Tato práce pojednává o informačních zdrojích pro pedagogiku. Popisuji zde tradiční tištěné informační zdroje a velkou část věnuji elektronickým zdrojům. Práce nabízí informační zdroje pro pedagogiku jako vědní obor, nikoli informační prameny pro samotnou výuku (dějepis, zeměpis, chemie apod.). Pedagogické zdroje jsou uvedeny v praktické části, teore-tická část se zabývá typologií dokumentů. Součástí praktické části je akční výzkum, který má podpořit snažení o nalezení přístupné cesty k informačním zdrojům v prostředí Univer-zity Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with information sources for pedagogy. I describe traditional printed documents here, big part of thesis I apply for electronic sources. Bachelor thesis offers information resources for pedagogy as for a science discipline, not information sour-ces for indiviudual teaching (history, geography, chemistry and others). Information sour-ces for pedagogy are showed in practical part, theoretical part of thesis deals with docu-ment typology. One section of practical part treat of action research, which may help for a founding open way to information resources in backgound of Tomas Bata University in Zlin.
Klíčová slova
informační zdroje, pedagogika, elektronické zdroje, tištěné dokumenty, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
information sources, pedagogy, electronic resources, printed documents, Tomas Bata University in Zlin
Rozsah průvodní práce
62 s.
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce pojednává o informačních zdrojích pro pedagogiku. Popisuji zde tradiční tištěné informační zdroje a velkou část věnuji elektronickým zdrojům. Práce nabízí informační zdroje pro pedagogiku jako vědní obor, nikoli informační prameny pro samotnou výuku (dějepis, zeměpis, chemie apod.). Pedagogické zdroje jsou uvedeny v praktické části, teore-tická část se zabývá typologií dokumentů. Součástí praktické části je akční výzkum, který má podpořit snažení o nalezení přístupné cesty k informačním zdrojům v prostředí Univer-zity Tomáše Bati ve Zlíně.
Anotace v angličtině
The bachelor thesis deals with information sources for pedagogy. I describe traditional printed documents here, big part of thesis I apply for electronic sources. Bachelor thesis offers information resources for pedagogy as for a science discipline, not information sour-ces for indiviudual teaching (history, geography, chemistry and others). Information sour-ces for pedagogy are showed in practical part, theoretical part of thesis deals with docu-ment typology. One section of practical part treat of action research, which may help for a founding open way to information resources in backgound of Tomas Bata University in Zlin.
Klíčová slova
informační zdroje, pedagogika, elektronické zdroje, tištěné dokumenty, Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Klíčová slova v angličtině
information sources, pedagogy, electronic resources, printed documents, Tomas Bata University in Zlin
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části
Význam informačních zdrojů v pedagogice
Typologie informačních zdrojů
Zpracování praktické části
Dostupné a využitelné zdroje pro pedagogiku
Akční výzkum : problematika využívání zdrojů
Teoretické a praktické závěry
Zásady pro vypracování
Zpracování teoretické části
Význam informačních zdrojů v pedagogice
Typologie informačních zdrojů
Zpracování praktické části
Dostupné a využitelné zdroje pro pedagogiku
Akční výzkum : problematika využívání zdrojů
Teoretické a praktické závěry
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
VYMĚTAL, J. Úvod do studia odborné literatury. 1. vyd. Praha: Orac, 2000. 287 s. ISBN 80-8619-919-3.
Národní pedagogická knihovna Komenského [online]. Praha: NPKK, 2009. [cit. 23.11.2009]. Dostupné na WWW:.
Ikaros: elektronický časopis o informační společnosti [online]. Praha: Ikaros, 1997-. 12x ročně. [cit. 23.11.2009]. Dostupné na WWW:. ISSN 1212-5075.
ERIC [online]. Washington DC: Institute of Education Sciences, 2009. [cit. 23.11.2009]. Dostupné na WWW:.
Seznam doporučené literatury
PRŮCHA, J. Moderní pedagogika. 4., aktualiz. a dopl. vyd. Praha: Portál, 2009. 481 s. ISBN 978-80-7367-503-5.
VYMĚTAL, J. Úvod do studia odborné literatury. 1. vyd. Praha: Orac, 2000. 287 s. ISBN 80-8619-919-3.
Národní pedagogická knihovna Komenského [online]. Praha: NPKK, 2009. [cit. 23.11.2009]. Dostupné na WWW:.
Ikaros: elektronický časopis o informační společnosti [online]. Praha: Ikaros, 1997-. 12x ročně. [cit. 23.11.2009]. Dostupné na WWW:. ISSN 1212-5075.
ERIC [online]. Washington DC: Institute of Education Sciences, 2009. [cit. 23.11.2009]. Dostupné na WWW:.