Má diplomová práce je zaměřena na problematiku kvality sociálních služeb v závislosti na vzdělávání pracovníků. Teoretická část je úvodem do problematiky vzdělávání pracovníků v sociálních službách a sociálních pracovníků, věnuje se legislativním ustanovením, mož-nostem a podmínkám vzdělávání. Dále se věnuje otázkám kvality sociálních služeb, stan-dardům kvality poskytovaných sociálních služeb, jejichž součástí je i profesní rozvoj pra-covníků. Cílem výzkumu v praktické části je zjištění vlivu dalšího vzdělávání pracovníků týdenního stacionáře v České Třebové na poskytované sociální služby a navrhnutí možnosti dalšího zvyšování kvality sociálních služeb prostřednictvím vzdělávání pracovníků. Věnuji se zde zejména významu kvalifikačního kurzu pro pracovníky v sociálních službách a kurzů zaměřených do sociální oblasti pro přímou práci s klienty.
Anotace v angličtině
My diploma thesis is aimed at questions quality of social services in dependence on edu-cation of workers. The theoretic part is introduction to questions of education of social workers and workers in social services, it attend to legal enactments, educational possibili-ties and conditions. Below it attend to questions of quality of social services, standards of quality, whose part is also worker‘s profession development . The aim of research in the practical part is finding influence of further training of workers in weekly social welfare institution in Česká Třebová on provided social services and suggest possibilities of increa-ses in quality of social services through worker’s education. I follow importance of qualify-ing course for social workers and workers in social services and courses specialized in social sphere to care of users.
Klíčová slova
Sociální služby, kvalita sociálních služeb, vzdělávání pracovníků, pomáhající profese.
Klíčová slova v angličtině
Social services, quality of social services, worker´s education, helping professions.
Rozsah průvodní práce
64 s., 19 s. příloh.
Jazyk
CZ
Anotace
Má diplomová práce je zaměřena na problematiku kvality sociálních služeb v závislosti na vzdělávání pracovníků. Teoretická část je úvodem do problematiky vzdělávání pracovníků v sociálních službách a sociálních pracovníků, věnuje se legislativním ustanovením, mož-nostem a podmínkám vzdělávání. Dále se věnuje otázkám kvality sociálních služeb, stan-dardům kvality poskytovaných sociálních služeb, jejichž součástí je i profesní rozvoj pra-covníků. Cílem výzkumu v praktické části je zjištění vlivu dalšího vzdělávání pracovníků týdenního stacionáře v České Třebové na poskytované sociální služby a navrhnutí možnosti dalšího zvyšování kvality sociálních služeb prostřednictvím vzdělávání pracovníků. Věnuji se zde zejména významu kvalifikačního kurzu pro pracovníky v sociálních službách a kurzů zaměřených do sociální oblasti pro přímou práci s klienty.
Anotace v angličtině
My diploma thesis is aimed at questions quality of social services in dependence on edu-cation of workers. The theoretic part is introduction to questions of education of social workers and workers in social services, it attend to legal enactments, educational possibili-ties and conditions. Below it attend to questions of quality of social services, standards of quality, whose part is also worker‘s profession development . The aim of research in the practical part is finding influence of further training of workers in weekly social welfare institution in Česká Třebová on provided social services and suggest possibilities of increa-ses in quality of social services through worker’s education. I follow importance of qualify-ing course for social workers and workers in social services and courses specialized in social sphere to care of users.
Klíčová slova
Sociální služby, kvalita sociálních služeb, vzdělávání pracovníků, pomáhající profese.
Klíčová slova v angličtině
Social services, quality of social services, worker´s education, helping professions.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kvality sociálních služeb a vzdělávání pracovníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v týdenním stacionáři pro osoby se zdravotním postižením v České Třebové.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Zásady pro vypracování
Zpracování rešerše a studium odborné literatury.
Vymezení pojmů a teoretických východisek z oblasti kvality sociálních služeb a vzdělávání pracovníků.
Příprava metodiky výzkumné části.
Realizace kvalitativního výzkumu v týdenním stacionáři pro osoby se zdravotním postižením v České Třebové.
Zpracování a vyhodnocení získaných dat, včetně jejich interpretace.
Prezentace výsledků výzkumu, jejich shrnutí a doporučení pro praxi.
Seznam doporučené literatury
HAVRDOVÁ, Z. Profesní struktura a kvalifikační předpoklady pracovníků v sociálních službách. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2001. 113 s.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
JABŮRKOVÁ, M, et al. Od paragrafů k lidem. Praha: SKOK, 2007. 76 s. ISBN 978-80-239-9506-0.
MATOUŠEK, O. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. 183 s. ISBN 978-80-7367-310-9.
VAŠŤATKOVÁ, J. et al. Příručka sociálního pracovníka. 1. vyd. Praha: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 230 s. ISBN ISBN9788024419916.
Seznam doporučené literatury
HAVRDOVÁ, Z. Profesní struktura a kvalifikační předpoklady pracovníků v sociálních službách. Praha: Výzkumný ústav práce a sociálních věcí, 2001. 113 s.
HENDL, J. Kvalitativní výzkum. Základní metody a aplikace. Praha: Portál, 2005. 408 s. ISBN 80-7367-040-2.
JABŮRKOVÁ, M, et al. Od paragrafů k lidem. Praha: SKOK, 2007. 76 s. ISBN 978-80-239-9506-0.
MATOUŠEK, O. Sociální služby: legislativa, ekonomika, plánování, hodnocení. 1. vyd. Praha: Portál, 2007. 183 s. ISBN 978-80-7367-310-9.
VAŠŤATKOVÁ, J. et al. Příručka sociálního pracovníka. 1. vyd. Praha: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. 230 s. ISBN ISBN9788024419916.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
-
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Otázky obhajoby:
1. Na s. 56 uvádíte, že ne všichni pracovníci mají potřebu dalšího vzdělání, ale že by velmi rádi přinášeli nové poznatky pro klienty a obohatili svou práci? Zdůvodněte tento rozpor. - (doc. A. Masariková)
2. V závěrečném shrnutí na s. 56 uvádíte, že odpovědi respondentů na Vaše otázky byly skryté. Jelikož jste použila metodu rozhovoru, tak Vám bylo umožněno se respondentům přiblížit. Zdůvodněte, proč se tak nestalo. - (doc. A. Masariková)
3. Podle jakých kriterií jste volila nejznámější akreditované vzdělavatele? - (doc. A. Masariková)
4. Na základě jakých znaků jste provedla záměrný výběr? - (PhDr. Š. Kročková)