Ve své bakalářské práci se zabývám integrací dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a přiblížení základních pojmů, jako jsou poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom a integrace. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který jsem uskutečnila prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Cílem výzkumu je zmapovat první fázi integrace dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy ve Zlíně a v jeho blízkém okolí.
Anotace v angličtině
The following bachelor thesis deals with integration of children with Asperger´ s Syndrome into elementary schools. The theoretical part provides an outline of basic conceptions and terminology, such as of Autism Spectrum Disorders, Asperger´s Syndrome, integration etc. The practical part comprises of a qualitative research that I have carried out through a semi-structured interview. The aim of the research is to monitor the first phase of integration of children with Asperger´s Syndrome into an elementary school in Zlín and in its near surroundings.
Klíčová slova
poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, integrace, pedagogicko-psychologické poradenství, asistent pedagoga
Ve své bakalářské práci se zabývám integrací dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení a přiblížení základních pojmů, jako jsou poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom a integrace. Praktická část je tvořena kvalitativním výzkumem, který jsem uskutečnila prostřednictvím polostrukturovaného rozhovoru. Cílem výzkumu je zmapovat první fázi integrace dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy ve Zlíně a v jeho blízkém okolí.
Anotace v angličtině
The following bachelor thesis deals with integration of children with Asperger´ s Syndrome into elementary schools. The theoretical part provides an outline of basic conceptions and terminology, such as of Autism Spectrum Disorders, Asperger´s Syndrome, integration etc. The practical part comprises of a qualitative research that I have carried out through a semi-structured interview. The aim of the research is to monitor the first phase of integration of children with Asperger´s Syndrome into an elementary school in Zlín and in its near surroundings.
Klíčová slova
poruchy autistického spektra, Aspergerův syndrom, integrace, pedagogicko-psychologické poradenství, asistent pedagoga
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti integrace dětí s Aspergerovým syndromem.
Příprava metodiky výzkumné části.Realizace kvalitativního výzkumu, formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti integrace dětí s Aspergerovým syndromem.
Příprava metodiky výzkumné části.Realizace kvalitativního výzkumu, formou rozhovoru.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.
BRAGDON, A. D., GAMON, D. Když mozek pracuje jinak. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-066-6.
MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0. MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Seznam doporučené literatury
ATTWOOD, T. Aspergerův syndrom. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-979-8.
BRAGDON, A. D., GAMON, D. Když mozek pracuje jinak. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-066-6.
MATOUŠEK, O. Slovník sociální práce. Praha: Portál, 2003. ISBN 80-7178-549-0. MIOVSKÝ, M. Kvalitativní přístup a metody v psychologickém výzkumu. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1362-4.
Přílohy volně vložené
2 CD ROM
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kdo je v naší zemi oprávněn vyslovit diagnózu autismus, Aspergerův syndrom a na základě čeho? (Marášková)
Objasněte rozdíly mezi termíny integrace a inkluze? (Marášková)
Projevy, které popisujete u jednotlivých případů, vždy takto doslova uváděli respondentky? (Hladík)
Jaký odborný přínos spatřujete ve své práci? (Hrbáčková)
V čem spatřujete úskalí integrace dětí s Aspergerovým syndromem do běžné základní školy? (Musil)
Jak by bylo dle Vašeho názoru možné navázat na provedené výzkumné šetření? (Andrysová)