Má bakalářská práce se zabývá adaptačními kurzy, které pořádá ALCEDO -
středisko volného času Vsetín. V teoretické části popisuji základní pojmy,
jako je adaptační kurz (cíle těchto kurzů a základní pilíře), zážitek, prožitek, zkušenost, které jsou důležité pro pochopení toho, co vlastně zážitková pedagogika je. Dále pak popisuji historii zážitkové pedagogiky nejen v zahraničí, ale i v České republice, neopomněna je i současnost zážitkové pedagogiky u nás. V další části se zabývám vymezením toho, co je hra a seznamuji s ALCEDEM - střediskem volného času Vsetín. V praktické části jsou popsány konkrétní adaptační kurzy pořádané ALCEDEM - středis-kem volného času Vsetín, které jsem sama realizovala s následným výzkumem zaměřeným na celkové hodnocení těchto kurzů.
Anotace v angličtině
My thesis deals with the adaptation courses, organized by ALCEDO - Vsetin leisure resort. It deals with basic concepts such as adaptation course (objectives of these courses and pil-lars), experience, ordeal, practice that are important for understanding what is experiential learning. Then describe the history of experiential learning, not only overseas but also in the Czech Republic, we must not forget present experiential leasing in Czech Republic. The next section deals with the determination of what the game and acquaint with Alcedo - Vsetin leisure center. The practical part describes a specific adaptation courses organized by Alcedo Vsetin I alone accounted for the subsequent research focused on the assessment of those courses.
Klíčová slova
adaptační kurz, zážitek, prožitek, zkušenost, zážitková pedagogika, historie zážitkové pedagogiky, Hnutí GO!, Prázdninová škola Lipnice, hra, dramaturgie, motivace, zpětná vazba, ALCEDO - středisko volného času Vsetín
Klíčová slova v angličtině
adaptive rate, experience, ordeal, practice, experiential learning, experiential learning history, the Movement GO!, Summer School Lipnice game, dramaturgy, motivation, feedback, ALCEDO - Centre leisure Vsetin
Rozsah průvodní práce
67 s., 15 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Má bakalářská práce se zabývá adaptačními kurzy, které pořádá ALCEDO -
středisko volného času Vsetín. V teoretické části popisuji základní pojmy,
jako je adaptační kurz (cíle těchto kurzů a základní pilíře), zážitek, prožitek, zkušenost, které jsou důležité pro pochopení toho, co vlastně zážitková pedagogika je. Dále pak popisuji historii zážitkové pedagogiky nejen v zahraničí, ale i v České republice, neopomněna je i současnost zážitkové pedagogiky u nás. V další části se zabývám vymezením toho, co je hra a seznamuji s ALCEDEM - střediskem volného času Vsetín. V praktické části jsou popsány konkrétní adaptační kurzy pořádané ALCEDEM - středis-kem volného času Vsetín, které jsem sama realizovala s následným výzkumem zaměřeným na celkové hodnocení těchto kurzů.
Anotace v angličtině
My thesis deals with the adaptation courses, organized by ALCEDO - Vsetin leisure resort. It deals with basic concepts such as adaptation course (objectives of these courses and pil-lars), experience, ordeal, practice that are important for understanding what is experiential learning. Then describe the history of experiential learning, not only overseas but also in the Czech Republic, we must not forget present experiential leasing in Czech Republic. The next section deals with the determination of what the game and acquaint with Alcedo - Vsetin leisure center. The practical part describes a specific adaptation courses organized by Alcedo Vsetin I alone accounted for the subsequent research focused on the assessment of those courses.
Klíčová slova
adaptační kurz, zážitek, prožitek, zkušenost, zážitková pedagogika, historie zážitkové pedagogiky, Hnutí GO!, Prázdninová škola Lipnice, hra, dramaturgie, motivace, zpětná vazba, ALCEDO - středisko volného času Vsetín
Klíčová slova v angličtině
adaptive rate, experience, ordeal, practice, experiential learning, experiential learning history, the Movement GO!, Summer School Lipnice game, dramaturgy, motivation, feedback, ALCEDO - Centre leisure Vsetin
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti adaptace studentů a zážitkové pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na evaluaci adaptačního kurzu pro žáky 2. stupně základních škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti adaptace studentů a zážitkové pedagogiky.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na evaluaci adaptačního kurzu pro žáky 2. stupně základních škol.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998.
ISBN 80-7178-218-1.
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
Seznam doporučené literatury
HANUŠ, R., CHYTILOVÁ, L. Zážitkově pedagogické učení. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2816-2.
KIRCHNER, J. Psychologie prožitku a dobrodružství. Brno: Computer Press, 2009. ISBN 978-80-251-2562-5.
NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998.
ISBN 80-7178-218-1.
PELÁNEK, R. Příručka instruktora zážitkových akcí. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-353-6.
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
portréty, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Inspirovaly Vás výsledky Vašeho výzkumu ke změnám v adaptačním programu pro žáky? (Musil)
Jaké jiné výzkumné metody byste mohla využít pro splnění Vámi stanovených cílů? (Andrysová)
Rozveďte možnosti modifikace adaptačních kurzů na základě zpětné vazby. (Hrbáčková)
Jak byste přesvědčila rodiče dítěte o účasti na kurzu, který zastává názor, že si na kurzu budou stejně "jenom hrát"? (Hrbáčková)