Cílem bakalářské práce je zhodnocení edukační činnosti lektorského oddělení Muzea jihovýchodní Moravy z pohledů pedagogů. Teoretická část podává informace o problematice edukační činnosti muzejních institucí a pojednává o historii i stávající činnosti lektorského oddělení Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Předmětem části praktické je kvantitativní výzkum, jehož cílem je zmapovat požadavky pedagogů a jejich pohled na edukační činnost lektorského oddělení, zahrnující názory na nabídku a kvalitu výchovně-vzdělávacích programů, hodnocení práce lektorů i nazírání na vzájemnou komunikaci a spolupráci.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to evaluate the educational activities of the education department of the Museum of South-east Moravia from the viewpoint of the pedagogues. The theoretical part gives information about museum institutions educational activities and deals with history and today’s activities of the educational department of the Museum of South-east Moravia in Zlin. The practical part consists of a quantitative survey with the aim to bring an overview of pedagogue’s needs and their opinions on educational activities of educational department. The survey also covers opinions on the educational programs offer and their quality, evaluates the work of pedagogues and gives a view on the common communication and cooperation
Klíčová slova
muzeum muzejní lektor muzejní pedagogika kvalita služeb muzea neformální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
museum museum lecturer museum pedagogy quality of services of the museum informal education
Rozsah průvodní práce
77 s., 13 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem bakalářské práce je zhodnocení edukační činnosti lektorského oddělení Muzea jihovýchodní Moravy z pohledů pedagogů. Teoretická část podává informace o problematice edukační činnosti muzejních institucí a pojednává o historii i stávající činnosti lektorského oddělení Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně. Předmětem části praktické je kvantitativní výzkum, jehož cílem je zmapovat požadavky pedagogů a jejich pohled na edukační činnost lektorského oddělení, zahrnující názory na nabídku a kvalitu výchovně-vzdělávacích programů, hodnocení práce lektorů i nazírání na vzájemnou komunikaci a spolupráci.
Anotace v angličtině
The aim of this thesis is to evaluate the educational activities of the education department of the Museum of South-east Moravia from the viewpoint of the pedagogues. The theoretical part gives information about museum institutions educational activities and deals with history and today’s activities of the educational department of the Museum of South-east Moravia in Zlin. The practical part consists of a quantitative survey with the aim to bring an overview of pedagogue’s needs and their opinions on educational activities of educational department. The survey also covers opinions on the educational programs offer and their quality, evaluates the work of pedagogues and gives a view on the common communication and cooperation
Klíčová slova
muzeum muzejní lektor muzejní pedagogika kvalita služeb muzea neformální vzdělávání
Klíčová slova v angličtině
museum museum lecturer museum pedagogy quality of services of the museum informal education
Zásady pro vypracování
Prostudování literatury k vybranému tématu.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Zásady pro vypracování
Prostudování literatury k vybranému tématu.
Zpracování teoretických východisek pro praktickou část práce.
Provedení kvantitativního výzkumu formou dotazníkového šetření.
Zpracování a vyhodnocení výsledků výzkumu.
Přijetí odpovídajících závěrů.
Seznam doporučené literatury
Acta musealia Suplementa 2003 Sborník příspěvků z konference Muzeum a škola a zkušenosti z programu Brána muzea otevřená 4.-5. března 2003. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy, 2003. ISBN 0862-8548
Acta musealia Suplementa 2005/3. Sborník příspěvků z konference Muzeum a škola aneb nebojte se do muzea 8. - 9. března 2005. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy, 2005. ISBN 0862-8548
Acta musealia Suplementa 2007/1 Muzeum a škola : sborník příspěvků z konference Muzeum a škola Zlín 20. - 21. března 2007. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-87130-01-8
BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená. Náchod: Open society found, JUKO, 2003. ISBN 80-86213-28-5
Děti, mládež, …a muzea? II.: sborník příspěvků ze stejnojmenné konference, uspořádané v Moravském zemském muzeu ve dnech 3.-5. listopadu 1999. 1. vyd. Brno: Moravské zemské muzeum, 1999. ISBN 80-7028-156-1.
Děti, mládež, …a muzea? III.: sborník příspěvků ze stejnojmenné konference uspořádané v Moravském zemském muzeu ve dnech 28.-29. ledna 2003. 1. vyd. Brno: Moravské zemské muzeum, 2003. ISBN 80-7028-205-3
FIALOVÁ, D., STEHLÍK, M. Role muzeí ve výukovém procesu - výsledky výzkumu práce muzeí s dětmi a mládeží. In Acta musealia Suplementa 2005/3. Sborník příspěvků z konference Muzeum a škola aneb Nebojte se muzea. 8.-9. března 2005. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2005. s. 10-17. ISBN 0862-8548
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogike. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1996. ISBN 80-223-1005-0
JŮVA, V. Dětské muzeum, edukační fenomén pro 21. století. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-090-5
PAVLIŠTÍK, K., PAVLIŠTÍKOVÁ, M.. Spolupráce Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně se školami - historie a současnost. In Acta musealia Suplementa 2003. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003. s. 49 - 53. ISSN 0862-8548
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6
MÜLLEROVÁ, J. Projektové vyučování jako jedna z možností propojení práce školy a muzea. In Acta musealia Suplementa 2003. Muzeum a škola. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003. s. 41. ISBN 0862-8548
SLEZÁČKOVÁ, J. Tvorba pracovních listů - spolupráce muzeí a škol. In Acta musealia Suplementa 2003. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003. s. 36 - 37. ISSN 0862-8548
Seznam doporučené literatury
Acta musealia Suplementa 2003 Sborník příspěvků z konference Muzeum a škola a zkušenosti z programu Brána muzea otevřená 4.-5. března 2003. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy, 2003. ISBN 0862-8548
Acta musealia Suplementa 2005/3. Sborník příspěvků z konference Muzeum a škola aneb nebojte se do muzea 8. - 9. března 2005. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy, 2005. ISBN 0862-8548
Acta musealia Suplementa 2007/1 Muzeum a škola : sborník příspěvků z konference Muzeum a škola Zlín 20. - 21. března 2007. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2007. ISBN 978-80-87130-01-8
BRABCOVÁ, A. Brána muzea otevřená. Náchod: Open society found, JUKO, 2003. ISBN 80-86213-28-5
Děti, mládež, …a muzea? II.: sborník příspěvků ze stejnojmenné konference, uspořádané v Moravském zemském muzeu ve dnech 3.-5. listopadu 1999. 1. vyd. Brno: Moravské zemské muzeum, 1999. ISBN 80-7028-156-1.
Děti, mládež, …a muzea? III.: sborník příspěvků ze stejnojmenné konference uspořádané v Moravském zemském muzeu ve dnech 28.-29. ledna 2003. 1. vyd. Brno: Moravské zemské muzeum, 2003. ISBN 80-7028-205-3
FIALOVÁ, D., STEHLÍK, M. Role muzeí ve výukovém procesu - výsledky výzkumu práce muzeí s dětmi a mládeží. In Acta musealia Suplementa 2005/3. Sborník příspěvků z konference Muzeum a škola aneb Nebojte se muzea. 8.-9. března 2005. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2005. s. 10-17. ISBN 0862-8548
GAVORA, P. Výzkumné metody v pedagogike. 1. vyd. Bratislava: Univerzita Komenského, 1996. ISBN 80-223-1005-0
JŮVA, V. Dětské muzeum, edukační fenomén pro 21. století. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-090-5
PAVLIŠTÍK, K., PAVLIŠTÍKOVÁ, M.. Spolupráce Muzea jihovýchodní Moravy ve Zlíně se školami - historie a současnost. In Acta musealia Suplementa 2003. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003. s. 49 - 53. ISSN 0862-8548
MAŇÁK, J., ŠVEC, V. Cesty pedagogického výzkumu. Brno: Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6
MÜLLEROVÁ, J. Projektové vyučování jako jedna z možností propojení práce školy a muzea. In Acta musealia Suplementa 2003. Muzeum a škola. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003. s. 41. ISBN 0862-8548
SLEZÁČKOVÁ, J. Tvorba pracovních listů - spolupráce muzeí a škol. In Acta musealia Suplementa 2003. Zlín: Muzeum jihovýchodní Moravy ve Zlíně, 2003. s. 36 - 37. ISSN 0862-8548
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace, grafy
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Kolik pedagogů jste při dotazníkovém šetření oslovila a jaký byl konečný počet respondentů Vašeho výzkumu? (Hladík)
Můžete uvést, na který podnět se lektorské oddělení MJVM pokusí zareagovat při zlepšení
a inovaci své edukační činnosti? Ke kterému z podnětů byste se přiklonila Vy sama bez ohledu na názory Vašich kolegů? (Hrbáčková)
Podařily se zrealizovat některé z podnětů, které vyplynuly z praktické části? (Andrysová)