Bakalářská práce na téma mediální obraz profese porodní asistentky
a porodnictví se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část
se zabývá historií porodní asistentky a porodnictví. Dále je zaměřena
na rozdělení médií jejich vliv a dopad na společnost.
Také se orientuje na mediální analýzu a okrajově se zmiňuje o public relations.
Praktická část práce je realizována formou mediální analýzy zkoumaných médií.
Cílem práce je zhodnocení mediálního obrazu porodní asistentky a porodnictví v tištěných médiích. Výsledky výzkumu jsou zpracovány slovně a jsou také doplněny tabulkami s hodnotící škálou.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with theme of media image of the midwife profession
and the obstetrics. It consists of theoretical and practical part.
The theoretical part is concerned with the history of the midwife profession and the obstetrics. This part is focused on the division of media, their influence and the impact on society. It also takes bearings on media analysis and marginally it makes reference to public relations.
The practical part is carried out by the media analysis of the investigated media.
The aim of this work is evaluation of the media image of midwife and obstetrics in the printed media. Research results are processed in words and they are replenished with the tables of an evaluation scale.
Klíčová slova
porodní asistentka, porodnictví, média, mediální analýza, public relations
Klíčová slova v angličtině
midwife, obstetrics, media, media analysis, public relations
Rozsah průvodní práce
67 s., 6 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Bakalářská práce na téma mediální obraz profese porodní asistentky
a porodnictví se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část
se zabývá historií porodní asistentky a porodnictví. Dále je zaměřena
na rozdělení médií jejich vliv a dopad na společnost.
Také se orientuje na mediální analýzu a okrajově se zmiňuje o public relations.
Praktická část práce je realizována formou mediální analýzy zkoumaných médií.
Cílem práce je zhodnocení mediálního obrazu porodní asistentky a porodnictví v tištěných médiích. Výsledky výzkumu jsou zpracovány slovně a jsou také doplněny tabulkami s hodnotící škálou.
Anotace v angličtině
Bachelor thesis deals with theme of media image of the midwife profession
and the obstetrics. It consists of theoretical and practical part.
The theoretical part is concerned with the history of the midwife profession and the obstetrics. This part is focused on the division of media, their influence and the impact on society. It also takes bearings on media analysis and marginally it makes reference to public relations.
The practical part is carried out by the media analysis of the investigated media.
The aim of this work is evaluation of the media image of midwife and obstetrics in the printed media. Research results are processed in words and they are replenished with the tables of an evaluation scale.
Klíčová slova
porodní asistentka, porodnictví, média, mediální analýza, public relations
Klíčová slova v angličtině
midwife, obstetrics, media, media analysis, public relations
Zásady pro vypracování
1.Shromáždění dostupných literárních zdrojů k profesi porodní asistentky a porodnictví
2.Formulování a vymezení problémů, které budou předmětem analýzy
3.Vytvoření teoretického rámce bakalářské práce
4.Zpracování mediální analýzy k tématu práce, vyvození závěrů
5.Verifikace hypotéz, návrh efektivní mediální komunikace profese porodní asistentky
Zásady pro vypracování
1.Shromáždění dostupných literárních zdrojů k profesi porodní asistentky a porodnictví
2.Formulování a vymezení problémů, které budou předmětem analýzy
3.Vytvoření teoretického rámce bakalářské práce
4.Zpracování mediální analýzy k tématu práce, vyvození závěrů
5.Verifikace hypotéz, návrh efektivní mediální komunikace profese porodní asistentky
Seznam doporučené literatury
ČECH, E. et al. Porodnictví. 2.vyd. Praha: Grada Publishing, 544 s. 2006.
ISBN 80-247-1313-9.
DOLEŽAL, A. Od babictví k porodnictví. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2001.144s.
ISBN 80-246-0277-6
FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění: Jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 168 s.
ISBN 978-80-247-1903-0.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbora. Média a společnost. 2. vyd. Praha : Portál, 2003. 206 s. ISBN 978-80-7367-287-4.
MAREK, V. Nová doba porodní. 1.vyd.Praha:Eminent,2002.260s. ISBN 80-7281-091-1.
SVOBODA,V. Public relations moderně a účinně. 2.vyd.Praha: Grada Publishing,2009.240 s. ISBN 978-80-247-2866-7
VRÁNOVÁ, V. Historie babictví a současnost porodní asistence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 203 s. ISBN 978-80-244-1764-6.
Seznam doporučené literatury
ČECH, E. et al. Porodnictví. 2.vyd. Praha: Grada Publishing, 544 s. 2006.
ISBN 80-247-1313-9.
DOLEŽAL, A. Od babictví k porodnictví. 1.vyd. Praha: Karolinum, 2001.144s.
ISBN 80-246-0277-6
FTOREK, J. Public relations jako ovlivňování mínění: Jak úspěšně ovlivňovat a nenechat se zmanipulovat. 1. vyd. Praha: Grada Publishing, 2007. 168 s.
ISBN 978-80-247-1903-0.
JIRÁK, Jan, KÖPPLOVÁ, Barbora. Média a společnost. 2. vyd. Praha : Portál, 2003. 206 s. ISBN 978-80-7367-287-4.
MAREK, V. Nová doba porodní. 1.vyd.Praha:Eminent,2002.260s. ISBN 80-7281-091-1.
SVOBODA,V. Public relations moderně a účinně. 2.vyd.Praha: Grada Publishing,2009.240 s. ISBN 978-80-247-2866-7
VRÁNOVÁ, V. Historie babictví a současnost porodní asistence. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. 203 s. ISBN 978-80-244-1764-6.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Autorka ve své práci přináší důležitý pohled na mediální obzor oboru a vliv nástrojů PR při tvorbě image oboru porodní asistence. Teorie rozpracovává historický vývoj oboru, teoretická východiska pro mediální analýzu. Praktická část zkoumá pohled současných médií na profesi PA. Studentka odpovídá na otázky vedoucí a oponenta BP.