- Následující požadované údaje nejsou u této VŠKP vyplněny: Název v angličtině
Hlavní téma
Vedení strážníků a konstruktivní řešení problémů
Hlavní téma v angličtině
Management of the police officers and constructive problem solving
The police officers' management and constructive problem solutions
The police officers' management and constructive problem solutions
The police officers managemend and constructive problem solutions.
Práce "Vedení strážníků a konstruktivní řešení problémů" je zaměřena na problematiku práce městské policie, zejména s ohledem na způsob řízení strážníků a osobnost vedoucího směny, jako středního článku řízení. Dále se zabývá řešením problematických situací, které v každodenní práci městské policie mohou nastat. Zabývá se tématem řízení samotného kolektivu a předcházení obtíží a jejich řešení, stejně jako komplikovanými situacemi, které nastávají při kontaktu strážníků s obyvateli města. Z těchto úhlů popisuje kompetence, jimiž musí disponovat osobnost vedoucího směny. Práce se rovněž zabývá aktivizujícími metodami, které se jeví být vhodnou cestou pro nácvik sociálních dovedností skupin stráž-níků (týmů). Popisuje sociální učení a jeho aplikaci do vzdělávání strážníků a zvyšování jejich klíčových kompetencí. Práce se zabývá rovněž vhodným metodami pro řešení pro-blémů a modifikuje je pro potřeby městské policie jako organizace, která je v rámci tématiky celoživotního učení a managementu zatím odbornou literaturou poněkud opomíjena. Závěr teoretické části práce se pak zabývá efektivními metodami řešení problémů. Je zde rovněž zachycena problematika skupiny jako souboru osob s dynamickým životním cyklem, který je nutno akceptovat a pozitivně ovlivňovat prostřednictvím vhodné komunikace a aktivit.
V rámci výzkumné části práce pak proběhlo dotazníkové šetření, které bylo realizováno tak, aby práce přinesla informace o názorech na řízení týmu, vnímání autority a výkonnost skupiny. Výzkumná zpráva je pak složena z názorů strážníků městské policie zřízené v různých obcích, ty jsou však doplněny pohledem vedoucích pracovníků týchž organizací.
Anotace v angličtině
The thesis "Management of the police officers and constructive problem solving" is focused on a work of the Municipal police, particularly on managing methods of the police officers and the positioning of the shift leader as a element of mid-management. Also, methods how to cope with potential problems and situations within municipal police duties are introduced together with methods of team management and methods of prevention, mainly focused on situations when the officers meets the inhabitants.
From above points of view, the necessary competences of the shift leader are described. The thesis also covers activation methods for social skills of police officer’s teams and describes social education and its subsequent application into the process of increasing the police officer’s key competences.
The thesis also outlines suitable problem solving methods and their modifications for usage in the municipal police forces as this problematic is slightly neglected by professional lite-rature within lifelong education.
The end of theoretical part describes effective methods of problem solving. The team structure problematic is also introduced, where the team is described as a group or individuals with dynamic life cycle that must be accepted and positively influenced by appropriate communication and activities.
The practical part of the thesis is based on questionnaire research focused on team leadership, authority perception and group performance. The final research report contains opinions of municipality police officers from different municipalities, completed with views of their managers.
Klíčová slova
Klíčová slova:
městská policie, řízení, management, problematické situace, řešení konfliktů, aktivní sociální učení, autorita vedoucího, 8D report, klíčové kompetence, skupina, týmová práce, výzkumy, styly řízení.
Klíčová slova v angličtině
Municipality police, management, problematic situations, conflict solutions, active social education, leadership authority, 8D repot, key competences, group, team work, researches, management styles.
Rozsah průvodní práce
121 s., 5 s. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Práce "Vedení strážníků a konstruktivní řešení problémů" je zaměřena na problematiku práce městské policie, zejména s ohledem na způsob řízení strážníků a osobnost vedoucího směny, jako středního článku řízení. Dále se zabývá řešením problematických situací, které v každodenní práci městské policie mohou nastat. Zabývá se tématem řízení samotného kolektivu a předcházení obtíží a jejich řešení, stejně jako komplikovanými situacemi, které nastávají při kontaktu strážníků s obyvateli města. Z těchto úhlů popisuje kompetence, jimiž musí disponovat osobnost vedoucího směny. Práce se rovněž zabývá aktivizujícími metodami, které se jeví být vhodnou cestou pro nácvik sociálních dovedností skupin stráž-níků (týmů). Popisuje sociální učení a jeho aplikaci do vzdělávání strážníků a zvyšování jejich klíčových kompetencí. Práce se zabývá rovněž vhodným metodami pro řešení pro-blémů a modifikuje je pro potřeby městské policie jako organizace, která je v rámci tématiky celoživotního učení a managementu zatím odbornou literaturou poněkud opomíjena. Závěr teoretické části práce se pak zabývá efektivními metodami řešení problémů. Je zde rovněž zachycena problematika skupiny jako souboru osob s dynamickým životním cyklem, který je nutno akceptovat a pozitivně ovlivňovat prostřednictvím vhodné komunikace a aktivit.
V rámci výzkumné části práce pak proběhlo dotazníkové šetření, které bylo realizováno tak, aby práce přinesla informace o názorech na řízení týmu, vnímání autority a výkonnost skupiny. Výzkumná zpráva je pak složena z názorů strážníků městské policie zřízené v různých obcích, ty jsou však doplněny pohledem vedoucích pracovníků týchž organizací.
Anotace v angličtině
The thesis "Management of the police officers and constructive problem solving" is focused on a work of the Municipal police, particularly on managing methods of the police officers and the positioning of the shift leader as a element of mid-management. Also, methods how to cope with potential problems and situations within municipal police duties are introduced together with methods of team management and methods of prevention, mainly focused on situations when the officers meets the inhabitants.
From above points of view, the necessary competences of the shift leader are described. The thesis also covers activation methods for social skills of police officer’s teams and describes social education and its subsequent application into the process of increasing the police officer’s key competences.
The thesis also outlines suitable problem solving methods and their modifications for usage in the municipal police forces as this problematic is slightly neglected by professional lite-rature within lifelong education.
The end of theoretical part describes effective methods of problem solving. The team structure problematic is also introduced, where the team is described as a group or individuals with dynamic life cycle that must be accepted and positively influenced by appropriate communication and activities.
The practical part of the thesis is based on questionnaire research focused on team leadership, authority perception and group performance. The final research report contains opinions of municipality police officers from different municipalities, completed with views of their managers.
Klíčová slova
Klíčová slova:
městská policie, řízení, management, problematické situace, řešení konfliktů, aktivní sociální učení, autorita vedoucího, 8D report, klíčové kompetence, skupina, týmová práce, výzkumy, styly řízení.
Klíčová slova v angličtině
Municipality police, management, problematic situations, conflict solutions, active social education, leadership authority, 8D repot, key competences, group, team work, researches, management styles.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti řízení lidských zdrojů z pohledu vedení strážníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti řízení lidských zdrojů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Presentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerže a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek v oblasti řízení lidských zdrojů z pohledu vedení strážníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v oblasti řízení lidských zdrojů.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Presentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
BALÍK, S. Vedení lidí v armádě.Brno: MNO- GŠAČR, 1996
BĚLOHLÁVEK, F.Jak řídit a vést lidi. 3 vyd.Brno:Compures pres, 2003
MAXWELL,J.C.Jak v lidech vypěstovat vůdčí schopnosti.1.vyd.Praha:Pragma, 2002
PADUCHA, P. Styl práce vedoucích pracovníků. vyd. Pardubice:ČSVTS, 1980
PAVLOVA, K. Autorita velitele.1 vyd.Praha:Naše vojsko, 1980
SEDLÁK,J. Metody aktivního sociálního učení.1.vyd.Praha:1985
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. (eds). Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
VÍZDAL,F. Sociálně psychologický výcvik, Techniky poznávání osobnosti.Brno:IMS, 2005
Seznam doporučené literatury
BALÍK, S. Vedení lidí v armádě.Brno: MNO- GŠAČR, 1996
BĚLOHLÁVEK, F.Jak řídit a vést lidi. 3 vyd.Brno:Compures pres, 2003
MAXWELL,J.C.Jak v lidech vypěstovat vůdčí schopnosti.1.vyd.Praha:Pragma, 2002
PADUCHA, P. Styl práce vedoucích pracovníků. vyd. Pardubice:ČSVTS, 1980
PAVLOVA, K. Autorita velitele.1 vyd.Praha:Naše vojsko, 1980
SEDLÁK,J. Metody aktivního sociálního učení.1.vyd.Praha:1985
MAŇÁK, J.; ŠVEC, V. (eds). Cesty pedagogického výzkumu. Brno : Paido, 2004. ISBN 80-7315-078-6.
VÍZDAL,F. Sociálně psychologický výcvik, Techniky poznávání osobnosti.Brno:IMS, 2005
Přílohy volně vložené
1 CD
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Jakým způsobem proběhla verifikace hypotéz a k jakým závěrům jste dospěl? - (doc. A. Masariková)
2. Jaký je přínos Vaší práce pro praxi strážníků městské policie? - (doc. A. Masariková)
3. Jaké podmínky musí výrok splňovat, aby bylo možné, označit jej za hypotézu a odpovídá těmto podmínkám formulace hypotézy na straně 87? - (doc. A. Masariková)
4. Jaké znaky soudržnosti autor sledoval a jak hodnotil efektivitu? - (doc. A. Masariková)