Táto bakalárska práca s názvom Corporate design štúdia Kreus, sa zaoberá históriou a súčasnosťou vizuálnych štýlov filmových spoločností a štúdií. Je rozdelená do dvoch častí. V prvej teoretickej časti sa venujem najskôr všeobecnému objasneniu termínu corporate identity a corporate designu ako súčasti corporate identity a ďalej histórii vizuálnych štýlov vybraných filmových spoločností. Teoretická časť rozoberá značky spoločností a ich premeny počas dlhých rokov ich fungovania. Praktická časť obsahuje stručný prehľad vytvoreného design manuálu pre kreatívne univerzálne štúdio Kreus, ktoré sa zaoberá rozvojom kultúry v oblasti kinematografie. Predstavuje pravidlá správneho používania značky a jej možné aplikácie.
Anotace v angličtině
This bachelor's work called Corporate Design of Kreus studio concerns history and present of corporate design in movie companies and studios. It is divided into two parts. I dedicate the first, theoretical part to a comprehensive clarification of a term Corporate Identity and Corporate Design as a part of a Corporate Identity. This is followed by history of visual styles in selected companies, analyzing company's trade-marks and its transformation during the long years of its functioning. The second, practical part contains summary of created design manual for creative, universal studio Kreus, which deals with cultural development in the area of cinematography. It represents rules for correct use of a brand and its possible applications.
Táto bakalárska práca s názvom Corporate design štúdia Kreus, sa zaoberá históriou a súčasnosťou vizuálnych štýlov filmových spoločností a štúdií. Je rozdelená do dvoch častí. V prvej teoretickej časti sa venujem najskôr všeobecnému objasneniu termínu corporate identity a corporate designu ako súčasti corporate identity a ďalej histórii vizuálnych štýlov vybraných filmových spoločností. Teoretická časť rozoberá značky spoločností a ich premeny počas dlhých rokov ich fungovania. Praktická časť obsahuje stručný prehľad vytvoreného design manuálu pre kreatívne univerzálne štúdio Kreus, ktoré sa zaoberá rozvojom kultúry v oblasti kinematografie. Predstavuje pravidlá správneho používania značky a jej možné aplikácie.
Anotace v angličtině
This bachelor's work called Corporate Design of Kreus studio concerns history and present of corporate design in movie companies and studios. It is divided into two parts. I dedicate the first, theoretical part to a comprehensive clarification of a term Corporate Identity and Corporate Design as a part of a Corporate Identity. This is followed by history of visual styles in selected companies, analyzing company's trade-marks and its transformation during the long years of its functioning. The second, practical part contains summary of created design manual for creative, universal studio Kreus, which deals with cultural development in the area of cinematography. It represents rules for correct use of a brand and its possible applications.
1. Teoretická část:
Rozsah teoretické práce 25-30 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě
(dle předepsané univerzitní předlohy, viz Směrnice rektora UTB č.12/2009)
na 1 ks CD nosiči, dále odevzdat 2 kusy vytištěné elektronické podoby práce
a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu.
2. Praktická část:
Praktická část práce bude odevzdána dle specifických požadavků vztahujícímu se
ke konkrétnímu zadání práce.
Zásady pro vypracování
1. Teoretická část:
Rozsah teoretické práce 25-30 stran + přílohy, odevzdat v elektronické podobě
(dle předepsané univerzitní předlohy, viz Směrnice rektora UTB č.12/2009)
na 1 ks CD nosiči, dále odevzdat 2 kusy vytištěné elektronické podoby práce
a 1 výtisk graficky zpracované práce, která má volnější autorskou podobu.
2. Praktická část:
Praktická část práce bude odevzdána dle specifických požadavků vztahujícímu se
ke konkrétnímu zadání práce.
Seznam doporučené literatury
Veškeré dostupné knižní zdroje na území ČR (SR) i EU, webové stránky, odborné
časopisy a další literatura doporučená po konzultaci vedoucím práce.
MEGGS, P. B. - PURVIS, A. W. Meggs´history of graphic design
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dejín grafického designu. 1. vyd. Bratislava: Slovenské
centrum designu, 2006. ISBN: 80-968658-5-4
SADOUL, G. Dějiny světového filmu. Přeložili Ljubomír Oliva a Jaroslav Brož. 2.
vyd. Praha: Orbis, 1963
KRONIKA FILMU. 1. vyd. Praha: Fortuna Print, 1995. ISBN: 80-85873-39-7
FONT: první grafický časopis. č. 82. Praha: Kafka design, 2005
Seznam doporučené literatury
Veškeré dostupné knižní zdroje na území ČR (SR) i EU, webové stránky, odborné
časopisy a další literatura doporučená po konzultaci vedoucím práce.
MEGGS, P. B. - PURVIS, A. W. Meggs´history of graphic design
KOLESÁR, Z. Kapitoly z dejín grafického designu. 1. vyd. Bratislava: Slovenské
centrum designu, 2006. ISBN: 80-968658-5-4
SADOUL, G. Dějiny světového filmu. Přeložili Ljubomír Oliva a Jaroslav Brož. 2.
vyd. Praha: Orbis, 1963
KRONIKA FILMU. 1. vyd. Praha: Fortuna Print, 1995. ISBN: 80-85873-39-7
FONT: první grafický časopis. č. 82. Praha: Kafka design, 2005
Přílohy volně vložené
1 CD ROM
Přílohy vázané v práci
ilustrace
Převzato z knihovny
Ne
Plný text práce
Přílohy
Posudek(y) oponenta
Hodnocení vedoucího
Záznam průběhu obhajoby
Studie imaginačního filmového studia - animace, měla za cíl vysvětlit optimistické a pozitivní grafické ztvárnění. Illík: snaha o naplnění ideje, ale v příliš "studené" formě. Wolf: Chybí data v textech, jména významných studií (Bratři v triku), konstrukce manuálu má obecný charakter, špatná formulace či pojmenování. V grafice špatné akcenty, míchání češtiny a slovenštiny v jednom textu - větě! Baroňová: málo využity tvar-bod v konstrukci loga pro živější koncept a možnou animaci loga. Chyby v typografii. Studentka reagovala rychle, se snahou pokrýt problém ve všech souvislostech. Úroveň argumantace dobrá.