Diplomová práce pojednává o zdravém rozvoji sebevědomí dítěte předškolního vě-ku. V teoretické části zmiňuji podstatné poznatky, které se k tomuto tématu vztahují. Od charakteristiky dítěte předškolního věku přes samotnou oblast sebevědomí po možné metody k jeho zdravému rozvoji. V souvislosti s výzkumným šetřením uvedeném v praktické části popisuji i sociální a personální kompetence vymezené podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zmapovat míru sebevě-domí dítěte předškolního věku a zjistit, zda má tato míra vliv na rozvoj sociálních a perso-nálních kompetencí. Diplomová práce také obsahuje projekt s konkrétními aktivitami, jež směřují ke zdravému rozvoji sebevědomí dítěte předškolního věku.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with healthy development of self-confidence in preschool age children. In the theoretical part I mentioned Essentials knowledge which relates to this sub-ject., from the characteristics of a preschool age child through the concept of self-confidence to possible methods of its healthy development.In connection with an explora-tory study shown in the practical part I also describe social and personal authorities speci-fied by The Framework Education Programme for the preschool education.The objective of the work is to chart the level ofself-confidence of preschool age children and find out whe-ther this level has an influence on the social and personal development of the child. The thesis also includes a project with particular activities supporting healthy development of self-confidence of preschool age children.
Klíčová slova
dítě, sebevědomí, sebepojetí, sebehodnocení, rodina, vrstevníci, sociální a personální kompetence
Klíčová slova v angličtině
child, self-esteem, self, self-image, family, age group, social and personal skills
Rozsah průvodní práce
137 s., 4 s. příloh -dotazník
Jazyk
CZ
Anotace
Diplomová práce pojednává o zdravém rozvoji sebevědomí dítěte předškolního vě-ku. V teoretické části zmiňuji podstatné poznatky, které se k tomuto tématu vztahují. Od charakteristiky dítěte předškolního věku přes samotnou oblast sebevědomí po možné metody k jeho zdravému rozvoji. V souvislosti s výzkumným šetřením uvedeném v praktické části popisuji i sociální a personální kompetence vymezené podle Rámcového vzdělávacího programu pro předškolní vzdělávání. Cílem práce je zmapovat míru sebevě-domí dítěte předškolního věku a zjistit, zda má tato míra vliv na rozvoj sociálních a perso-nálních kompetencí. Diplomová práce také obsahuje projekt s konkrétními aktivitami, jež směřují ke zdravému rozvoji sebevědomí dítěte předškolního věku.
Anotace v angličtině
This diploma thesis deals with healthy development of self-confidence in preschool age children. In the theoretical part I mentioned Essentials knowledge which relates to this sub-ject., from the characteristics of a preschool age child through the concept of self-confidence to possible methods of its healthy development.In connection with an explora-tory study shown in the practical part I also describe social and personal authorities speci-fied by The Framework Education Programme for the preschool education.The objective of the work is to chart the level ofself-confidence of preschool age children and find out whe-ther this level has an influence on the social and personal development of the child. The thesis also includes a project with particular activities supporting healthy development of self-confidence of preschool age children.
Klíčová slova
dítě, sebevědomí, sebepojetí, sebehodnocení, rodina, vrstevníci, sociální a personální kompetence
Klíčová slova v angličtině
child, self-esteem, self, self-image, family, age group, social and personal skills
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z pedagogicko- psychologické oblasti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vypracování projektu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z pedagogicko- psychologické oblasti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Vypracování projektu.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
ELLIOTTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-419-2
GELDARD, K. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-476-2
ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-124-7
Seznam doporučené literatury
ELLIOTTOVÁ, M. Jak ochránit své dítě. Praha: Portál, 2000. ISBN 80-7178-419-2
GELDARD, K. Dětská psychoterapie a poradenství. Praha: Portál, 2008. ISBN 978-80-7367-476-2
ŘÍČAN, P. Cesta životem. Praha: Portál, 2006. ISBN 80-7367-124-7