Cílem této práce je konfrontace studia sociální pedagogiky na Fakultě humanitních studií na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s problematikou emoční inteligence. Práce se zaměřuje na rozdíly a vztahy v emoční inteligenci mezi studenty oboru sociální pedagogika, protože vycházíme z předpokladu, že lidé pracující v pomáhajících profesích, mezi které zajisté patří i sociální pedagogika, by měli disponovat určitými předpoklady a schopnostmi, které je ve-dou k působení v této oblasti.
Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení problematiky inteligence, emoční inteligence, emocí a oboru sociální pedagogika. Praktická část navazuje výzkumem v oblasti emoční inteligence prostřednictvím předložené škály emocí. Výsledky by měly pomoci objasnit situaci na poli emoční inteligence v akademickém prostředí oborů pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The aim of this work is find out what is the relationship between emotional intelligence and the study of social pedagogy at the Faculty of Humanities at the Tomas Bata University in Zlin. The work focuses on the differences and relationships between emotional intelligence in students of social pedagogy. We assume that people working in the social education field, must have certain assumptions and skills that help them to deal with their eve-ryday work force tasks.
The theoretical aspect focuses on explaining the issues of intelli-gence, emotional intelligence, emotions, and the field of social pedagogy. The practical aspect of the follow-up research on emotional intelligence is presented through the emotio-nal scale measure. The results should help shed light in field of the emotional intelligence and clarify the relationship of emotional intelligence with social pedagogy and other related professions.
emotional intelligence, social pedagogoy, intelligence, emotion
Rozsah průvodní práce
116 s., 12 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Cílem této práce je konfrontace studia sociální pedagogiky na Fakultě humanitních studií na Univerzitě Tomáše Bati ve Zlíně s problematikou emoční inteligence. Práce se zaměřuje na rozdíly a vztahy v emoční inteligenci mezi studenty oboru sociální pedagogika, protože vycházíme z předpokladu, že lidé pracující v pomáhajících profesích, mezi které zajisté patří i sociální pedagogika, by měli disponovat určitými předpoklady a schopnostmi, které je ve-dou k působení v této oblasti.
Teoretická část se zaměřuje na vysvětlení problematiky inteligence, emoční inteligence, emocí a oboru sociální pedagogika. Praktická část navazuje výzkumem v oblasti emoční inteligence prostřednictvím předložené škály emocí. Výsledky by měly pomoci objasnit situaci na poli emoční inteligence v akademickém prostředí oborů pomáhajících profesí.
Anotace v angličtině
The aim of this work is find out what is the relationship between emotional intelligence and the study of social pedagogy at the Faculty of Humanities at the Tomas Bata University in Zlin. The work focuses on the differences and relationships between emotional intelligence in students of social pedagogy. We assume that people working in the social education field, must have certain assumptions and skills that help them to deal with their eve-ryday work force tasks.
The theoretical aspect focuses on explaining the issues of intelli-gence, emotional intelligence, emotions, and the field of social pedagogy. The practical aspect of the follow-up research on emotional intelligence is presented through the emotio-nal scale measure. The results should help shed light in field of the emotional intelligence and clarify the relationship of emotional intelligence with social pedagogy and other related professions.
emotional intelligence, social pedagogoy, intelligence, emotion
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti emoční inteligence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění úrovně emoční inteligence u studentů pomáhajících profesí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti emoční inteligence.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu zaměřeného na zjištění úrovně emoční inteligence u studentů pomáhajících profesí.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
GARDNER, H. Dimenze myšlení. Teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.
SCHULZE, R., ROBERTS, R., D. (Eds.). Emoční inteligence: přehled základních přístupů a aplikací. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-229-4.
STERNBERG, R., J. Úspěšná inteligence. Jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0120-0.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (Eds.) Sociální psychologie. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
Seznam doporučené literatury
GARDNER, H. Dimenze myšlení. Teorie rozmanitých inteligencí. Praha: Portál, 1999. ISBN 80-7178-279-3.
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. ISBN 80-85928-48-5.
SCHULZE, R., ROBERTS, R., D. (Eds.). Emoční inteligence: přehled základních přístupů a aplikací. Praha: Portál, 2007. ISBN 978-80-7367-229-4.
STERNBERG, R., J. Úspěšná inteligence. Jak rozvíjet praktickou a tvůrčí inteligenci. Praha: Grada Publishing, 2001. ISBN 80-247-0120-0.
VÝROST, J., SLAMĚNÍK, I. (Eds.) Sociální psychologie. Praha: Grada Publishing, 2008. ISBN 978-80-247-1428-8.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
schémata, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
1. Načrtněte další možnosti výzkumu v oblasti personální inteligence (v návaznosti na diplomovou práci). (Hrbáčková)
2. Jakým způsobem byla testována normalita rozdělení? (Hladík)
3. Objasněte původ dotazníku. (Hladík)