Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi čerpání dotací z Evropské unie. Teoretická část podrobně popisuje jednak všeobecně možnosti čerpání ze strukturálních fondů Evropské unie a dále se zaměřuje na aktuální situaci v České Republice, tedy na programovací období 2007-2013. Důraz je kladen především na operační program Vzdělávání pro Konkurenceschopnost. Součástí je i část Projektový management, jehož znalost je klíčem k úspěšné realizaci projektu. Analýza se zaměřuje na vztah mezi realizacemi projektů základními školami v Kraji Vysočina, dále se zaměřením na Havlíčkův Brod, a mezi reakcí na stávající situaci - rostoucí konkurence mezi školami, dlouhodobě se snižující počet žáků a neustálý rozvoj metod výuky. Nuselská škola byla vybrána k popisu jí realizovaného projektu.
Annotation in English
This bachelor thesis is dealing with the great possibility the EU has been offering and that is the providing of grants. The theoretical part contains further particulars about possible drawing from the EU Structural Funds as well as the description of current situation in the Czech Republic with emphasis on the Operational Programme Education for Competitiveness. The integral part is the project management, whose knowledge is essential for the successful project realization. The analysis focuses on the relation between realization of projects by the primary schools as the semi-budgetary organizations in the Vysočina Region, more specifically in Havlíčkův Brod and the current situation - increasing competition among primary schools, lowering number of pupils and developing educational methods. The particular project of Nuselská Primary School is chosen to show how this school is dealing with the situation.
European Union, Structural Funds, project management, project, grant, primary school, education, Nuselská Primary School
Length of the covering note
61 s., 4 s. příloh
Language
AN
Annotation
Tato bakalářská práce se zabývá možnostmi čerpání dotací z Evropské unie. Teoretická část podrobně popisuje jednak všeobecně možnosti čerpání ze strukturálních fondů Evropské unie a dále se zaměřuje na aktuální situaci v České Republice, tedy na programovací období 2007-2013. Důraz je kladen především na operační program Vzdělávání pro Konkurenceschopnost. Součástí je i část Projektový management, jehož znalost je klíčem k úspěšné realizaci projektu. Analýza se zaměřuje na vztah mezi realizacemi projektů základními školami v Kraji Vysočina, dále se zaměřením na Havlíčkův Brod, a mezi reakcí na stávající situaci - rostoucí konkurence mezi školami, dlouhodobě se snižující počet žáků a neustálý rozvoj metod výuky. Nuselská škola byla vybrána k popisu jí realizovaného projektu.
Annotation in English
This bachelor thesis is dealing with the great possibility the EU has been offering and that is the providing of grants. The theoretical part contains further particulars about possible drawing from the EU Structural Funds as well as the description of current situation in the Czech Republic with emphasis on the Operational Programme Education for Competitiveness. The integral part is the project management, whose knowledge is essential for the successful project realization. The analysis focuses on the relation between realization of projects by the primary schools as the semi-budgetary organizations in the Vysočina Region, more specifically in Havlíčkův Brod and the current situation - increasing competition among primary schools, lowering number of pupils and developing educational methods. The particular project of Nuselská Primary School is chosen to show how this school is dealing with the situation.
European Union, Structural Funds, project management, project, grant, primary school, education, Nuselská Primary School
Research Plan
Úvod
Teoretická část
Představení problematiky strukturálních fondů Evropské unie
Využití strukturálních fondů Evropské unie během programovacího období 2007-2013 v České republice
Základní pravidla pro přípravu a realizaci projektů financovaných ze strukturálních fondů Evropské unie
Praktická část
Představení Základní školy Nuselská
Analýza vybraného projektu Základní školy Nuselská financovaného ze strukturálních fondů Evropské unie
Shrnutí výsledků, závěry
Závěr
Research Plan
Úvod
Teoretická část
Představení problematiky strukturálních fondů Evropské unie
Využití strukturálních fondů Evropské unie během programovacího období 2007-2013 v České republice
Základní pravidla pro přípravu a realizaci projektů financovaných ze strukturálních fondů Evropské unie
Praktická část
Představení Základní školy Nuselská
Analýza vybraného projektu Základní školy Nuselská financovaného ze strukturálních fondů Evropské unie
Shrnutí výsledků, závěry
Závěr
Recommended resources
DOLEŽAL, J. Projektový management podle IPMA. 1. ed. Praha: Grada Publishing, 2009. 507 p. ISBN 978-80-247-2848-3.
CHVOJKOVÁ, A. Finanční prostředky fondu EU v programovacím období 2007-2013. 1. ed. Praha: IREAS, 2007. 181 p. ISBN 978-80-86684-43-7.
MOCKOVČIAKOVÁ, A. Meritum - příspěvkové organizace 2009. 1. ed. Praha: ASPI - Wolters Kluwer, 2009. 346 p. ISBN 978-80-7357-416-1.
EVANS, A. The structural funds. 1. ed. Oxford: OUP Oxford, 1999. 390 p. ISBN 9780198268284.
Recommended resources
DOLEŽAL, J. Projektový management podle IPMA. 1. ed. Praha: Grada Publishing, 2009. 507 p. ISBN 978-80-247-2848-3.
CHVOJKOVÁ, A. Finanční prostředky fondu EU v programovacím období 2007-2013. 1. ed. Praha: IREAS, 2007. 181 p. ISBN 978-80-86684-43-7.
MOCKOVČIAKOVÁ, A. Meritum - příspěvkové organizace 2009. 1. ed. Praha: ASPI - Wolters Kluwer, 2009. 346 p. ISBN 978-80-7357-416-1.
EVANS, A. The structural funds. 1. ed. Oxford: OUP Oxford, 1999. 390 p. ISBN 9780198268284.
Enclosed appendices
-
Appendices bound in thesis
tables
Taken from the library
No
Full text of the thesis
Appendices
Reviewer's report
Supervisor's report
Defence procedure record
Lengálová: What literature did you use?
Answer: Internet resources as the EU has a lot of info there.
Gregar: Who is responsible for project management at this primary school?
Answer:The director.