To, co se naučíme během prvních let svého života, má na náš budoucí život velký vliv. Ve své bakalářské práci se proto zabývám dětmi v předškolním období a rozvojem jejich grafomotoriky v rámci Programu na rozvoj grafomotoriky dětí předškolního věku v MŠ 24. dubna ve Veselí nad Moravou. V praktické části ověřuji efektivitu tohoto Programu a zjišťuji, jestli má v rámci předškolní přípravy vliv na začátky dětí z MŠ 24. dubna ve Veselí nad Moravou v první třídě základní školy. Cílem mé práce je vystihnout, jak je tento Program účinný, případně odhalit jeho silné a slabé stránky.
Anotace v angličtině
What we learn during the first years of our life influences the whole our life very much. That‘s why in my bachelor work I deal with pre- school children and thein progression in abilities for graphic performance in the Kindergarten of 24 th April in Veselí nad Moravou. In the practical part of my work I Cheb up the results of this projekt and I‘d like to find how effective i tis for elementary school pupils hen Theky start attending thein first form. The aim of my work is to show how efficient my method is and at the same time I find good and bad aspekt of my methods.
Klíčová slova
předškolní období, předškolní vzdělávání, školní zralost, grafomotorika, vizuomotorika, zraková diferenciace, kresba, písmo, Mateřská škola 24. dubna Veselí nad Moravou.
Klíčová slova v angličtině
pre- school time, pre- school education, school maturity, abilities for graphic performouce, visualmove, visual differentation, drawing, writing, Kindergarten of 24th April in Veselí nad Moravou.
Rozsah průvodní práce
78 s., 26 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
To, co se naučíme během prvních let svého života, má na náš budoucí život velký vliv. Ve své bakalářské práci se proto zabývám dětmi v předškolním období a rozvojem jejich grafomotoriky v rámci Programu na rozvoj grafomotoriky dětí předškolního věku v MŠ 24. dubna ve Veselí nad Moravou. V praktické části ověřuji efektivitu tohoto Programu a zjišťuji, jestli má v rámci předškolní přípravy vliv na začátky dětí z MŠ 24. dubna ve Veselí nad Moravou v první třídě základní školy. Cílem mé práce je vystihnout, jak je tento Program účinný, případně odhalit jeho silné a slabé stránky.
Anotace v angličtině
What we learn during the first years of our life influences the whole our life very much. That‘s why in my bachelor work I deal with pre- school children and thein progression in abilities for graphic performance in the Kindergarten of 24 th April in Veselí nad Moravou. In the practical part of my work I Cheb up the results of this projekt and I‘d like to find how effective i tis for elementary school pupils hen Theky start attending thein first form. The aim of my work is to show how efficient my method is and at the same time I find good and bad aspekt of my methods.
Klíčová slova
předškolní období, předškolní vzdělávání, školní zralost, grafomotorika, vizuomotorika, zraková diferenciace, kresba, písmo, Mateřská škola 24. dubna Veselí nad Moravou.
Klíčová slova v angličtině
pre- school time, pre- school education, school maturity, abilities for graphic performouce, visualmove, visual differentation, drawing, writing, Kindergarten of 24th April in Veselí nad Moravou.
Zásady pro vypracování
Stanovení smyslu bakalářské práce.
Studium odborné literatury.
Zpracování teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou testu a pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Shrnutí, závěr a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Stanovení smyslu bakalářské práce.
Studium odborné literatury.
Zpracování teoretických východisek.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu formou testu a pozorování.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Shrnutí, závěr a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: GRADA, 2005. ISBN 80-247-1040-4.
LANGMEIER, J., KREJČÍKOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: GRADA, 2006. 2., akt.vyd. ISBN 80-247-1284-9.
LOOSEOVÁ, A., C., PIEKERTOVÁ, N., DIENEROVÁ, G. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. 1. vyd. ISBN 80-7178-540-7.
MLČÁKOVÁ, R. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 382-191-97.
Seznam doporučené literatury
BEDNÁŘOVÁ, J., ŠMARDOVÁ, V. Diagnostika dítěte předškolního věku. Brno: Computer Press, 2007. ISBN 978-80-251-1829-0.
KUTÁLKOVÁ, D. Jak připravit dítě do 1. třídy. Praha: GRADA, 2005. ISBN 80-247-1040-4.
LANGMEIER, J., KREJČÍKOVÁ, D. Vývojová psychologie. Praha: GRADA, 2006. 2., akt.vyd. ISBN 80-247-1284-9.
LOOSEOVÁ, A., C., PIEKERTOVÁ, N., DIENEROVÁ, G. Grafomotorika pro děti předškolního věku. Praha: Portál, 2001. 1. vyd. ISBN 80-7178-540-7.
MLČÁKOVÁ, R. Grafomotorika a počáteční psaní. Praha: Grada, 2009. ISBN 978-80-247-2630-4.
VÁGNEROVÁ, M. Vývojová psychologie I. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 382-191-97.