Diplomová práce se zabývá neziskovou organizací DOMINO cz, o.s. Teoreticky se věnuje neziskovým organizacím, jejich managementu, marketingu, fundraisingu a dobrovolnictví. Praktickou část tvoří smíšený výzkum zaměřený na popis prostředí a činnost organizace z pohledu pracovníků. Mapuje dobrovolníky v organizaci a jejich postoje k dobrovolnictví. Výstupem je návrh strategického plánu organizace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on a non-profit making organozation DOMINO cz, o.s. Theoretically it attends to non-profit making organizations, theirs management, marketing, fundraising and voluntary work. In the practical part there is a conlocted research targeted to the description of a setting and an activity of the association from employees´ view. It surveys volunteers in the organization and their attitude to the voluntary work. An output of this graduation thesis is a proposal of a strategic plan of the organization.
Klíčová slova
nezisková organizace, občanské sdružení, management, marketing, strategický plán, fundraising, lidské zdroje, dobrovolník, klienti, služby
Klíčová slova v angličtině
non-profit making organization, civic association, management, marketing, strategic plan, fundraising, human resources, volunteer, clients, services
Rozsah průvodní práce
76 s. , 1 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce se zabývá neziskovou organizací DOMINO cz, o.s. Teoreticky se věnuje neziskovým organizacím, jejich managementu, marketingu, fundraisingu a dobrovolnictví. Praktickou část tvoří smíšený výzkum zaměřený na popis prostředí a činnost organizace z pohledu pracovníků. Mapuje dobrovolníky v organizaci a jejich postoje k dobrovolnictví. Výstupem je návrh strategického plánu organizace.
Anotace v angličtině
This thesis focuses on a non-profit making organozation DOMINO cz, o.s. Theoretically it attends to non-profit making organizations, theirs management, marketing, fundraising and voluntary work. In the practical part there is a conlocted research targeted to the description of a setting and an activity of the association from employees´ view. It surveys volunteers in the organization and their attitude to the voluntary work. An output of this graduation thesis is a proposal of a strategic plan of the organization.
Klíčová slova
nezisková organizace, občanské sdružení, management, marketing, strategický plán, fundraising, lidské zdroje, dobrovolník, klienti, služby
Klíčová slova v angličtině
non-profit making organization, civic association, management, marketing, strategic plan, fundraising, human resources, volunteer, clients, services
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti neziskových organizací,managementu a marketingu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů, dotazníků a vytvořením strategického plánu organizace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti neziskových organizací,managementu a marketingu.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu formou rozhovorů, dotazníků a vytvořením strategického plánu organizace.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ČASTORÁL, Z. Základy moderního managementu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2009. ISBN 978-80-86723-76-1.
REKTOŘÍK, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: EKOPRESS, 2001. ISBN 80-86119-41-6.
ŠEDIVÝ, M., MEDLÍKOVÁ, O. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2707-3.
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2006. ISBN 80-7041-859-1.
Seznam doporučené literatury
ČASTORÁL, Z. Základy moderního managementu. Praha: Univerzita Jana Amose Komenského Praha, 2009. ISBN 978-80-86723-76-1.
REKTOŘÍK, J. a kol. Organizace neziskového sektoru. Základy ekonomiky, teorie a řízení. Praha: EKOPRESS, 2001. ISBN 80-86119-41-6.
ŠEDIVÝ, M., MEDLÍKOVÁ, O. Úspěšná nezisková organizace. Praha: Grada Publishing, 2009. ISBN 978-80-247-2707-3.
ŠIMKOVÁ, E. Management a marketing v praxi neziskových organizací. Hradec Králové: GAUDEAMUS, 2006. ISBN 80-7041-859-1.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Z jakých pravomocí vyplývají interpersonální role a kam směřují? (Musilová)
2. V čem se liší týmové role od manažerských? (Marášková)
3. Zmiňujete různé podoby řízení lidských zdrojů, pokuste se o přiměřenou aplikaci na uvedené občanské združení. (Musilová)
4. Co navrhujete pro zvýšení účinnosti působení dobrovolníků? (Hladík)