Diplomová práce se zabývá tématem multikulturní kompetence učitele. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově, o kompetencích obecně, o profesních a multikulturních kompetencí učitele. Z těchto poznatků vychází část praktická. V rámci výzkumu byl vytvo-řen list multikulturních kompetencí učitele, jež respondenti - učitelé Houndsfield Primary School in London a 1. Základní školy v Holešově - měli seřadit od nejvíce důležitých k nejméně důležitým. Cílem kvantitativního výzkumu bylo na základě získaných dat po-rovnat tyto výsledky názorů učitelů mezi sebou, a zjistit, zda jsou mezi hodnocením multi-kulturních kompetencí významné rozdíly.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on theme of teacher’s multicultural competencies. The theoretical part of the thesis deals with problems of multicultural education, about competencies in general and about teacher’s multicultural competencies. This theoretical frame is starting point for practical part of the thesis. The practical part is based on a quantitative approach. For this research a list of multicultural competencies was created, which teachers from Houndsfield Primary School and Primary School in Holešov had to arrange in order of priority - from the most important to the less important. The aim of the research was to Compare these results with each other and to find out if there are any diferencies in multicultural competencies evaluation.
Diplomová práce se zabývá tématem multikulturní kompetence učitele. Teoretická část pojednává o multikulturní výchově, o kompetencích obecně, o profesních a multikulturních kompetencí učitele. Z těchto poznatků vychází část praktická. V rámci výzkumu byl vytvo-řen list multikulturních kompetencí učitele, jež respondenti - učitelé Houndsfield Primary School in London a 1. Základní školy v Holešově - měli seřadit od nejvíce důležitých k nejméně důležitým. Cílem kvantitativního výzkumu bylo na základě získaných dat po-rovnat tyto výsledky názorů učitelů mezi sebou, a zjistit, zda jsou mezi hodnocením multi-kulturních kompetencí významné rozdíly.
Anotace v angličtině
This thesis is focused on theme of teacher’s multicultural competencies. The theoretical part of the thesis deals with problems of multicultural education, about competencies in general and about teacher’s multicultural competencies. This theoretical frame is starting point for practical part of the thesis. The practical part is based on a quantitative approach. For this research a list of multicultural competencies was created, which teachers from Houndsfield Primary School and Primary School in Holešov had to arrange in order of priority - from the most important to the less important. The aim of the research was to Compare these results with each other and to find out if there are any diferencies in multicultural competencies evaluation.
Zrpacování rešerže a studium odborné literatury. Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, kompetencí učitelů při multikulturní výchově.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu s použitím Q metodologie (Q třídění a Q faktorová analýza).
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zrpacování rešerže a studium odborné literatury. Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti multikulturní výchovy, kompetencí učitelů při multikulturní výchově.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu s použitím Q metodologie (Q třídění a Q faktorová analýza).
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
Pope, R.L., Reynolsd, A. Multicultural competence in student in student affairs. San Francisco: Jossey-Bass, 1958. ISBN 0-7879-6207.
Pelcová, N. Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a další vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1954. ISBN 978-80-7290-277.
Průcha, J. Multikulturní výchova: příručka nejen pro učitele. Praha: triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
Coelho, E. Teaching and learning in multicultural schools. Philadelphia: Taylor and Francis. 1998. ISBN 1-85359-383-4.
Seznam doporučené literatury
Pope, R.L., Reynolsd, A. Multicultural competence in student in student affairs. San Francisco: Jossey-Bass, 1958. ISBN 0-7879-6207.
Pelcová, N. Multikulturní výchova ve vzdělávání budoucích učitelů a další vzdělávání učitelů. Praha: Univerzita Karlova v Praze, 1954. ISBN 978-80-7290-277.
Průcha, J. Multikulturní výchova: příručka nejen pro učitele. Praha: triton, 2006. ISBN 80-7254-866-2.
Coelho, E. Teaching and learning in multicultural schools. Philadelphia: Taylor and Francis. 1998. ISBN 1-85359-383-4.
Přílohy volně vložené
CD ROM
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Uveďte další možnosti zkoumání v oblasti multikulturních kompetencí. (Hladík)
2. Co bylo nejsložitější v případě použití Q-metodologie? (Hladík)
3. Vysvětlete závislost a nezávislost proměnných u Q-typů a sdělte, jaká je reliabilita a validita Vašeho výzkumu. (Musilová)
4. Jaký vztah mají průřezová témata k mezipředmětovým vztahům? (Musilová)