Tato práce se věnuje poznání obecně uznávaných hodnot v současné rodině. Zjišťuje, jaké prosociální vlastnosti respondenti s ohledem na jejich vzdělání nejvíce cení a jaké styly výchovy rodiče nejčastěji používají.
Anotace v angličtině
This thesis adresses to knowledge of generally respected values in today´s family. It sear-ches for those altruism quality which is the most estimated between respondents conside-ring their degree of education and it also looks for the most used parentel styles.
Klíčová slova
hodnoty, výchova, postmoderní doba, rodina, prosociálnost
Klíčová slova v angličtině
values, education, postmodern time, family, altruism
Rozsah průvodní práce
88 s., 27 s. obr. příloh
Jazyk
CZ
Anotace
Tato práce se věnuje poznání obecně uznávaných hodnot v současné rodině. Zjišťuje, jaké prosociální vlastnosti respondenti s ohledem na jejich vzdělání nejvíce cení a jaké styly výchovy rodiče nejčastěji používají.
Anotace v angličtině
This thesis adresses to knowledge of generally respected values in today´s family. It sear-ches for those altruism quality which is the most estimated between respondents conside-ring their degree of education and it also looks for the most used parentel styles.
Klíčová slova
hodnoty, výchova, postmoderní doba, rodina, prosociálnost
Klíčová slova v angličtině
values, education, postmodern time, family, altruism
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rodinné výchovy,
životních postojů a hodnot společnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti rodinné výchovy,
životních postojů a hodnot společnosti.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvantitativního výzkumu
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
EYROVI L., R. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2007. vyd. 2., 160 s.
ISBN 978-80-7367-275-1
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. 352s.
ISBN 80-85928-48-5
KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: Grafotlač Prešov, 1996.
ISBN 80-85668-34-3
LEPPIN, Z. Filozofie hodnot a naše doba. Praha: Svoboda, 1968.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001. 176s. ISBN 80-7178-559-8
Seznam doporučené literatury
EYROVI L., R. Jak naučit děti hodnotám. Praha: Portál, 2007. vyd. 2., 160 s.
ISBN 978-80-7367-275-1
GOLEMAN, D. Emoční inteligence. Praha: Columbus, 1997. 352s.
ISBN 80-85928-48-5
KUČEROVÁ, S. Člověk, hodnoty, výchova. Prešov: Grafotlač Prešov, 1996.
ISBN 80-85668-34-3
LEPPIN, Z. Filozofie hodnot a naše doba. Praha: Svoboda, 1968.
SOBOTKOVÁ, I. Psychologie rodiny. Praha: Portál, 2001. 176s. ISBN 80-7178-559-8
Přílohy volně vložené
CD ROM v kapse
Přílohy vázané v práci
grafy, tabulky
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Jak byste vysvětlila pojem všestranná výchova? - (doc. A. Masariková)
2. Jak se Vám pracovalo s programem Statistika 9? - (doc. A. Masariková)
3. Ako morálka súvisí s prosociálnym správaním človeka? - (doc. A. Masariková)
4. Ako štýl výchovy (autoritatívny, liberálny či demokratický) determinuje utváranie axiologického systému osobnosti? (konkrétne detí a mládeže?) - (doc. A. Masariková)
5. Prečo v teórii autorka zaradila kapitolu o emocionálnej inteligencii a ako súvisí a empirickým jej bádaním? - (doc. A. Masariková)
6. Aké odporúčania smerom k rodičom by autorka sformulovala, aby sa skvalitnil axiologický rozmer osobnosti súčasnej mládeže? - (doc. A. Masariková)