V teoretické části mé bakalářské práce se věnuji problematice tvořivosti nejdříve všeobecně, poté konkrétně u dětí předškolního věku. V praktické části se zabývám vyhodnocováním výsledků testu tvořivých úloh zadanému dětem předškolního věku, které pocházejí z dětského domova a z rodiny. Jejich výsledné projevy zpracovávám a dále porovnávám.
Anotace v angličtině
The theoretical section of my bachelor's assignment is devoted firstly to the issue of creativity in general, and then focused specifically on the creativity of pre-school children. In the practical section my main concern is evaluating the results of creative tasks that I gave to pre-school children who come from childrens' homes or families. I processed the results of the observations and made a comparison to conclude.
Klíčová slova
Tvořivost, tvořivý proces, tvořivý produkt, tvořivá osobnost, předškolní věk, tvořivý projev v předškolním věku, dětská kresba, dětská hra, rozvoj tvořivosti u dětí.
Klíčová slova v angličtině
Creativity and the creative process, creative product, creative personality, pre-school age, creativity demonstrable in children of pre-school age, childrens' drawings, childrens' games, development of creativity with children.
Rozsah průvodní práce
64 s., 31 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
V teoretické části mé bakalářské práce se věnuji problematice tvořivosti nejdříve všeobecně, poté konkrétně u dětí předškolního věku. V praktické části se zabývám vyhodnocováním výsledků testu tvořivých úloh zadanému dětem předškolního věku, které pocházejí z dětského domova a z rodiny. Jejich výsledné projevy zpracovávám a dále porovnávám.
Anotace v angličtině
The theoretical section of my bachelor's assignment is devoted firstly to the issue of creativity in general, and then focused specifically on the creativity of pre-school children. In the practical section my main concern is evaluating the results of creative tasks that I gave to pre-school children who come from childrens' homes or families. I processed the results of the observations and made a comparison to conclude.
Klíčová slova
Tvořivost, tvořivý proces, tvořivý produkt, tvořivá osobnost, předškolní věk, tvořivý projev v předškolním věku, dětská kresba, dětská hra, rozvoj tvořivosti u dětí.
Klíčová slova v angličtině
Creativity and the creative process, creative product, creative personality, pre-school age, creativity demonstrable in children of pre-school age, childrens' drawings, childrens' games, development of creativity with children.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
DACEY, J.S., LENNON, K.H. Kreativita. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN: 80-7169-903-9.
FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-323-9.
HLAVSA, J. a kol. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986.
HLAVSA, J. a kol. Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN: 80-246-0956-8.
Seznam doporučené literatury
DACEY, J.S., LENNON, K.H. Kreativita. Praha: Grada Publishing, 2000. ISBN: 80-7169-903-9.
FICHNOVÁ, K., SZOBIOVÁ, E. Rozvoj tvořivosti a klíčových kompetencí dětí. Praha: Portál, 2007. ISBN: 978-80-7367-323-9.
HLAVSA, J. a kol. Psychologické metody výchovy k tvořivosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1986.
HLAVSA, J. a kol. Psychologické problémy výchovy k tvořivosti. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1981.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 2005. ISBN: 80-246-0956-8.