Cílem této bakalářské práce je proniknout do problematiky pobytu pacienta v nemocnici z hlediska komunikace se zdravotnickým personálem. Zaměření se týká i oblasti způsobů edukace využívaných na odděleních. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Po sběru a analýze dat je cílem zpětná informovanost jednotlivých oddělení o získaných výsledcích dotazníkového šetření. Smyslem je využití výsledků v praxi a to ve zlepšení kvality péče o pacienta.
Bakalářská práce se zpočátku zaměřuje na komunikaci a její význam, způsoby a kritéria, která vedou k jejímu správnému vedení, umění komunikace s pacienty se zvláštními potře-bami, vysvětluje roli sestry a lékaře a jejich vzájemnou komunikaci s nemocným i ve zdra-votnickém týmu navzájem. Druhou velkou oblastí, která je součástí práce je edukace, a to jak ve zdravotnických zařízeních, tak i jako součást prevence ve společnosti
Anotace v angličtině
Aim of this baccalaureate work is pierce into the problems stay inmate in hospital, in light of communication medical personnel. Sight apply to areas of waies of education exploited in the department too. Work is divided on theoretic and practical part. After collection and analysis informations is aim backward know - how single detachment about gained results questionnaire inquiry. Sense of inquiry is usage of results practically especially improve-ment qualities care of inmate.
Baccalaureate work initially survey on communication and her meaning, proceeding and criteria which are leading to correct lead, right communication with inmates with special needs, explains role sister and doctor and their mutual communication with ill in medical team together. Second big part which is work piece this work, is education, in medical faci-lity, so as like as the part of prevention in company.
Klíčová slova
komunikace - pacient - sestra - lékař - edukace - tým - ošetřovatelská péče - vyšetření
Klíčová slova v angličtině
communication - patient - nurse - doctor - education - team - healthy care - examination
Rozsah průvodní práce
101, 16 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této bakalářské práce je proniknout do problematiky pobytu pacienta v nemocnici z hlediska komunikace se zdravotnickým personálem. Zaměření se týká i oblasti způsobů edukace využívaných na odděleních. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Po sběru a analýze dat je cílem zpětná informovanost jednotlivých oddělení o získaných výsledcích dotazníkového šetření. Smyslem je využití výsledků v praxi a to ve zlepšení kvality péče o pacienta.
Bakalářská práce se zpočátku zaměřuje na komunikaci a její význam, způsoby a kritéria, která vedou k jejímu správnému vedení, umění komunikace s pacienty se zvláštními potře-bami, vysvětluje roli sestry a lékaře a jejich vzájemnou komunikaci s nemocným i ve zdra-votnickém týmu navzájem. Druhou velkou oblastí, která je součástí práce je edukace, a to jak ve zdravotnických zařízeních, tak i jako součást prevence ve společnosti
Anotace v angličtině
Aim of this baccalaureate work is pierce into the problems stay inmate in hospital, in light of communication medical personnel. Sight apply to areas of waies of education exploited in the department too. Work is divided on theoretic and practical part. After collection and analysis informations is aim backward know - how single detachment about gained results questionnaire inquiry. Sense of inquiry is usage of results practically especially improve-ment qualities care of inmate.
Baccalaureate work initially survey on communication and her meaning, proceeding and criteria which are leading to correct lead, right communication with inmates with special needs, explains role sister and doctor and their mutual communication with ill in medical team together. Second big part which is work piece this work, is education, in medical faci-lity, so as like as the part of prevention in company.
Klíčová slova
komunikace - pacient - sestra - lékař - edukace - tým - ošetřovatelská péče - vyšetření
Klíčová slova v angličtině
communication - patient - nurse - doctor - education - team - healthy care - examination
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části:
Komunikace mezi pacientem a zdravotnickým pracovníkem, chybné kroky v komunikaci, edukace pacientů spojené s vyšetřením.
Zpracování praktické části:
Stanovení cílů a hypotéz, dotazníkové šetření, doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části:
Komunikace mezi pacientem a zdravotnickým pracovníkem, chybné kroky v komunikaci, edukace pacientů spojené s vyšetřením.
Zpracování praktické části:
Stanovení cílů a hypotéz, dotazníkové šetření, doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
JANÁČKOVÁ, L., WEISS, P. Komunikace ve zdravotnické péči. 1.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-477-9.
KRISTOVÁ, J. Komunikácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2004. ISBN 80-8063-160-3.
LINHARTOVÁ, V. Praktická komunikace v medicíně pro mediky, lékaře a ošetřující personál. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1784-5.
ŠPATENKOVÁ, N., KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1262-8.
Seznam doporučené literatury
JANÁČKOVÁ, L., WEISS, P. Komunikace ve zdravotnické péči. 1.vyd. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-477-9.
KRISTOVÁ, J. Komunikácia v ošetrovateľstve. Martin: Osveta, 2004. ISBN 80-8063-160-3.
LINHARTOVÁ, V. Praktická komunikace v medicíně pro mediky, lékaře a ošetřující personál. 1.vyd. Praha: Grada Publishing, a.s., 2007. ISBN 978-80-247-1784-5.
ŠPATENKOVÁ, N., KRÁLOVÁ, J. Základní otázky komunikace. Praha: Galén, 2009. ISBN 978-80-7262-599-4.
VENGLÁŘOVÁ, M., MAHROVÁ, G. Komunikace pro zdravotní sestry. Praha: Grada Publishing, a.s., 2006. ISBN 80-247-1262-8.
Přílohy volně vložené
1x CD, 2X brožura
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Čím se vysvětlíte Váš výsledek spokojenosti nemocných s komunikací oproti všeobecně medializovanému názoru (převládající nespokojenosti)? (Mgr. Gajzlerová)
Já bych si to vysvětlila tím, že prováděné studie v ČR jsou prováděny ve velkých nemocnicích, na velkém vzorku respondentů - informace které jsem získala já jsou informace od 80 respondentů a tudíž se nedají takto srovnávat. Proto pravděpodobně tento rozdíl.