15] POSPÍŠIL, P. Když reklama, tak v TV, rádiu, tisku a na Internetu. E-biz, 1, 2000, č. 3.
[16] PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání, Detail Management. Management Press, Praha 1997.
[17] SEIGE, V. E-business, e-riziko a e-bezpečnost. Informační bezpečnost, Katalog 2000/2001, Praha, 2000.
[18] SINGER, M. Mýtus konkurence. E-biz, 1, 2000, č. 2.
[19] SVOBODA, J. Trh systémové integrace v roce 2000. Systémová integrace ´95. Sborník mezinárodní konference. ČSSI, Praha 1995.
[20] ŠEBEK, J. Systémy pro řízení vztahů se zákazníky. Business World, 2000, č. 5.
[21] ŠMÍD, V. Ochrání zákon naše osobní údaje? Business World, 2000, č. 6.
[22] ŠŇUPÁREK, O. Aplikace datového skladu v obchodních řetězcích. Speedware, Praha, 1999.
[23] VODÁČEK, L., ROSICKÝ, A. Informační management. Management Press, Praha 1997.
[24] VONDRUŠKA, D. Která platba se vyplatí. E-biz, 1, 2000, č. 3.
[25] VORISEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Management Press, Praha 1999.
[26] VUČKA, J., LOEBL, Z. Právo elektronických smluv. Business World
Recommended resources
[1] BENEŠ, D. Cesta k efektivnímu internetovému obchodu. Computerworld, 10, 2000, č. 51.
[2] BILAVČÍK, P. B2B portál. E-biz, 1, 2000, č. 2.
[3] DIEPOLT, J. Využití Internetu ve firmách vyžaduje analýzu bezpečnostních rizik. Business World, 2000, č. 5.
[4] DOČKAL, J. PKI. Informační bezpečnost, Katalog 2000/2001, Praha, 2000.
[5] DONÁT, J. Neviditelná tvář elektronického obchodu aneb tři fáze vývoje EDI. Business World, 2000, č. 4.
[6] DRUCKER, P. Postkapitalistická společnost. Management Press, Praha 1993.
[7] HAMMER, M., CHAMPY, J. Reengineering - Radikální proměna firmy. Management Press, Praha, 1995.
[8] HRAZDILA, Z. Virtuální nákup, reálná doprava - kurýrní služby a jejich nabídka (nejen) pro internetový obchod. E-biz, 1, 2000, č. 1.
[9] JINDRA, J. Obchodní logistika. Praha, skripta VŠE 1995.
[10] KNOBLOCHOVÁ, C., ENGELHARDT, P., FAŤUN, M. E-tržiště mění výrazně tvář byznysu. Computerworld, 11, 2001, č. 2.
[11] LAURENT, S. Tvorba internetových aplikací v XML. Computer Press, Brno, 1999.
[12] LOEBL, Z., VUČKA, J. Digitální podpisy v obchodním styku. Business World, 2000, č. 4.
[13] NÄTHER, CH., GRIPP, J. Jak udělat z návštěvníků zákazníky. Computerworld, 11, 2001, č.2.
[14] PETR, J. Elektronický obchod a EDI. UNIS publishing, Brno 1996.
[15] POSPÍŠIL, P. Když reklama, tak v TV, rádiu, tisku a na Internetu. E-biz, 1, 2000, č. 3.
[16] PRAŽSKÁ, L., JINDRA, J. a kol. Obchodní podnikání, Detail Management. Management Press, Praha 1997.
[17] SEIGE, V. E-business, e-riziko a e-bezpečnost. Informační bezpečnost, Katalog 2000/2001, Praha, 2000.
[18] SINGER, M. Mýtus konkurence. E-biz, 1, 2000, č. 2.
[19] SVOBODA, J. Trh systémové integrace v roce 2000. Systémová integrace ´95. Sborník mezinárodní konference. ČSSI, Praha 1995.
[20] ŠEBEK, J. Systémy pro řízení vztahů se zákazníky. Business World, 2000, č. 5.
[21] ŠMÍD, V. Ochrání zákon naše osobní údaje? Business World, 2000, č. 6.
[22] ŠŇUPÁREK, O. Aplikace datového skladu v obchodních řetězcích. Speedware, Praha, 1999.
[23] VODÁČEK, L., ROSICKÝ, A. Informační management. Management Press, Praha 1997.
[24] VONDRUŠKA, D. Která platba se vyplatí. E-biz, 1, 2000, č. 3.
[25] VORISEK, J. Strategické řízení informačního systému a systémová integrace. Management Press, Praha 1999.
[26] VUČKA, J., LOEBL, Z. Právo elektronických smluv. Business World
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
graphs, schemes, tables
Taken from the library
Yes
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
doc. Březinová - Demotivující prvek pro zákazníky v případě internetového obchodu