Bakalářská práce se zabývá obdobím dospívání a vztahem lidí, kteří se nacházejí v této etapě života, k autoritám. Teoretická část popisuje období adolescence z pohledu změn, které jedinec prožívá ve vztahu k sobě samému a ostatním lidem. Praktická část je zaměřena na to, jaké autority uznávají dnešní dospívající.
Anotace v angličtině
Bachelor’s thesis deals with the adolescence period and the people’s attitude to authorities in this life stage. Theoretic part describes adolescence period according to changes that an individual experiences in relation to theirselves and to the other people. Practical part is focused on the authorities which are accepted by today’s adolescents.
Klíčová slova
adolescence, dospívání, autorita, úcta, výchova
Klíčová slova v angličtině
adolescence, authorities, respect, education
Rozsah průvodní práce
61 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce se zabývá obdobím dospívání a vztahem lidí, kteří se nacházejí v této etapě života, k autoritám. Teoretická část popisuje období adolescence z pohledu změn, které jedinec prožívá ve vztahu k sobě samému a ostatním lidem. Praktická část je zaměřena na to, jaké autority uznávají dnešní dospívající.
Anotace v angličtině
Bachelor’s thesis deals with the adolescence period and the people’s attitude to authorities in this life stage. Theoretic part describes adolescence period according to changes that an individual experiences in relation to theirselves and to the other people. Practical part is focused on the authorities which are accepted by today’s adolescents.
Klíčová slova
adolescence, dospívání, autorita, úcta, výchova
Klíčová slova v angličtině
adolescence, authorities, respect, education
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie, autority.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu na středních školách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti vývojové psychologie, autority.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu na středních školách.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
KRAUS, B. et al. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4
TAXOVÁ, J. Pedagogicko - psychologické otázky zvláštnosti dospívání. Praha: SPN, 1987. 14-426-87.
Seznam doporučené literatury
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2000. ISBN 80-85931-79-6.
KRAUS, B. et al. Středoškolská mládež a její svět na přelomu století. Brno: Paido, 2006. ISBN 80-7315-125-1.
VALIŠOVÁ, A. a kol. Autorita jako pedagogický problém. Praha: Karolinum, 1998. ISBN 80-7184-624-4
TAXOVÁ, J. Pedagogicko - psychologické otázky zvláštnosti dospívání. Praha: SPN, 1987. 14-426-87.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Co lze dle Vašeho názoru a zkušenosti považovat za výhody a nevýhody otevřených otázek v dotazníku? - (doc. J. Novotná)
2. V čem mohou být výsledky uvedeného výzkumu užitečné pro sociálního pedagoga při práci s dospívajícími? - (doc. J. Novotná)
3. Koho Vy osobně považujete ve svém okolí za přirozenou autoritu? Svoji volbu zdůvodněte. Jaké vlastnosti by podle Vás měl takový člověk mít? - (doc. J. Novotná)