Tato studie se zabývá používáním slov v reklamě a jejich vlivem na ni. Jsou zde demonstrovány rozdíly v působení a ve využití mluveného a psaného jazyka, stejně jako je uveden rozdílný vliv médií na spotřebitele. Tato práce uvádí nejdůležitější pravidla pro psaní dobrých reklamních textů. Analýza zkoumá používání těchto pravidel v reklamách třech vybraných mobilních operátorů. Analytická část této práce ukazuje, že operátoři používají převážně stejné prostředky verbální manipulace, přesto je možné najít významné rozdíly v jejich reklamních strategiích. Výsledky této práce naznačují, že k tomu aby byl reklamní text schopen zaujmout potenciálního zákazníka, by měl obsahovat dobře promyšlené jazykové prostředky.
Anotace v angličtině
The present study deals with usage of words in advertising and their influence on it. The differences in abilities between written and spoken language are demonstrated, likewise the different impact of media on consumers is determined. This study provides the most important rules for writing a good advertising text. The analysis explores the usage of these rules by three selected mobile phone operators. The analytic part of this work shows, that the operators use mainly the same aspects of verbal manipulation; yet it is possible to find significant differences in the whole approach to their advertising strategies. The results of this study suggest that advertisement should include well-considered linguistic figures to be able to capture intent of potential customers.
Klíčová slova
manipulace, reklama, jazykové prostředky, text, význam, vliv
Klíčová slova v angličtině
manipulation, advertising, linguistic figures, text, meaning, influence
Rozsah průvodní práce
52 s., 7 s. obr. příloh
Jazyk
AN
Anotace
Tato studie se zabývá používáním slov v reklamě a jejich vlivem na ni. Jsou zde demonstrovány rozdíly v působení a ve využití mluveného a psaného jazyka, stejně jako je uveden rozdílný vliv médií na spotřebitele. Tato práce uvádí nejdůležitější pravidla pro psaní dobrých reklamních textů. Analýza zkoumá používání těchto pravidel v reklamách třech vybraných mobilních operátorů. Analytická část této práce ukazuje, že operátoři používají převážně stejné prostředky verbální manipulace, přesto je možné najít významné rozdíly v jejich reklamních strategiích. Výsledky této práce naznačují, že k tomu aby byl reklamní text schopen zaujmout potenciálního zákazníka, by měl obsahovat dobře promyšlené jazykové prostředky.
Anotace v angličtině
The present study deals with usage of words in advertising and their influence on it. The differences in abilities between written and spoken language are demonstrated, likewise the different impact of media on consumers is determined. This study provides the most important rules for writing a good advertising text. The analysis explores the usage of these rules by three selected mobile phone operators. The analytic part of this work shows, that the operators use mainly the same aspects of verbal manipulation; yet it is possible to find significant differences in the whole approach to their advertising strategies. The results of this study suggest that advertisement should include well-considered linguistic figures to be able to capture intent of potential customers.
Klíčová slova
manipulace, reklama, jazykové prostředky, text, význam, vliv
Klíčová slova v angličtině
manipulation, advertising, linguistic figures, text, meaning, influence
Zásady pro vypracování
Úvod:
Verbální manipulace jako instrument úspěšné reklamy
Jak probíhá verbální manipulace a co jí dělá nezbytnou součástí reklamy?
Teorie:
Reklama jako důležitá část marketingu
Manipulace
Verbální manipulace
Praktická část:
Rozbor způsobů verbální manipulace v reklamních kampaních vybraných mobilních operátorů.
Závěr:
Shrnutí a poučení plynoucí z popsaných jevů.
Zásady pro vypracování
Úvod:
Verbální manipulace jako instrument úspěšné reklamy
Jak probíhá verbální manipulace a co jí dělá nezbytnou součástí reklamy?
Teorie:
Reklama jako důležitá část marketingu
Manipulace
Verbální manipulace
Praktická část:
Rozbor způsobů verbální manipulace v reklamních kampaních vybraných mobilních operátorů.
Závěr:
Shrnutí a poučení plynoucí z popsaných jevů.
Seznam doporučené literatury
Beasley, Ron, and Marcel Danesi. Persuasive Signs: The Semiotics of Advertising. Berlin; New York: Mouton de Gruyter, 2002.
Cook, Guy. The Discourse of Advertising. London: Routledge, 2001.
Gore, Sylee. English for Marketing and Advertising.Plzeň: Fraus, 2007.
Heilmann, Thomas. Manual of Internetional Marketing. New York: Gwv- Vieweg, 2006.
Seznam doporučené literatury
Beasley, Ron, and Marcel Danesi. Persuasive Signs: The Semiotics of Advertising. Berlin; New York: Mouton de Gruyter, 2002.
Cook, Guy. The Discourse of Advertising. London: Routledge, 2001.
Gore, Sylee. English for Marketing and Advertising.Plzeň: Fraus, 2007.
Heilmann, Thomas. Manual of Internetional Marketing. New York: Gwv- Vieweg, 2006.
Přílohy volně vložené
-
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Janasová: Is it enough to consult sb who speak the language to avoid problems with names of products?
Answer: It shoud be a native speaker.
Lengálová: Is the reason of adverts to manipulate?
Answer: Unfortunately it is close to 100 per cent.
Drabkova: What is the difference between a headline and a slogan?
Answer: Slogan is a part of the brand and it is used more often.