Cílem této bakalářské práce je zkoumání intertextuality jako výrazového prostředku, který je využíván v reklamách k zaujetí, ovlivnění a přesvědčení zákazníka. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část podává teoretický základ k analýze korpusu reklam s intertextuálním sdělením. Praktická část popisuje, analyzuje a klasifikuje korpus reklam využívajících intertextualitu.
Anotace v angličtině
The aim of this work is analyzing intertextuality as an expressive mean used in advertisements for the purpose of attracting, influencing and persuading the customer. The thesis consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part functions as a theoretical basis for the analysis of the corpus of advertisements using intertextuality. The practical part describes, analyzes and classifies the corpus of advertisements using intertextuality.
Cílem této bakalářské práce je zkoumání intertextuality jako výrazového prostředku, který je využíván v reklamách k zaujetí, ovlivnění a přesvědčení zákazníka. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část podává teoretický základ k analýze korpusu reklam s intertextuálním sdělením. Praktická část popisuje, analyzuje a klasifikuje korpus reklam využívajících intertextualitu.
Anotace v angličtině
The aim of this work is analyzing intertextuality as an expressive mean used in advertisements for the purpose of attracting, influencing and persuading the customer. The thesis consists of the theoretical part and the practical part. The theoretical part functions as a theoretical basis for the analysis of the corpus of advertisements using intertextuality. The practical part describes, analyzes and classifies the corpus of advertisements using intertextuality.
Studium z různých zdrojů odborné literatury.
Vzájemné porovnání zdrojů odborné literatury.
Formulace hypotézy.
Vytvoření korpusu reklam s intertextuálním sdělením.
Popis korpusu reklam.
Analýza korpusu reklam.
Potvrzení nebo vyvrácení hypotézy.
Zásady pro vypracování
Studium z různých zdrojů odborné literatury.
Vzájemné porovnání zdrojů odborné literatury.
Formulace hypotézy.
Vytvoření korpusu reklam s intertextuálním sdělením.
Popis korpusu reklam.
Analýza korpusu reklam.
Potvrzení nebo vyvrácení hypotézy.
Seznam doporučené literatury
Allen, Graham. 2000. Intertextuality. London: Routledge.
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The Language of Advertising. 2nd ed. Oxon: Routledge.
Křížek, Zdeněk, and Ivan Crha, eds. 2008. Jak psát reklamní text. 3rd ed. Praha: Grada.
Vysekalová, Jitka, and Růžena Komárková, eds. 2002. Psychologie reklamy. 2nd ed. Praha: Grada.
Worton, Michael, and Judith Still, eds. 1990. Intertextuality: Theories and Practices. Manchester: Manchester University Press.
Seznam doporučené literatury
Allen, Graham. 2000. Intertextuality. London: Routledge.
Cook, Guy. 2001. The Discourse of Advertising. 2nd ed. London: Routledge.
Goddard, Angela. 2002. The Language of Advertising. 2nd ed. Oxon: Routledge.
Křížek, Zdeněk, and Ivan Crha, eds. 2008. Jak psát reklamní text. 3rd ed. Praha: Grada.
Vysekalová, Jitka, and Růžena Komárková, eds. 2002. Psychologie reklamy. 2nd ed. Praha: Grada.
Worton, Michael, and Judith Still, eds. 1990. Intertextuality: Theories and Practices. Manchester: Manchester University Press.